English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی جنبش دانشجویی آذربایجان-آذوح در اعتراض به تداوم بازداشت غیرقانونی فعالین دانشجویی آذربایجان

ملت کبیر آذربایجان!

تاریخ مبارزاتی حرکت ملی آذربایجان جنوبی بارها و بارها لحظاتی سرنوشت ساز، غرورآفرین و سرشار از عشق به سرزمین مادری را شاهد بوده؛ که بی تردید، بی بدیل ترین ها را دانشجویان شجاع این سرزمین رقم زده اند. صدها مبارز جوان و آگاه که با شکستن تابوهای رژیم شوونیستی ایران صدای رسای ملت خویش گردیده اند و در این راه دهها شهید و زندانی را تقدیم راه آزادی آذربایجان جنوبی نموده اند.

دانشجویان آذربایجان امسال نیز همچون روال مالوف، بیشترین فشار را از سوی نیروهای امنیتی متحمل گردیده اند. دهها بازداشت، احکام سنگین، اخراج از دانشگاه و... هزینه ای است که بر جنبش دانشجویی آذربایجان تحمیل می گردد و رژیم ایران به خوبی می داند که نتیجه ی کوچکترین غفلت از دانشجویان آذربایجان، سرنگونی کاخ پوشالی جمهوری اسلامی خواهد بود. برخوردهای سخت و خشن امنیتی با مهدی حمیدی شفیق، سالار طوری، وحید حبیب چشمه، روزبه سعادتی، افشین شهبازی، مهرداد کرمی، محمد احدی، حسین احمدیان، مهرداد جلالی فرد، سامان حبشیان، عسکر خانیاری، حميد نقودي، مهرداد رها، روح الله خاني، سهند نوبخت و دهها دانشجوی آذربایجانی تنها گوشه ای از این نمونه هاست.

وجدانهای آزاد و پاک!

رژیم ایران عاصی از پایداری جنبش دانشجویی آذربایجان، فاز جدید سرکوب همه جانبه ی دانشجویان را به راه انداخته است. پس از بازداشت بیش از 15 دانشجوی آذربایجانی در جریان تظاهراتهای روز یکم خرداد سال جاری، مامورین امنیتی ایران چهره ی کریه و شنیع خود را باز هم نشان دادند. دختر رشید آذربایجان، دانشجوی جوان و مبارز، افسانه ی توقیر که دومین سال حضور خود در دانشگاه را تجربه می کند در اقدامی غیرانسانی، غیراخلاقی و مغایر با تمامی موازین بشری در مقابل درب ورودی دانشگاه تبریز ربوده شده و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل گردیده است. عضو شورای مرکزی کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز از اولین بانوان دانشجویی است که چنین برخورد امنیتی شدید و بی شرمانه ای را شاهد می شود. قرار بازداشت افسانه توقیر نیز همچون دو دانشجوی بازداشتی دیگر، تمدید گردیده است. بهرام و بهنام جعفری یکم خرداد سال جاری به جرم دفاع از هویت خویش مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفتند و تاکنون سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات، شکنجه گاه آنان بوده است. این دانشجویان، ناجوانمردانه از برگزاری تمامی امتحانات پایان ترم خود محروم گردیدند.

جنبش دانشجویی آذربایجان-آذوح با پافشاری بر حرکت ملی و حق طلبانه ی دانشجویان و فعالین سیاسی آذربایجان و با تاکید بر احقاق حقوق ملت آذربایجان، خواستار لغو بی قید و شرط تمامی احکام قضایی مربوط به دانشجویان و فعالین حرکت ملی آذربایجان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی آذربایجان است.

با توجه به فرارسیدن فصل تعطیلی دانشگاهها و آزادی عمل گسترده ی فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در بیرون از دانشگاهها، عدم ترتیب اثر مناسب به وضعیت دانشجویان بازداشتی و عدم آزادی سریع آنها بدترین گزینه ای است که رژیم ایران انتخاب خواهد کرد.

آذوح خاطرنشان می شود تداوم بازداشت غیرقانونی فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان مسئولیت هر اتفاق و حادثه ای را بر گردن نهادهای امنیتی و قضایی گذارده است. بدون شک ادامه ی بازداشت این دانشجویان و یا کوچکترین هتک حرمت و بروز مشکل در سلامتی آنان عواقب ناخوشایندی برای مامورین بازداشت کننده، مسئولین قضایی و بازپرسین پرونده، و تمامی افراد مرتبط خواهد داشت.

یاشاسین آذربایجان

گوج، بیرلیکده دیر...

آذربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح

20 خرداد 1391

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter