English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص اذیت و شکنجه زندانیان سیاسی حرکت ملی آزربایجان

سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار در بند ملت ترک آزربایجان سال هاست که به دلایل واهی به دستور مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران حبس و به دلیل دفاع از هویت ملی خود مجازات می شود.

در روزهای اخیر خبر ضرب و شتم سعید متین پور سمبل مقاومت زندانیان سیاسی حرکت ملی آزربایجان جنوبی در بند 350 زندان اوین در مراسم سالگرد مرحوم هدی صابر از فعالین دگر باش فارس زبان و اعتصاب غذای وی به همراه سایر زندانیان موجی از نگرانی را در بین ملت ترک آزربایجان و فعالین حرکت ملی آزربایجان پدید آورده است.

متأسفانه آن گونه که خبر می رسد مسئولان قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به حقوق اولیه بازداشت شدگان و زندانیان فشارهای روحی و جسمی فراوانی را به خانواده این عزیزان وارد می کنند.

این در حالی است که از زندان تبریز نیز خبر می رسد فعالین در بند حرکت ملی آزربایجان در این زندان نیز تحت فشارهای فراوان قرار می گیرند و برخی اخبار شکنجه زندانیان سیاسی منتشر می شود.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان با ابراز نگرانی از وضعیت روحی و جسمی عزیزان در بندمان از آن جمله سعید متین پور، از آنها در خواست می کند که با اراده پولادین خود در مقابل سختی ها مقاومت نموده و با شکستن اعتصاب غذای خود دشمنان آزربایجان را مأیوس کنند زیرا فشار بر روح و جسم شما نگرانی خانواده محترمتان و قاطبه ملت آزربایجان را موجب گردیده و شادی دشمنان آزربایجان را فراهم خواهد آورد.

ما به مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهیم که به فشار روحی و جسمی زندانیان سیاسی حرکت ملی آزربایجان پایان دهند و اخطار می دهیم که ملت ترک آزربایجان در سرنوشت فرزندان در بند خود مزاحی با کسی نداشته و جواب لازم و درخور را خواهد داد.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

29/03/1391

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter