English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کمپین کارت پستال آداپ و عفو بین الملل نروژ برای سعید متین پور

آذوح: کمپین کارت پستال آداپ و سازمان عفو بین الملل برای آزادی سعید متین پور فعال حقوق بشر آذربایجانی روز شنبه ۲۰ فروردين ۱٣۹۰ (۹ آوريل ۲۰۱۱)در شهر برگن نروژ برگزار شد.

در این کمپین امضا که روز ۹ آوریل توسط اعضای آداپ و عفو بین الملل در میدان تورگال منینگن شهر برگن نروژ برگزار شده بود صدها شهروند نروژی ضمن امضای طومار و ارسال کارت پستالهایی٬ سال نو را به سعید متین پور تبریک گفتند و از مقامات ایرانی خواستند سعید متین پور را که از نظر آنها زندانی عقیده و وجدان است آزاد کند.

دکتر سیمین صبری از برگزار کنندگان این کمپین در شهر برگن نروژ می گوید :"مراسم شهر برگن از سوی شهروندان نروژی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و ما امیدواریم نظیر این مراسم را در اسلو نیز داشته باشیم. همچنین ما در صددیم کمپین امضایی را که در این مراسم با همکاری عفو بین الملل نروژ آغاز کرده ایم را گسترش دهیم "

برگزار کنندگان مراسم همچنین اطلاعاتی راجع به موقعیت جغرافیایی آذربایجان و مسئله تبعیض و نژادپرستی بر علیه آذربایجانیها در ایران و وضعیت وخیم سعید متین پور زندانی سیاسی آذربایجانی به شهروندان نروژی ارائه کردند.

سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی است که به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است و علیرغم وضعیت وخیم جسمی نزدیک به دو سال است بدون هیچگونه مرخصی در زندان اوین به سر می برد.

سازمانهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل،گزارشگران بدون مرز، انجمن جهانی قلم و فرانت لاین اعلام کرده اند که سعید متین پور زندانی عقیده و وجدان است و خواهان آزادی بی قید و شرط وی شده اند.

ساوالان سسی


Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter