English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کمپین کارت پستال آداپ و عفو بین الملل برای سعید متین پور در شهر لیدز انگلیس

آذوح: کمپین کارت پستال آداپ و عفو بین الملل برای آزادی سعید متین پور فعال حقوق بشر آذربایجانی روز دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰(۴ آوریل ۲۰۱۱) در شهر لیدز انگلیس برگزار شد.

در مراسم شهر لیدز که به همت انجمن آذرتورک یورک شیر در میدان آلبیون پلیس برگزار شده بود صدها شهروند انگلیسی کارت پستالهایی را که از سوی آداپ و سازمان عفو بین الملل آماده شده بود را امضا و با ارسال این کارت پستالها به مقامات حکومت ایران از آنها خواستند که سعید متین پور را بیش از دو سال است در زندان اوین تهران به سر می برد آزاد کنند.

برگزار کنندگان مراسم شهر لیدز همچنین اطلاعاتی راجع به مسئله تبعیض و نژادپرستی در ایران و وضعیت وخیم سعید متین پور زندانی سیاسی آذربایجانی به شهروندان انگلیسی ارائه کردند.

عیسی تورک اوغلو از برگزار کنندگان کمپین شهر لیدز می گوید : :«در این مراسم عده زیادی از سازمانهای غیردولتی انگلیس از جمله سازمان گلوبال جاستیس مومنت٬لیدز سیتی کانسل و شخصیتهای فرهنگی شهر لیدز شرکت و تاسف خود را از اینکه در قرن بیست و یکم زبان مادری آذربایجانیها قدغن است ابراز کردند‌.» وی تاکید می کند که برگزاری کمپینهای اعتراضی باعث می شود تا انگلیسی ها هر چه بیشتر با واقعیت فرهنگی ایران به عنوان کشوری چندفرهنگی آشنا شوند.

سعید متین پور فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی است که به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است و علیرغم وضعیت وخیم جسمی نزدیک به دو سال است بدون هیچگونه مرخصی در زندان اوین به سر می برد.

سازمانهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل،گزارشگران بدون مرز، انجمن جهانی قلم و فرانت لاین اعلام کرده اند که سعید متین پور زندانی عقیده و وجدان است و خواهان آزادی بی قید و شرط وی شده اند.

ساوالان سسی


Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter