English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص زلزله روز گذشته قره داغ

ملت تورک آزربایجان

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش ) با ابراز همدردی و هم دلی با قربانیان این فاجعه بزرگ انسانی مراتب تسلیت این تشکیلات را به پیشگاه ملت آزربایجان تقدیم می نماید. قهر طبیعت تعدادزیادی از هم وطنانمان را داغدار کرد.

در چنین موقعیت خطیری این تشکیلات از تمام اعضاء و هواداران خود به طور جد می خواهد بسته به توان و شرایط خود در کلیه عملیات نجات و بازسازی شرکت و با اهدا خون ، البسه ، چادر ، دارو و غذا،محافظت از جان و مال قربانیان و هر آنچه در توان دارند به کمک هم وطنان خود بشتابند.

در حاشیه این واقعه غم انگیز تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان ( دیرنیش ) توجه ملت تورک آزربایجان را به مراتب زیر جلب می نماید:

قهر طبیعت در این منطقه از آزربایجان بار دیگر نشان گر بی مسئولیتی دولت و بی کفایتی استانداران ، مدیران کل و نمایندگان آزربایجان شد. کمبود و در بسیاری از مواقع نبود زیرساخت های اقتصادی و رفاهی بر عمق فاجعه افزوده است. استفاده از مصالح نامرغوب ، ساخت و ساز خارج از استاندارد های بین المللی و بدون نظارت ناشی از فقر مفرط منطقه بانی این فاجعه می باشد. عدم وارد عمل شدن ارتش که همانا از وظایف ذاتی آن حضور به موقع در محل وقوع بلایای طبیعی است ،کمک رسانی بدوی و ابتدایی، نبود کادر ورزیده امداد رسانی و ابزار آلات کمک رسانی و امداد بر عمق این فاجعه افزوده است. کمبود امکانات بهداشتی و رفاهی و نیزنبود یگانه بیمارستانی در ورزقان به راحتی جان هم وطنان مجروح واقعه، را گرفته و در حال گرفتن است . این در حالی است که معدن مس سونگون بزرگ ترین معدن مس کشور با میلیادها تومان ارزش در منطقه قرار دارد. مسئولین و شخص رهبری از ارایه کمک های اولیه به مجروحان دریغ ورزیدند در حالیکه چندین هواپیما و هلیکوپتر بیمارستان در اختیار نهاد رهبری ، ریاست جمهوری وعلی الخصوص سپاه پاسداران و ارتش می باشد. مجروحان با طی صد ها کیلومتر به اردبیل ، تبریز و اورمیه منتقل شده اند. رادیو و تلوزیون دولتی که هر واقعه کوچک و بزرگ و بی اهمیت را در فلسطین و سوریه پوشش می دهد با بی تفاوتی سعی در کوچک نمایی این فاجعه دهشتناک دارد.از سوی دیگر افکار عمومی بخش های فارس نشین و مدیای اپوزوسیون مرکز گرا به سادگی و بی تفاوتی از این حادثه در حال گذر می باشد. امری که در فاجعه خشکاندن دریاچه اورمیه شاهد و ناظر آن بوده ایم . مجموع این نکات بار دیگر نشان داد آزربایجان دوست و غمخواری در ایران ندارد و خود بایستی به فکر خود باشد.از فردای این فاجعه به مهاجرت از منطقه افزوده خواهد گردید و فقر نیز افزایش خواهد یافت . تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش ) از ملت تورک آزربایجان و اعضاء و هواداران خود می خواهد بی توجه به وعده های دروغین مسئولین ، خود به فکر مصدومین ، مجروحین و قربانیان این حادثه باشند و با اعتراض و فشار به جلب کمک های دولتی بپردازند . در غیر این صورت با توجه به نزدیکی فصل سرما فاجعه ای دیگر در کمین ملتمان می باشد.

تشکیلا ت مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter