English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پیام تشکیلات یئنی گاموح در تسلیت به مردم آذربایجان و درخواست تشکیل گروه های امدادی

ملت شریف آذربایجان...

تشکیلات یئنی گاموح مصیبت وارده بر ملت آذربایجان و خصوصا مردم شجاع و تاریخ ساز "قاراداغ" را تسلیت گفته و خود را شریک بلا فصل "آلام بشری" مردم منطقه های اهر، ورزقان، کلیبر،هریس و... می داند. اکنون هیچ مسئله ای مهم تر از نجات جان انسان ها و تخفیف درد او وجود ندارد. حتی همدردی روحی رودررو نیز می تواند اقدامی در خور تحسین باشد.

با توجه به گزارشات واصله نحوه ی مدریت امورات امدادی در ضعیف ترین حد خود قرار دارد. بسیاری از روستا ها به دلیل مسدود شدن راه دسترسی، بدون کمک رسانی تخریب شده اند. تلویزیون دولتی ایران کماکان از پوشش خبری و راهنمایی زلزله زدگان خودداری می ورزد. دولت مرکزی هنوز هیچ محموله یا گروه های کمکی را به آذربایجان نفرستاده است. امکانات اولیه همچون برق، گاز، آب آشامیدنی سالم، چادر، پتو، وسایل ایجاد آتش و روشنایی، کنسرو و غذا های خشک، باند های زخم و دارو های ضد عفونی کننده، دارو های بی حس کننده و... وجود ندارد.

همچنین مشکلات ناشی از زلزله بار دیگر عمق تبعیض و ستم ملی را نمایان ساخته است. شهرستان های قره داغ مهد ثروت های زیر زمینی اند. معدن های مس،طلا،اورانیوم و... در جای جای منطقه وجود دارد. هر روزه ثروت عظیمی از این معادن به دست می آید و متاسفانه هنوز راه های منتهی به اهر و ورزقان و دیگر شهر ها حالت روستایی دارد و اغلب روستا ها فاقد دسترسی مناسب هستند. بیمارستان و درمانگاه های مناسبی وجود ندارد به صورتی که شهرستان ورزقان تنها صاحب یک درمانگاه غیر استاندارد می باشد. و متاسفانه این در حالی است که کنسانتره ی مس خارج شده از معدن مس سونگون ورزقان، به شهر های مرکزی ایران فرستاده می شود تا با ارزش افزوده آن، آباد شوند.

با توجه به شرایط فوق تشکیلات یئنی گاموح از هواداران خود و تمام ملت آذربایجان خواهشمند است تا:

- گروه های خود جوش امدادی تشکیل داده و با سایر گروه ها تشکیل شده هماهنگ باشند

- اقلام مورد نیاز برای زلزله زدگان را جمع آوری نمایند.

- طبق برنامه ی مشخص به سمت مناطق زلزله زده حرکت نمایند و تا حد امکان از اتومبیل های شاسی بلند جهت رفتن به روستاهای دور استفاده نمایند.

قطعا این حضور وظیفه ای ملی و انسانی تمامی ماست.

شورای مرکزی تشکیلات یئنی گاموح _ تبریز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter