English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دریاچه اورمیه قربانی فعالیتهای هسته ای حاکمیت ایران

در سال های اخیر عمدی بودن خشکیدن دریاچه اورمیه بحثی است که به کرات بر روی آن صحبت شده است وتقریباً همه بر روی آن اجماع دارند . اما چرا دولت می خواهد دریاچه را بخشکاند و نفع آن از این مسئله چیست امری است که علت دقیق آن مشخص نشده و یا چیزی نیست که عموم مردم از آن خبر داشته باشند . صفحه فیس بوکی همبستگی ملی برای نجات دریاچه اورمیه ادعا کرد که این امر به سبب استحصال اورانیوم انجام می گیرد . به گزارش اورمو ایشچیلری این صفحه نوشت : مرکز تحقیقات اتمی بناب 20 سال پیش در سال 1371 در شهرستان بناب واقع در استان آذربایجان شرقی و ده کیلومتری دریاچه اورمیه تاسیس گردید که هدف اصلی آن دستیابی به تولید اشعه لیزر برای استفاده در یک فن آوری محرمانه غنی سازی اورانیم بنام سایلکس (Silex) بوده است . سایلکس مخفف "Separation of Isotopes by Laser Excitation" یا جداسازی ایزوتوپ‌ها توسط تحریک لیزری می باشد.

مهمترین مزیت این فن آوری که بیشتر اطلاعات آن محرمانه است, موثرتر بودن آن به اندازه 16 برابر بیش از فن آوری غنی سازی اورانیم از طریق سانتریفوژها است. این روش در مقایسه با روش غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفوژ، به فضای کمتری نیاز دارد. در نتیجه تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم می‌توانند بسیار کوچکتر باشند. در عین حال به علت تولید حرارت کمتر در این روش, ردیابهای مجهز به سنسورهای سنجش حرارتی قادر به پیدا کردن محل تاسیسات آن نخواهند بود. این دو عامل, جستجوی تأسیسات مخفی اتمی حتی از طریق ماهواره ها را سخت‌تر خواهد کرد.

برای حاکمیت اسلامی ,20 سال زمان از سال 1371 یا 1992 میلادی تا کنون زمان کافی برای دستیابی به این فن آوری بوده است, آنچنان که در سال 88 خورشیدی یعنی سه سال پیش احمدی نژاد با گفتن این جمله "با هر درصدی که بخواهیم و با دقت بالا می توانیم با لیزر به غنی سازی بپردازیم اما فعلاً نمی خواهیم از این توانمندی استفاده کنیم" دستیابی به این فن آوری را تایید و اعلام کرده است. در طی این بیست سال حاکمیت با سدسازیهای هدفمند در آذربایجان منجر به خشک شدن 70 در صد از دریاچه اورمیه و باقی ماندن حدود 400-350 تن اورانیم طبیعی در بستر خشکیده دریاچه شده است. از آنجاییکه دستور برداشت نمکهای بستر دریاچه از تیر ماه امسال( 1391 ) رسما به حد وسیعی شروع شده است می توان مطمئن بود که حاکمیت اسلامی آماده بهره برداری از فن آوری سایلکس و غنی سازی سریعتر و مطمئن تر اورانیم طبیعی بستر دریاچه اورمیه می باشد و این در حالی است که دنیا نگران غنی سازی اورانیم در مراکز شناخته شده پیشین و خارج از آذربایجان است.

هم میهنان گرامی, امروز وظیفه ملی تک تک ما ایرانیان توقف این چرخ اهریمنی است. چرخی که دریاچه, طبیعت, و مردم آذربایجان را قربانی دستیابی به ساخت سلاح هسته ای کرده است. چرخی جهنمی که با امنیتی کردن آذربایجان مانع از حضور گسترده امدادگران بین الملل در ساعات اولیه بعد از زمین لرزه شده و حکم دفن زنده زنده کسانی که در زیر آوارها نیازمند یاری بودند را صادر کرد.با حمایت از نجات دریاچه اورمیه, مردم آذربایجان را یاری کنیم.امروز آذربایجان بیش از هر زمان دیگری به یاری هم میهنانش در سراسر ایران و جهان نیازمند است. با اشتراک پستها در آگاهی رسانی سهیم شویم.

تصویر ماهواره ای با حداکثر بزرگنمایی که برداشت نمکها و شیارهای به جا مانده در روی زمین در منطقه بناب را نشان می دهد.

لینکهای رفرانس :

لینک اول و دوم مقاله های آن لاین هستند که توسط دکتر وارتانیان عضو سابق مرکز اتمی ایران و همکاران اتریشی اش در سالهای 1982و 1984 نوشته شده و وجود اورانیم در سنگهای آپاتیت منطقه اورمیه و همچنین وجود اورانیم در آب دریاچه اورمیه با غلظت 19 میکروگرم در لیتر را گزارش می کند.با نابودی 20 میلیارد متر مکعب از آب دریاچه اورمیه در حدود 400 تن اورانیم طبیعی در بستر نمکهای دریاچه باقی مانده است.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0191278X81903590

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0735245X84901273

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002230696

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%A8

http://www.centralclubs.com/topic-t65236.html

http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20120411224810037

http://www.basirat.ir/news.aspx?newsid=98679

http://en.wikipedia.org/wiki/Silex_Process

http://www.aps.org/publications/apsnews/201006/nuclearprolif.cfm

http://www.laserfocusworld.com/articles/print/volume-42/issue-8/world-news/laser-isotope-separation-fuel-enrichment-method-garners-ge-contract.html

‏Photo: تصویر ماهواره ای با حداکثر بزرگنمایی که برداشت نمکها و شیارهای به جا مانده در روی زمین در منطقه بناب را نشان می دهد.‏

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter