English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فیلم: بخشی از مراسم بزرگداشت علیرضا قاسم زاده(دهدار) شاعر ملی منطقه شوط و ماکو؛ حداقل 6 نفر به جرم حضور در این مراسم بازداشت شده اند

آذوح: تمام حاضرین در مراسم بزرگداشت علیرضا قاسم زاده(دهدار) شاعر ملی و پرآوازه ی منطقه شوط و ماکو که بمناسبت روز تولدش در منزلش در روستار هاسون بزرگ برگزار شد به ترتیب و یکی پس از دیگری دستگیر می شوند.

به گزارش خبرنگاران آذوح در هفته های گذشته چندین فعال سیاسی آذربایجان در شهرهای شوط و ماکو بازداشت گردیده اند. حسین حمزه لو رئیس شورای شهر شهرستان شوط در روز شنبه 4 شهریور بازداشت گردید. ابراهیم فرخی تاجر ساکن تهران نیز روز یکشنبه 12 شهریور دستگیر و به اداره اطلاعات ماکو منتقل شده است. بابک محسن نژاد ظهر سه شنبه 14 شهریور از محل کار خود(عکاسی) واقع در چهاراه مرکزی شهرستان ماکو بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین عزیز عمرانی رئیس سابق آبفای روستایی ماکو و خوی به اداره اطلاعات احضار گردید. در عین حال شاعر هویت طلب ماکو بهمن نصیرزاده(آراز) معلم و دانشجوی فوق لیسانس ادبیات ترک دانشگاه ارضروم نیز به اداره ی اطلاعات این شهر احضار شده که به دلیل عدم مراجعه به دادگاه و اطلاعات ماکو، گزارشات رسیده از صدور دستور جلب وی خبر می دهند. از شاعران حاضر در جلسه فوق آقای اکبر گنجی زاده از شهرستان پلدشت نیز توسط اداره اطلاعات ماکو دستگیر شده و تاکنون از روز بازداشت ایشان از وضعیت نامبرده اطلاعی در دست نیست.

این دستگیریها که به جرم فعالیت های هویت طلبانه صورت می گیرد بازتاب وسیعی در سطح شهرستان شوط و نیز کل منطقه ماکو داشته است.

برای دیدن این فیلم بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.youtube.com/watch?v=SewA9kEsSZQ&feature=youtu.be

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter