English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو سال تاخیر در پرداخت حقوق ۱۱۵ کارگر قزوینی

آذوح: رئیس پیشین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار قزوین با اشاره به اینکه کارگران گوشت زیاران، حدود ۲۴ ماه است که حقوق نگرفته‌اند، خواستار حل مشکل آنها و تحقق وعده‌های مسئولان ذیربط در خصوص آنان شد.

به گزارش مهر، رئیس پیشین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار قزوین می گوید: با واگذاری شرکت گوشت زیاران به دولت هنوز مشکل کارگران آن حل نشده است. کریمی با بیان اینکه کارگران شرکت گوشت زیاران حدود ۲۴ ماه است حقوق نگرفته‌اند، افزود: بعد از واگذاری شرکت به دولت مدیرعامل گفته با هماهنگی با استانداری آمادگی بازخرید ۱۱۵ نفر کارگر را داریم.

وی با طرح این پرسش که چرا یک شرکت توانایی پرداخت حقوق ۲۴ ماه ۱۱۵ نفر را کارگر ندارد ولی به دنبال بازخرید این تعداد کارگر است، افزود: اینکه کارگران را در شب عید با وضعیت نامطلوبی به پیشواز سال نو فرستادند بسیار ناراحت کننده است.

رئیس پیشین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین خواستار پیگیری استانداری و دستگاه‌های مربوط در خصوص تعیین وضعیت ۱۱۵ کارگر شرکت گوشت زیاران شد.

گفتنی است در آستانه‌ی روز جهانی کارگر، کارکنان پتروشیمی بندر امام نیز، کماکان به اعتراض و تحصن خود که از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده ادامه دادند.

این گزارش ها از ادامه اعتصاب ۱۵۰۰ کارگر مجتمع پتروشيمی بندر امام و صدها کارگر شرکت های پتروشيمی در منطقه ويژه ماهشهر حکايت دارد.

اعتصاب در مجتمع پتروشيمی بندر امام از روز بيستم فروردين شروع شد و کارگران شرکت های پتروشيمی در منطقه ويژه ماهشهر از روز ۲۲ فروردين ماه به آنها پيوستند.

خواست اعتصابيون انعقاد قراردادهای مستقيم با خود کارگران، موضوعی که دولت محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ تصويب کرد، اما هنوز به اجرا در نيامده است، می باشد.

کارگران اعتصابی همچنین ضمن درخواست حذف شرکت های پيمانکاری خواستار آن هستند تا از مزايای کارگران رسمی نيز برخوردار شوند.

اعتصاب در شرايطی ادامه دارد که به نوشته وبسايت اتحاديه آزاد کارگران ايران، مصطفی موسوی، مشاور مديرعامل مجتمع پتروشيمی بندر امام، روز شنبه در نامه ای که برای کارگران خوانده شد، از آنان خواست که روز يکشنبه سرکار خود حاضر شوند و گفت که به رغم اعتصاب يک هفته گذشته، حقوق آن روزها پرداخت می شود، کسی اخراج نخواهد شد و او پيگير خواسته ومطالبات کارگران خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، کارگران اعلام کردند که تا تحقق خواسته هایشان، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

همزمان با مجتمع پتروشيمی بندر امام، کارگران شرکت‌های پتروشيمی اميرکبير، خوزستان، شيميايی رازی، تندگويان، بوعلی و اروند در منطقه ويژه ماهشهر با طرح خواسته های مشابه دست به اعتصاب زده اند.

دهها کارگر کارخانه نساجی قزوين نیز، از عصر روز شنبه در مقابل نهاد رياست جمهوری تجمع کردند، که بر اساس گزارش منابع کارگری، کارگران گفته اند بيش از يک سال است که حقوق و مزايا دريافت نکرده اند.

پليس ضد شورش ضمن جلوگيری از دادن شعار توسط کارگران، آنها را متفرق کرد، اما آنها به تحصن خود در پارک پاستور ادامه دادند.

خبرگزاری فارس نيز گزارش داد که کارگران شرکت نازنخ قزوين صبح روز يکشنبه (دیروز) در مقابل مجلس‌ شورای اسلامی تجمع کردند.

اعتصاب‌ها و اعتراض‌های کارگران در شهرهای گوناگون کشور در سال‌های اخير رو به افزايش گذاشته است، که از جمله اين شهرها می‌توان به ماهشهر، عسلویه، تبريز، تهران، قائمشهر، اراک، آبادان، کرمانشاه، رشت، اهواز، اصفهان و شيراز اشاره کرد.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter