English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مشاهده ی حیوانات عجیب و غیرعادی در اطراف اورموگولو؛ آیا آذربایجان محل دفن زباله های هسته ای شده است؟+ تصاویر

آذوح: گزارشاتی که از چندی قبل به دستمان می رسد از مشاهده ی روزافزون حیواناتی عجیب و غیرعادی در نقاط نزدیک به شرق و جنوب شرقی اورموگولو حکایت دارند.

به گزارش آذوح در تازه ترین این موارد یک کلاغ بسیار بزرگ در نزدیکیهای شهر تبریز مشاهده گردیده است. بنا به گزارش شاهدان عینی بزرگی و عجیب بودن این کلاغ به حدی بوده که دیگر پرندگان حاضر در نزدیکی او نیز همراه با این کلاغ به پرواز درآمده اند. همچنانکه از تصاویر نیز معلوم می شود اندازه ی  این کلاغ حداقل 3 یا 4 برابر یک کلاغ عادی است. به گفته ی خبرنگار آذوح صدای پرندگان و مدت حضور آنها در آن منطقه آنچنان بوده که بسیاری از افراد عادی نیز به فیلمبرداری از این موضوع پرداخته اند. گفتنی است پس از نزدیک به 10 دقیقه این جمع از پرندگان به سمت غرب تبریز پرواز نموده اند.

گرچه این مورد را شاید بتوان تنها به عنوان یک حادثه ی اتفاقی در نظر گرفت، با این حال نگاهی به دیگر گزارشات رسیده از پیچیدگی این موضوع و لزوم دقت فراوان حکایت دارد.

مشاهده ی سوسکهای عظیم الجثه و بسیار غیرعادی در نزدیکیهای دریاچه ی اورموگولو نیز از دیگر نمونه هاست. این در حالی است که تا پیش از این هیچگونه آثاری از چنین موجوداتی در این منطقه ی جغرافیایی دیده نشده است.

آیا یکی از اهداف رژیم ایران از خشکاندن دریاچه ی اورمیه، کوچ مردم از اطراف آن و زمینه سازی برای دفن هرچه راحت تر زباله های هسته ای در جزیره ها و کوههای اطراف آن است؟

آیا آغاز ساخت مجتمع هسته ای بناب در 10 کیلومتری اورموگولو در سال 1371 و آغاز پروسه ی خشکاندن اورموگولو از سال 1373 ربطی به هم دارند؟

آیا وجود نزدیک به 400 تن اورانیوم در املاح دریاچه ی اورمیه ربطی به این بحث دارد؟

آیا بسته شدن راههای بسیاری از مناطق زلزله زده توسط نیروهای سپاه و ممانعت طولانی مدت از حضور افراد عادی در آن مناطق ربطی به محلهای دفن زباله های هسته ای دارد؟

اینها سوالاتی است که باید هر چه زودتر پاسخی برایشان یافته شود.

آذوح در ادامه چندین نمونه از آثار زباله های هسته ای و تشعشات بر روی حیوانات را درج می نماید:

1: محققان آمریکایی در حال بررسی تارهای عنکبوت سفید رنگ عجیبی هستند که در استخر زباله های هسته ای کشف شده اند. کارمندان بخش زباله های هسته یی سایت ساوانا ریور در کارولینای جنوبی ماه گذشته تارهای عنکبوت عجیبی درعمق 5 و 9 متری استخر سوخت های مصرفی پیدا کردند. چنین ماده سفید رنگ رشته مانندی تاکنون در بین زباله های هسته ای دیده نشده بود و کشف آن باعث نگرانی دانشمندان در خصوص احتمال وقوع جهش ژنتیکی در عنکبوت ها شده است.  اسیدیته و دمای آب در استخر سوخت های مصرفی در اندازه خاصی قرار دارد و در صورت ورود میکرو ارگانیسم ها به داخل استخر امکان زنده ماندن آنها وجود دارد. حضور هر موجودی در استخر سوخت های مصرفی، آن را در معرض پرتوهای رادیواکتیو قرار می دهد و احتمال تغییرات ژنتیکی و مبدل شدن به حیوانات بزرگ تر را افزایش می دهد. اگر تارها واقعا توسط عنکبوت ها در اعماق استخر درست شده باشند، احتمال قرار گرفتن آنها در معرض پرتوهای رادیواکتیو و جهش ژنی عنکبوت وجود دارد.

2: پژوهشگران ژاپنی اعلام کردند تشعشعات هسته ای نیروگاه آسیب دیده فوکوشیما، موجب جهش ژنتیکی در سه گونه پروانه شده است. پژوهشگران ضمن ابراز نگرانی درباره تاثیر این تشعشات بر گونه های دیگر جانوری گفتند جهش ژنتیکی در سه گونه پروانه موجب بروز ویژگی های غیر عادی در این جانور از جمله بال های کوچکتر، و چشم های آسیب دیده شده است. پژوهشگران ژاپنی شش ماه پس از فاجعه هسته ای نیروگاه فوکوشیما دویست و چهل پروانه در این منطقه جمع آوری کردند که ویژگی های غیر عادی و نابهنجار در پنجاه و دو درصد آنها مشاهده شد.

3: یک ماهی سه چشم، در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای آرژانتین یافت شده است. این ماهی توسط ماهیگیران آرژانتینی در مخزنی واقع در استان کوردوبا یافت شده است در حالیکه آب‌های نیروگاه آرژانتین، مستقیما وارد این مخزن می‌شود.

4: اسماعيل کهرم  استاد دانشگاه و متخصص محيط زيست می‌گوید «متاسفانه گربه‌های شهر تهران از موش‌ها کوچک‌تر شده‌اند و اين مسئله خود زنگ خطری برای سلامتی شهروندان است و نبايد به راحتی از کنار گذشت.» اين استاد دانشگاه نوشت «اين موش‌ها به دليل مواد شيميايی و اشعه‌های گوناگون دچار تغيير و تحولات رفتاری و ظاهری شدند که در ساير حيوانات اين تغييرات ميليون‌ها سال طول می‌کشد.»

5: بر اساس یک سری تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سوسکها تنها موجودات زنده ای هستند که می توانند در برابر تشعشعات هسته ای و یا حتی یک انفجار هسته ای زنده بمانند. بنابر تحقیقات علمی انجام شده مشخص شده است که نوع پوست سوسکها به گونه ای است که می تواند از آنها در برابر تششعات هسته ای مراقبت کند. یک سوسک می تواند تا 10 برابر میزان کشندگی تشعشع برای انسانها مقاومت کند.

6: دریاچه اورمیه قربانی فعالیتهای هسته ای حاکمیت ایران، عنوان مقاله است که به وجود اورانیوم در آب این دریاچه می پردازد. برای خواندن این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=12341:1391-06-15-15-57-53&catid=2:10

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter