English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ابراهیم تاتلیس کاندیدای مستقل در انتخابات آتی ترکیه

آذوح: مردم «سن لیورفا» - منطقه کردنشین واقع در جنوب شرقی آناتولی- روز دوشنبه (۱۱ آوریل) را با اخبار ناامید کننده‌ای آغاز کردند. در لیست ۵۳۰ نفری اعلام شده از سوی حزب «عدالت و توسعه» نامی از خواننده سر‌شناس کردتبار ترکیه نبود. اما هنوز چند ساعتی نگذشته بود که اعلام شد، ابراهیم تاتلیس به عنوان کاندیدای مستقل درانتخابات ۱۲ ژوئن شرکت خواهد کرد.

احمد تُرک من- وکیل تاتلیس- در گفتگو با سی تایم عنوان کرد «این تصمیم در آخرین دقایق باقی مانده برای ثبت نام گرفته شد. تاتلیس پس از بهبود شرایط جسمی، کمپین انتخاباتی خود را تشکیل خواهد داد و تاتلیس به احتمال فراوان در زادگاه خود کاندیدا خواهد شد».

ابراهیم تاتلیس که در تاریخ ۱۴ مارس ترور شد و به طور حیرت آوری از مرگ گریخت، چند روزی در بیمارستان استامبول بستری شد. رجب طیب اردوغان – نخست وزیر ترکیه- از تاتلیس در بیمارستان دیدار کرد، و اعلام کرد که به احتمال فراوان او در لیست «حزب عدالت و توسعه» خواهد بود. اما بعد‌ها این حزب اعلام کرد که حضور تاتلیس در لیست آن‌ها منوط به بهبود شرایط فیزیکی او است.

ابراهیم تاتلیس، در تاریخ ۶ آوریل برای پی گیری درمان خود به آلمان منتقل شد و در حال حاضر برای معالجات در این کشور به سر می‌برد.

عبدالله مفیت یتکین- دیگر کاندیدایی که در لیست حزب عدالت و توسعه قرار نگرفته- معتقد است «قرار دادن تاتلیس در لیست تصیمم سختی بود. تاتلیس یکی از افراد سر‌شناس در ترکیه می‌باشد و ورود او به عرصه سیاست بسیار مهم می‌باشد».

اینگین سلکوک- یکی از کار‌شناسان سیاسی ترکیه- معتقد است «اگرچه حزب «عدالت و توسعه» تاتلیس را در لیست خود قرار نداده، اما مطمئنا از حمایت خواهد کرد».

از سوی دیگر گفته می‌شود، حضورتاتلیس در مجلس ترکیه می‌تواند ابتکاری برای پایان دادن به منازعات میان دولت و کردهای شرق این کشور باشد.

البته این بار اولی نیست که تاتلیس وارد عرصه سیاست می‌شود. ابراهیم تاتلیس در سال ۲۰۰۲ نیز با حزب «جوان» از حوزه انتخاباتی استامبول در انتخابات مجلس شرکت کرد، اما نتوانست بیش از ۷درصد از آرا را کسب کند.

به گزارش «فردا»، تاتلیس و تیم مشاوران او در تلاش هستند تا از این حادثه نامطلوب، به بهترین نحو استفاده کند. تاتلیس که به خوبی می‌داند طرفداران بسیاری در ترکیه دارد، در پی این است تا از حادثه ترور خود برای کسب آرا بهره برداری سیاسی کند و آینده سیاسی خود را تضیمین کند.

رادیوفردا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter