English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بازداشت محمد سیف‌زاده در ارومیه

آذوح: محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر  از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده و در زندان ارومیه است.

مرضیه نیک آرا، وکیل محمد سیف‌زاده با تایید این خبر به کمیته گزارشگران حقوق بشر  گفت که شب گذشته، پس از دو هفته بی‌خبری از این وکیل دادگستری، از بازداشت وی مطلع شده است.

وی با بیان اینکه پرونده آقای سیف‌زاده در حال حاضر در شعبه ششم بازپرسی ارومیه تحت بررسی است، اتهام وارده به موکلش را «اقدام علیه امنیت ملی از طریق خروج غیرقانونی از مرز» عنوان کرد.

به گفته وی محمد سیف‌زاده، در بازجویی‌ها این اتهام را نپذیرفته و گفته که به منظور انجام کار تحقیقاتی به ارومیه آمده است.

بنا به این گزارش پسر آقای سیف‌زاده پس از ملاقات یک دقیقه‌ای با پدرش وضعیت جسمی وی را «بسیار نامناسب» عنوان کرد و گفت که پدرش به شدت لاغر شد و پای وی هم صدمه دیده است.

اتهام محمد سیف زاده «اقدام علیه امنیت ملی از طریق خروج غیرقانونی از مرز» عنوان  شده است

مرضیه نیک آرا  می‌گوید که بازجوی پرونده با بیان اینکه تحقیقات از محمد سیف‌زاده همچنان ادامه دارد، اعلام کرده که وی با قرار بازداشت موقت در زندان ارومیه است.

محمد سیف‌زاده، وکیل مدافع حقوق بشری و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر آبان ماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به  ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. دادگاه وی را به  «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت داخلی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و نیز «تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر» متهم کرده و پرونده در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

محمد سیف زاده از جمله قضاتی است که انقلاب اسلامی  از سمت خود برکنار شد. وی بیشتر از ده سال اجازه فعالیت در حوزه های حقوقی را نداشت و از خرداد ماه ۱۳۸۳  نیز به درخواست وزارت اطلاعات اطلاعات به مدت ۲۰  سال ممنوع الخروج  است.

رادیوزمانه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter