English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تقابل هویت طلبان در برابر مواضع امام جمعه اردبیل در مشگین شهر(خیاو)+ تصویر

آذوح: همایش پرسمان هویت در مشکین شهر(خیاو) با حضور امام جمعه اردبیل آقای عاملی با محوریت پرسش و پاسخ در مورد زبان شیرین مادری، زبان معیار و جهان وطنی برگزار گردید.

به گزارش آذوح طبق تبلیغاتی که در بنرهای تبلیغاتی نصب شده انجام گرفته بود قرار بود موضوع پرسش و پاسخ در مورد هویت و زبان مادری صورت گیرد. آقای عاملی با اشاره به حوادث تاریخی نژادپرستی در سرتاسر جهان که به کشته شدن میلیون¬ ها نفر منجر شده است نژادپرستی را محکوم نمودند و با تاکید بر هویت شیعی مردم ایران و برتری هویت دینی-شیعی بر هویت قومی، 2 ساعت از وقت همایش 3 ساعتی را بدین مباحث اختصاص داده  بودند که عده ای از هویت طلبان با اعتراض به سخنان آقای عاملی گفتند که طی تبلیغات انجام شده این جلسه بایستی جلسه پرسش و پاسخ باشد نه جلسه سخنرانی و ترویج افکار و دیدگاه¬های شما. در جواب ایشان آقای عاملی گفتند که در انتهای جلسه بنده به تمامی سؤالات شما حتی اگر ساعتها هم طول بکشد، جوابگو خواهم بود.

بعد از این اعتراض آقای عاملی سخنان خود را طبق منوال قبلی ادامه داده و با اشاره به تغییر الفبای کشورهای ترکیه و آذربایجان، این تغییر الفبا را سبب گسست از گذشته هویتی مردمان این کشورها قلمدا نموده و به کمک های جمهوری اسلامی به جمهوری آذربایجان در جنگ قاراباغ اشاره نمودند، که اینبار نیز عده ای دیگر از هویت طلبان آذربایجان در اعتراض به سخنان ایشان به پا خواسته و اظهار نمودند؛ که جمهوری اسلامی نه تنها هیچ حمایتی از مردم آذربایجان در جنگ قاراباغ نداشته، بلکه با حمایت های بی دریغ خود از کشور غاصب ارمنستان، موجبات اشغال اراضی جمهوری آذربایجان را فراهم نموده است و خاطر نشان نمودند که آقای عاملی این جلسه، جلسه پرسش و پاسخ می باشد نه جلسه سخرانی. در جواب آنان آقای عاملی گفتند که من شخصاً افرادی را در اردبیل می شناسم که در جنگ قاراباغ شرکت نموده اند ولی بدلیل دستگیری ایشان و جاسوس اعلام نمودن آنان توسط دولت آذربایجان، این کمک ها متوقف شده است. در ضمن حکومت جمهوری آذربایجان، حکومتی غیر اسلامی با اندیشه های مخالف اسلام و تشیع بوده و همچنین این کشور به مکانی برای دشمنان جمهوری اسلامی مبدل گشته است.

به گزارش آذوح در ادامه آقای عاملی با اشاره به کشور ترکیه و نژاد پرستی موجود در این کشور پرداخته و گفتند که کشور ترکیه، به آسمیله و ترکیزه کردن سایر اقوام ساکن در این کشور می پردازد. که یکی از هویت طلبان در جواب ایشان گفتند: چرا از نژادپرستی فارس و آسمیلاسیون در جمهوری اسلامی حرف نمی زنید و از کشور ترکیه سخن می گویید؟ و چرا از مشکلات مردم آذربایجان و تبعیضات موجود در آذربایجان حرف نمی زنید؟ که آقای عاملی جواب دادن به ایشان را به انتهای جلسه موکول نموده و گفتند که من نیز زبانم را دوست دارم و در راه پیشرفت و اعتلای این زبان و این فرهنگ، هر آنچه از دستم برآید آن را دریغ نخواهم نمود. که در این هنگام یکی دیگر از هویت طلبان گفتند که آقای عاملی من نیز زبان تورکی را دوست دارم و برای حفظ آن تلاش می کنم و به این تبعیضات اعتراض می نمایم، مرا بارها دستگیر نموده اند. چرا مرا بخاطر عشق به این زبان و فعالیت برای حفظ آن دستگیر کرده و مورد شکنجه قرار می دهند؟ گناه من چیست؟ که پرسش ایشان، تشویق عده کثیری از حضار را به همراه داشت.

با ادامه این روند و اعتراض های پی در پی حضار، آقای عاملی برای آرام نمودن جو حاکم بر جلسه، از فرهنگ و زبان تورکی صحبت نموده وعشق وافر خود را به این زبان بیان نموده و گفتند که حالا به سوالات مکتوب شما پاسخ خواهم داد.

گفتنی است فعالین هویت طلب بیش از 60 سوال در مورد مسائل، مشکلات و دغدغه های مردم آذربایجان نسبت به زبان مادری خود مطرح نموده بودند، که آقای عاملی پس از قرائت نمودن 4 سوال و پاسخ خیلی کوتاه به این سوالات از خواندن سایر سوالات امتناع ورزیدند و با نگاهی گذرا به سوالات مکتوب مشاهده نمودند که اکثر سوالات مطروحه مربوط به مسائل ملی آذربایجان می باشد و جواب دادن به این سوالات را به صلاح خویش ندیده و اتمام جلسه را اعلام نمودند.

در پایان یکی از چهره های شناخته شده شهر به آقای عاملی پیشنهاد دادند که آقای عاملی، برای اعتراض کنندگان و مخالفین این مباحثی که مطرح نمودید، نیز وقت در نظر بگیرید تا نظرات خود را اعلام نموده و به بحث و تبادل نظر با جنابعالی بپردازند. ولی آقای عاملی با پیشنهاد ایشان مخالفت نموده و ختم جلسه را اعلام نمودند.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter