English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

منابع اصولگرایان: حسن خمینی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد بود

آذوح: منابع خبری اصولگرا از قصد حسن خمینی نوه آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران خبر داده اند.

به گزارش سایت "جهان" نزدیک به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، حسن خمینی در جمع شماری از اعضای گروه اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز، نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، حسن خمینی در تحلیل شرایط گفته است: "من ۳۰ میلیون رای دارم. نخبگان مرا جزو اصلاح‏طلبان و مردم به دلیل ارتباط با خانواده امام ، فراجناحی می‏دانند."

بنا بر این گزارش، محمد خاتمی رئیس جمهور ایران نیز در این جلسه پیشنهادات خود را در مورد نامزدی ‌حسن خمینی ابراز داشت و گفت: "شما باید یك فرایند را طی كنید كه این فرایند در عرصه سیاسی از انتخابات مجلس نهم آغاز می‏شود. شما در این انتخابات سرلیست اصلاح‏طلبان خواهید بود و با رای بالایی كه قطعا می‌آورید مدتی به عنوان رئیس مجلس مطرح خواهید بود و بعد از آن بستر برای حضور شما در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‏شود."

این خبر هنوز از منابع مستقل و اصلاح طلب ایران تایید نشده است و تنها در حد ادعای سایت نزدیک به احمدی نژاد مانده است. برخی از اصلاح طلبان معتقدند این خبر برای خارج کردن حسن خمینی از صحنه رقابت های سیاسی و به اصطلاح سوزاندن اوست.

چراغ سبز خامنه ای به اصلاح طلبان به گفته منابع مطلع به "العربیه.نت" حسن خمینی در دیدار نوروزی خود با آیت الله علی خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران شرایط فعلی ایران را به بحث گذاشت و درباره آینده کشور ابراز نگرانی کرد.

آیت الله خامنه ای نیز به او گفته است که محمد خاتمی امکان حضور در انتخابات ریاست جمهوری مانند دیگران را دارد. برخی اصلاح طلبان این سخنان را چراغ سبز رهبر ایران برای حضور دوباره اصلاح طلبان در قدرت برآورد کرده اند. برخی دیگر اما حضور در انتخابات در شرایط فعلی با وجود حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان ایرانی، وجود صدها زندانی سیاسی و عدم پذیرش وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 از سوی حاکمیت ایران را اشتباه و خودکشی سیاسی می دانند.

محمد خاتمی پیشتر شرایطی برای حضور در انتخابات اعلام کرده بود از جمله آزادی زندانیان سیاسی، آزادی فعالیت احزاب و نشریات و تضمین برگزاری انتخابات سالم.

آیت الله خامنه ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری پیشین ایران در دیدار با میرحسین موسوی، نامزدی او را برای آن انتخابات تایید کرده بود. در آن هنگام اصلاح طلبان این تایید را به عنوان حمایت رهبر ایران از موسوی قلمداد کرده بودند. اما حوادث پس از انتخابات باعث شد بسیاری از اصلاح طلبان معتقد باشند که سخن آیت الله خامنه ای با حسن خمینی به معنای هیچ گونه تضمیمی نیست.

اصلاح طلبان معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 که محمود احمدی نژاد پیروز آن اعلام شد، تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده است. این موضوع باعث در گرفتن اعتراض های گسترده در ایران شد که سرکوب آن به کشته شدن ده ها نفر در خیابان ها و بازداشتگاه ها و زندانی شدن صدها نفر از معترضان انجامید.

آیت الله خامنه ای بزرگترین مدافع آن انتخابات است و اعتراض ها را "فتنه" توصیف می کند.

در سایه اختلاف فعلی میان آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد بر سر وزارت اطلاعات حیدر مصلحی، صحنه سیاسی ایران متشنج و پر تنش شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter