English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سرمربی تیم والیبال ارومیه انحلال تیمش را رسما اعلام کرد

آذوح: نتیجه غیر از این نیز نمی توانست تصویر شود. ورزش اول استان وقتی در قالب یک تیم که اسکلت معمول یک «تیم» را نیز به درستی ندارد در مسابقات لیگ برتر ظاهر می شود این می شود که در آستانه بازی سوم تقریبا ناامیدانه مقابل داماش گیلان برای کسب رتبه پنجم لیگ برتر «سرمربی» تیم خبر از انحلال و انصراف از ادامه حضور در مسابقات می دهد.

جهانگیرسیدعباسی خبر انحلال تیمش را ابتدا با برنامه ورزشی ایستگاه ورزش از رادیو ارومیه مطرح کرد و امروز صبح نیز مصاحبه اش را خبرگزاری دانشجویان ایران روی خروجی ایسنا قرار گرفت.

رتبه پنجم که دسترسی بدان با این حال و روزی که سرمربی والیبال ارومیه تعریف می کند بسیار بعید بود،کف ادعای سیدعباسی بود که معتقد بود دارد تیمی را می بندد که هیچ چیز جز«غیرت» و «عشق» برای حضور در رقابتهای لیگ برتر ندارند.

البته از روز اول روی کار آمدن سید عباسی حضور و نحوه مدیریتش بر کادر فنی نماینده پایتخت والیبال ایران مورد انتقاد پیشکسوتان این رشته پرطرفدار ورزشی بود. به طوری که برخی برنامه های ورزش استان که با حضور کارشناسان برگزار می شد عملا به محلی برای ابراز گلایه های اهالی والیبال تبدیل می شد.

سیدعباسی در راه هدایت تیم والیبال ارومیه تقریبا مستقل و بدون دخالت دیگران حرکت کرد و اراده ای بود که اجازه نمی داد تا روز پایان مسابقات این انتقادها و گلایه ها به داخل اردوی تیم وارد شود. اما نهایتا با بروز برخی باخت های سوال برانگیز و حتی خانگی زیر تشویق هزاران تماشاچی مشتاق از طرفی و نتایج کسب شده در دیدارهای پلی آف و رده بندی پنجمی به طور حتم زمینه چالش های آینده را برای سرمربی جوان این تیم فراهم آورده و خواهد آورد.

اما وی در شرایطی از فاکتور غیرت و تعصب بازیکنان بومی اش در ابتدای شکل گیری این تیم میگفت که امروز از مشکل مالی بعنوان مهمترین عامل نتایج ضعیف و تصمیمش برای انحلال تیم حرف زده و به ایسنا گفته است: بازيکنان تيم تاکنون 60 درصد از مبالغ قرارداد خود را دريافت کرده اند و 40 درصد مابقي آن که بايد پس از دي ماه 89 پرداخت مي شد، هنوز پرداخت نشده است.

البته در خصوص اینچنین وضعیتهایی یافتن پاسخ این سوال که سرمربی تیم آیا می تواند نماینده یک استان را در لیگ برتر منحل و از حضور در ادامه رقابتها منصرف کند یا نه، قدری مشکل است و معلوم نیست سید عباسی برای رسیدن به این جمع بندی با بزرگان استان که زمانی گفته می شد پشتیبان این تیم هستند مشورت کرده یا خیر.

اما رسیدن به این موضوع که بازیکنان والیبال ارومیه که ادعا می شود چون 40 درصد مابقی مبلغ قراردادشان را که قرار بوده پایان دی ماه بگیرند نگرفته اند تیم را به این حال و روز انداخته اند،آیا وضعیت تیم قبل از دیماه بهتر و رضایتبخش تر بود یا نه ،نیز مهم و شایسته پاسخگویی است.

سیدعباسی در جای دیگری از این مصاحبه در پاسخ به میزان هزینه های صورت گرفته برای تیم نیز می گوید: من اطلاع چنداني از هزينه هاي تيم ندارم و مهندس کريمي (رييس هيات واليبال استان) از اين موضوع مطلع هستند اما تا جايي که من مي دانم، اروميه امسال کمتر از يک ميليارد تومان هزينه كرده است.

این اظهار نظر نیز با توجه به اینکه گفته شده هنوز 40درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و احتمالا کادر فنی پرداخت نشده نیز حائز نکته های بسیاری است از جمله اینکه با فرض درست بودن این ادعا چیزی نزدیک به دومیلیارد تومان بودجه برای این تیم در نظر گرفته شده که با شایعاتی که برخی منتقدین در مورد هزینه های والیبال ارومیه عنوان می کنند همخوانی دارد.

بازهم همان شایعات حاکی است که سیدعباسی برای یک فصل سرمربیگری این تیم مبلغ 80میلیون تومان پول گرفته که حق دفاع از این ادعا را نیز برایش محفوظ می دانیم.

مقایسه این هزینه ها با هزینه 300میلیونی فصل قبل و دستمزد 20 میلیونی دو نفر کادر فنی این تیم(کارگرپیشه و ساداتی) بیانگر بسیاری از واقعیتهاست.

پرواضح است که از تیمی که در لیگ برتر بازی می کند باید انتظار حرفه ای گری داشت نه تعصب،اما ادعای تعصب و بازی کردن به عشق هوادار(!) آنهم در شرایطی که بازی های این تیم در مقابل تیمهای نه چندان مطرح لیگ برتری در ارومیه و ورزشگاه 6000نفری غدیر با شکست نماینده ارومیه همراه می شده غیرمنصفانه و دور از ذهن به نظر می رسد.

سرمربی تیم منحله ارومیه به این خبرگزاری گفته : کساني که چنين چيزهايي را مي گويند حتما از هزينه هاي تيم پگاه که چند سال پيش در اروميه تيمداري مي کرد اطلاعي ندارند؛ اين تيم در همان سال هاي فعاليت خود توانسته بود 7، 8 بازيکن خارجي به اضافه‌ي امير حسيني و بهنام محمودي را جذب کند و نهايتا نيز يکبار هشتم و بار ديگر نيز سوم ليگ شود.

وی ادامه داده است: چگونه مي شود که اروميه بيشترين هزينه ي تاريخ واليبال استان را انجام مي دهد اما به اندازه ي داماش، کاله و پيکان و حتي پتروشيمي و ابومسلم نيز هزينه نکرده است؛ هم اکنون دستمزد فرهاد نظري افشار برابر با قرارداد 5 بازيکن بلند زن تيم ما است، بنابراين نبايد کساني که از چنين چيزهايي اطلاع ندارند، از انجام هزينه هاي ميلياردي در رسانه ها صحبت کنند.

ادامه صحبتهای سیدعباسی نیز شنیدنی است: هم کادرفني و هم بازيکنان تاکنون به خاطر احترام وي صحبتي از مسائل مالي نکرده اند اما مسوولان بايد هرچه سريعتر در رابطه با اين موضوع چاره انديشي کنند.

هم اکنون واليبال ما با مشکلات زيادي مواجه است و بايد براي حل آنها به ساختارها توجه شود، تاکنون آيا سوال شده است که چرا استان هاي همجوار ما صاحب چندين باشگاه هستند اما استان ما يک باشگاه ورزشي هم ندارد.

به هر حال هيات واليبال نيز محدوديت هايي دارد که نمي تواند به صورت حرفه اي تيمداري کند و بايد براي حل اين مشکل، اقدام به ايجاد باشگاه ورزشي حرفه اي در استان کرد.

براي اينکه بعد از اين نگويند ما براي عدم نتيجه گيري تيم بهانه گيري مي کنيم، همه ي تقصيرات اين موضوع را به گردن مي گيرم و اعلام مي کنم اين تمام توان فني من بود و بيشتر از اين نيز نمي توانم.

بدون اینکه قضاوتی درمورد صحبتهای این مربی جوان ارومیه ای داشته باشیم تنها به ذکر این نکته بسنده می کنیم که مشکل والیبال با محکوم کردن امثال سیدعباسی حل نخواهد شد. سرمربی ارومیه همه تقصیرها را به گردن گرفت اما این واقعیت امر نیست. بی تردید او مقصر همه ناکامی های والیبال نبوده و سیاستگزاریهای غیرکارشناسی، نبود باشگاه و فرهنگ باشگاهداری و از همه مهمتر نبود برنامه و نقشه راهی اساسی و علمی برای حفظ و تقویت سرمایه های ورزش اول استان از دلایل رکود نسبی والیبال ارومیه اند که درصورتیکه رسانه استانی ظرفیت و شرایط لازم را برای طرح و بسط نظرات همه صاحبنظران و دلسوزان ورزش اول استان داشت می شد به نقد کارشناسانه این امور دل بست.

آینانیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter