English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کشتار مجدد مخالفان در یمن بعد از موافقت طرفین با کناره گیری رئیس جمهور

آذوح: بنا به گزارش منابع خبری، پزشکان و شاهدان عینی در یمن اعلام کرده اند که طی تظاهرات روز چهارشنبه (٢٧ آوریل- ٧ اردیبهشت) در صنعا، پایتخت آن کشور، دست کم هشت نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، معترضان همچنان خواستار کناره گیری فوری علی عبدالله صالح، رییس جمهوری این کشور هستند و این درحالیست که روز سه شنبه رهبران مخالف حکومت، با پیشنهاد کناره گیری علی عبدالله صالح طی یک ماه آینده به توافق رسیده بودند.

بر اساس گزارش فوق، بسیاری از مردم یمن از اینکه صالح براساس این معامله از مصونیت قضایی برخوردار خواهد شد خشمگین هستند.

در حادثه روز چهارشنبه تظاهرکنندگان ضددولتی سعی داشتند به ناحیه ای ورای محله ای در صنعا که معترضان برای چند هفته در آن اردو زده اند بروند، که نیروهای دولتی به سوی آنها شلیک کردند.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک پزشکیار محلی گزارش داد که کشته و زخمی ها از ناحیه سر و بالاتنه هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

لازم به ذکر است از زمان شروع اعتراضات در ماه ژانویه بیش از ۱٣۰ نفر توسط نیروهای امنیتی یمن و حامیانِ لباس شخصیِ رئیس جمهور کشته شده اند.

گفتنی است در پی فشارهای داخلی و بین المللی، دولت یمن در نهایت طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس برای کناره‌گیری علی عبدالله صالح از قدرت پذیرفت و اعلام کرد که بر پایه این پیشنهاد رئیس جمهور یمن در عرض ۳۰ روز قدرت را به معاونش واگذار می‌کند و در عوض از مصونیت سیاسی در قبال محاکم دادگستری و رسیدگی به شکایات برخوردار خواهد بود.

مخالفان رئیس جمهور یمن، روز گذشته با این پیشنهاد موافقت خود را اعلام کرده بودند.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter