English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی آذربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح به مناسبت روز جهانی کارگر

اول مه، یادآور دستان پرتوان و نیروی تفکر کسانی است که رونق و تحرک اقتصادی و ساخت جهانی وابسته به آنهاست. اول مه، روز جهانی کارگر، فرصت مناسبی است برای ارزش نهادن به سختی ها و رنجهای کارگران در سراسر جهان و تاکید بر جایگاه ارزشمند آنان در چرخه ی تولید و رونق اقتصادی جهان .

روز کارگر روز گرامی داشت یاد و خاطره ی کسانی است که سال ها علیه بی عدالتی، فقر و بیکاری  مبارزه کرده اند. روز تلاش برای ایجاد یک جامعه  انسانی برای همه انسانها و یادگار مبارزات کسانی که سال ها برای ایجاد یک جامعه عاری از ظلم و ستم، فقر و بی عدالتی کوشش کرده اند.

امروز در حالی به استقبال روز جهانی کارگر می رویم که علیرغم مبارزات کارگران برای ارتقاء شان و منزلت اجتماعی شان و تحقق صلح و عدالت و رفع فقر، بیش از نیمی از آنان با درآمد سرانه ی کمتر از 2 دلار زندگی می کنند و جنبش های کارگری با وجود اینکه در یکصد سال گذشته نقش اساسی در تحولات جهانی به عهده گرفته اند، نتوانسته اند جایگاه شایسته ای برای کارگران جهان بر پا نمایند .

روز جهانی کارگر در حالی برگزار می شود که میلیونها کارگر در ایران از امنیت شغلی و حمایت های لازم برخوردار نمی باشند و در نبود اتحادیه ها و سندیکاها امید به بهبود وضعیت کارگران کماکان کمرنگ می باشد .

و در این شرایط حاکمیت نه تنها قدمی در راه رفع تبعیضات و بهبود وضعیت کارگران و و ارتقا جایگاه اجتماعی کارگران بر نداشته، که هر گونه تحرک و تلاش در جهت مطالبات بحق آنها را نیز شدیدا سرکوب می نماید .

از سوی دیگر در آذربایجان علاوه بر مشکلات عمومی کارگران، به دلیل سیاستهای تبعیض آمیز و متمرکزگرایانه ی حاکمیت، کارگران آذربایجانی برای به دست آوردن کار مناسب تر و بهبود وضعیت معیشتیشان به ناچار زادگاه خود را ترک نموده و به شهرهای مرکزی و جنوبی مهاجرت می نمایند .

در حال حاضر صدها هزار کارگر آذربایجانی در شهرهای مرکزی و گرمسیر تحت شرایط بسیار سخت و با دستمزد کم و به دور از خانواده مشغول بکار هستند که با توجه به سیاستهای تبعیض آمیز و عدم وضع قوانین مناسب برای حمایت از کارگران، امید چندانی نیز برای بهبود وضعیت معیشتی و همچنین ارتقاء جایگاه اجتماعی آنها وجود ندارد .

جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی کارگر و دعوت از تمامی کارگران، معلمان، پرستاران و کارمندان دولت برای گرامی داشتن باشکوه این روز، مطالبات زیر را برای این طبقه زحمتکش خواستار می باشد :

1) پایان دادن به سرکوب جنبش های کارگری و عدم جلوگیری از مراسمات کارگری علی الخصوص بزرگداشت روز جهانی کارگر.

2) تشکیل اتحادیه ها و سندیکاهای مستقل کارگری .

3) آزادی تمامی کارگران، معلمان، فعالین زن، دانشجویان و فعالین سیاسی-ملی آذربایجان  که برای رسیدن به مطالبات خود بازداشت شده اند .

4) بازگشت به کار کلیه ی کارگران اخراجی سالهای گذشته و ایجاد امنیت شغلی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی  برای کارگران.

6) پرداخت کلیه ی حقوق معوقه کارگران و معلمان و کارمندان دولت و افزایش میزان دستمزد نسبت به سطح رشد تورم .

7) رفع تبعیضات اقتصادی و سرمایه گذاری دولتی در آذربایجان و فراهم آوردن زمینه ای مناسب برای رفع معضل بیکاری در آذربایجان و بهبود وضعیت معیشتی کارگران این منطقه .

گوج بیرلیکده دیر...

آذربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح

08.02.1390

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter