English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عدم پرداخت دستمزد معوقه و اخراج کارگران قزوین

آذوح: استان قزوین یکی از صعنتی ترین استانهای آذربایجان جنوبی است که جنبش طبقاتی کارگران در آن با قدرت ادامه دارد. بیش از 230 نفر ا ز کارگران شرکت نساجی پوشینه بافت به مدت 11 ماه دستمزد دریافت نکرده اند و در این رابطه بارها شکایت نوشته و همچنین دست به تجمعات اعتراضی زده اند اما تاکنون جز وعده و وعیدهای پوشالی چیزی عاید آنان نشده است.

در حالی که فشار مشکلات معیشتی کارگران را به ستوه آورده است در تاریخ 20 بهمن ماه شش نفر از کارگران این شرکت تنها به دلیل تجمع در مقابل استانداری قزوین با هدف پیگیری دستمزدهای معوقه از کار اخراج شدند.

لازم به یاد آوری است که ساعت ٩ بامداد روز یكشنبه ١٧ بهمن بیش از ٦٠ نفر از كارگران پوشینه بافت قزوین در اعتراض به ١١ ماه دستمزد پرداخت نشده خود، مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. کارگران معترض خواهان رسیدگی نسبت به وعده و وعیدهای پوشالی کارفرمایان شرکت٬ شخص احمدی نژاد٬ وزیر صنایع و معادن و دیگر دست اندرکاران استان قزوین هستند.

کارگران واحدهای تولیدی فرنخ و مه نخ و نازنخ و پوشینه باف سابقه طولانی در سازمان دادن حرکتهای اعتراضی برای کسب حقوق پایمال شده خود دارند و بارها اعرتاضات وسیعی را سازمان داده اند. در آبانماه سال جاری کارگران پوشینه بافت قزوین هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در قزوین به پرداخت نشدن دستمزدهای خود اعتراض کردند.

واحدهای نساجی فرنخ٬ مه نخ٬ نازنخ و پوشینه بافت چهار هزار و پانصد کارگر شاغل داشت٬ اما در پی بحرانی شدن وضعیت اقتصادی این واحدها به بخش خصوصی واگذار گردید و چندی بعد این شرکتهای تولیدی دست به بیکارسازی کارگران زدند که در نتيجه سه هزار و پانصد تن از کارگران هر سه شرکت بیکار شدند.

وزارت صنایع و معادن در پی آن است که پانصد نفر دیگر از کارگران این واحدها را نیز تحت عنوان بازنشستگی بیکار کند.

سولگوناذ

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter