English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تهدید پزشک حسین رونقی و اعتصاب غذای این زندانی در بیمارستان

آذوح: روز گذشته حسین رونقی ملکی به همراه پزشک معالجش در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران از سوی نیروهای امنیتی تهدید شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی که پیش‌تر به بیمارستان هاشمی‌نژاد برای عمل جراحی کلیوی انتقال داده شده بود طی تهدید پزشک معالج وی و شخص ایشان توسط نیروهای امنیتی دست به اعتصاب غذا زده است.

نیروهای ویژه که با لباسهای «پلنگی» به بیمارستان مراجعت کرده‌اند دکتر این زندانی سیاسی آقای «منصوری» را تهدید و خواهان انتقال حسین رونقی به انفرادی شده‌اند.

اعتصاب غذای این زندانی با توجه به عمل جراحی کلیه به شدت برای این زندانی خطرناک است و در صورت عملی شدن تهدید نیروهای امنیتی جهت انتقال وی به انفرادی جان این زندانی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نامبرده به علت بدرفتاری نیروهای امنیتی مستقر در بیمارستان و استفاده از دست بند و پا بند، تهدید پزشک ایشان و توهین و فحاشی به خانواده وی، در بیمارستان دست به اعتصاب غذا زده است.

حسین رونقی با اعلام موارد فوق خواهان ملاقات بادادستانی جهت رسیدگی به وضعیت خود شده است.

نیروهای امنیتی از روز گذشته در بیمارستان حضور محسوسی دارند که این امر موجب رعب و وحشت کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان نیز شده است.

لازم به یادآوریست، حسین رونقی روز چهارشنبه سی و یکم فروردین پس از ماه‌ها کارشکنی در پرونده این زندانی با دست بند و پا بند به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران انتقال داده شد و تحت عمل جراحی «پیوند کلیه» قرار گرفته است.

حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر بیش از یک سال در سلول انفرادی تحت شدید‌ترین شکنجه‌ها دچار بیماری کلیوی شد و بعد‌ها طی حکمی غیر قانونی از دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان محکوم گردید.

هرانا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter