English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توضیحات ضروری از سوی جنبش دانشجویی آذربایجان-آذوح

آذوح: گروه "آذربایجان اویرنجی حرکاتی-آذوح" که از اوایل پاییز سال 85 به شکل رسمی کار خود را آغاز کرده و در هفتمین سال فعالیت خویش به سر می برد به مناسبت سومین سال شروع به کار مجدد ارگان خبری خود ارائه ی توضیحاتی را ضروری می داند.

ارگان خبری این تشکل که از ابتدا تاکنون به دلیل فیلترینگ رژیم ایران و فشارهای امنیتی فراوان چندین بار تغییر یافته است، از اواخر پاییز 87 تا اواخر پاییز 88 با عدم فعالیت مواجه گردید. پس از آن نیز تا اواخر سال 89 و به دلایل امنیتی، ارگان خبری تشکل آذوح به شکل نیمه فعال به کار خود ادامه داد و در حد یک وبلاگ به ارائه ی خبرهای تشکیلاتی پرداخت. با این حال، با تصمیمات گرفته شده توسط کمیته ی مرکزی در جلسات پایانی سال 89 و قرار بر فعالیت آشکار و همه جانبه، شاخه ی خارج از ایران آذوح عهده دار مسئولیت ارگان خبری گردید و سایت آذوح به شکل غیررسمی از 3 اسفند 89 و رسما از 12 اسفند 89 مجددا شروع به فعالیت نمود.

پیرو تصمیمات گرفته شده در 1 اسفند 89:

1- بنا به دلایل امنیتی و درنظر گرفتن برخی مصالح، آرم تشکل آذوح پس از گذشت حداقل نیمی از عمر دوره ی جدید مجمع اجازه ی انتشار می یابد. به این ترتیب، علیرغم آنکه این آرم تاکنون نیز در مکاتبات رسمی(صدور تاییدیه عضویت، نامه نگاری های اداری، دیدار با مقامات دولتی و...) مورد استفاده قرار می گرفت از امروز رسما انتشار یافته و در سایت قرار می گیرد.

2- لوگوی ارگان خبری آذوح پس از گذشت حداقل نیمی از عمر سایت قادر به تغییر می باشد. به این ترتیب لوگوی جدید از امروز در سایت قرار می گیرد.

(در صورتی که این تغییرات در سایت مشاهده نمی شود، دکمه ی F5 را فشار دهید و یا اینکه F5 و Ctrl را همزمان فشار دهید)

نگاهی کوتاه به رزومه ی فعالیت آذوح در دو سال گذشته:

گرچه فعالیتهای آذوح در داخل را نمی توان آشکارا بیان نمود، با این حال اثرات بدیهی آن را در بسیاری از تجمعات، روزهای خاص، پخش شبنامه ها، نصب پارچه نوشته ها و برافراشته شدن پلاکاردها می توان مشاهده کرد. با این حال، دور نیست آن روزی که بتوان در این خصوص نیز بی پرده سخن گفت.

از فعالیتهای آذوح-شاخه ی خارج از ایران در دو سال گذشته نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود: مدیریت و حضور در 14 راهپیمایی، تظاهرات و...؛ چاپ 10 مقاله با نام رسمی اعضای آذوح در ماهنامه ی خط صلح؛ مدیریت بخش اقلیت ماهنامه ی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که این همکاری پس از 12 ماه و به دلیل عدم رعایت تفاهمات صورت گرفته از سوی ایشان، ملغی گردید؛ چاپ و انتشار 6 کتاب، ارسال به داخل و پخش آنها؛ دیدار با اعضای پارلمان اروپا و اعضای شورای اروپا؛ تهیه و انتشار گزارش سالانه ی نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی؛ آغاز به کار شاخه های سوئد، ترکیه، آذربایجان شمالی، انگلیس و برگزاری جلسات؛ آغاز به کار بخش ویژه ی اورموگولو در سه زبان؛ خبررسانی بی وقفه از حوادث زلزله ی اهر-ورزقان، تهیه و ارسال منابع مالی به مناطق زلزله زده و مدیریت آن، و افشای آمار واقعی جان باختگان در زلزله؛ افشای قتل ناصر خانزاده به دست نیروهای امنیتی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات؛ تهیه و انتشار گزارش شهادت و مرگ مشکوک 34 فعال آذربایجانی در سالهای گذشته؛ بیش از 90 گزارش اختصاصی، 20 بیانیه و دهها خبر، تصویر، فیلم و مصاحبه های اختصاصی بخشی از فعالیتهای دو سال گذشته ی آذوح-شاخه ی خارج از ایران به شمار می رود.

در مورد ارگان خبری تشکل آذوح نیز به 2 مورد اشاره می گردد:

- آذوح که از اوایل سال 85 به شکل غیررسمی فعالیت خود را آغاز نمود تا به این لحظه این وبلاگها و سایتها را مورد استفاده قرار داده است. دلیل تعویض این وبلاگها و سایتها، فیلتر شدن آنها در فواصل زمانی کوتاه توسط رژیم ایران می باشد.

http://azoh.blogspot.se/

http://azoh.blogfa.com/

http://azoh1.blogfa.com/

http://azoh.blogsky.com/

http://azoh.net/

http://azoh1.blogsky.com/

http://azoh-a.blogsky.com/

و اکنون با 4 آدرس اینترنتی زیر:

http://azoh.info/

http://azoh.net/

http://azoh.org/

http://azoh.biz/

در دو سال گذشته و در ارگان خبری آذوح بیش از 16500 مطلب قرار داده شده و به عبارت دیگر، به طور متوسط هر روز 22 مطلب در سایت انتشار یافته است.

2- نمودار بازدیدکنندگان سایت در دو سال گذشته به شرح زیر می باشد و متوسط بازدید روزانه در هر ماه نشان داده شده است. گفتنی است این آمار تنها بازدیدهای موفق را شامل می شود و آمار کامل بازدیدها، بیش از این است.

جنبش دانشجویی آذربایجان

آذوح

untitled


Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter