English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه دانشجویان دانشگاه ارومیه در خصوص حوادث اخیر تبریز

(( اورمو اویاخدی    تبریزه دایاخدی ))

ملت آذربایجان و مردم ارومیه، هنوز یک ماه از شادیمان در دانشگاه برای تیم محبوب و ملی آذربایجان نگذشته است که عوامل شوونیسم، همانهائی که هنگام شعار دادن جوانان غیرتمند تورک در دانشگاه برای تذاختور، همچون کفتاری گرسنه شادیمان را به نظاره نشسته بودند. و بعد از مراسم نیز 20 نفر از همکلاسی هایمان را به کمیته انظباطی کشانده و تهیه نمودند که دیگر حق ندارید برای تیمتان ( آری برای برد تیم محبوبتان ) شادی کنید. آنان از ما تهد گرفتند، تعلیقمان کردند و اسممان را در لیست سیاه قرار دادند. گناه ما چه بود، به غیر از تشویق تیم ملی و محبوبمان.

اما همگان دیدند که چه اتفاقی افتاد. جلوی چشمان حیرت زده مان تراختور را نگذاشتند تا آسیائی شود. همه می دانند که اگر تذاختور آسیائی شود آن وقت صدای ملت تورک است که مرزها را درخواهد نوردید. اما فاشیسم فارس این را قبول نمی کند. آنان شکوه ایلخانان تورک را که کوه و دشت و صحرا همیشه زیر پایشان بود را تخمل نخواهند کرد.

ارومیه همواره در کنار تبریز و سایر شهرهای آذربایجان برای عظمت آذربایجان مبارزه نموده است. همگان دیدند که 13فروردین چگونه ارومیه و تبریز دست در دست هم فریاد حق خواهی دریاچه ارومیه را بلند کردند. هنوز هم که هنوز است دستگیر شدگان تبریز و ارومیه در زندان آپارتاید اسیر فاشیسم هستند. آیا شهر ارومیه و آذربایجان را بدون دریاچه ارومیه می توان تصور کرد؟ ما فرزندان بابک و ستارخان و باقرخان و حیدرخان عمواوغلی ها، شعا اورمو یاتمییب تبریزی آتمییب و اورمو اویاخدی تبریزه دایاخدی و قالخ آیاقا وطن داش تبریزده اولدی قارداش و هم شعار آذربایجان اویاخدی اوز دیلینه دایاخدی را در روز اول خرداد ماه همراه با سایر شهرهای آذربایجان و هم گام با ملت بزرگ آذربایجان فریاد خواهیم زد.

خردادین قیامی گرک کی تکرار اولا

زمان: روز یکشنبه یک خرداد 1390

مکان: خیابان خیام ارومیه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter