English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اوج گیری مجدد حملات علیه احمدی نژاد

آذوح: همزمان با تذکر مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به محمود احمدی نژاد در مورد لزوم اطاعت وی از آیت الله خامنه ای، محمدتقی مصباح یزدی تاکید کرد که روسای جمهوری اگر منصوب رهبر نباشند "طاغوت" هستند و اطاعت از آنان "حرام" است.

آقای ذوالنور، امروز ۱۳ اردیبهشت (سوم مه) در یک سخنرانی در قم، اظهارات رئیس جمهوری در مورد وجود رابطه "پدر و فرزندی" میان وی و آیت الله خامنه ای را "انحرافی" دانست و گفت: "رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع است؛ این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟"

قبل از برگزاری جلسه دو روز پیش هیات دولت ایران با حضور محمود احمدی‌نژاد، عزت الله ضرغامی رئیس رادیو – تلویزیون حکومتی اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد به وی گفته است "دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر و فرزندی رهبر انقلاب و رئیس جمهوری عاجز و ناتوانند".

آقای ضرغامی در حالی به دیدن محمود احمدی نژاد رفته بود که ۱۱ روز از غیبت وی در دفتر کار خود می گذشت و او طی این مدت، از حضور در دو جلسه هیات دولت خودداری کرده بود.

گفته شده بود که دلیل غیبت رئیس جمهوری، مخالفتش با ابقای وزیر اطلاعات به دستور آیت الله خامنه ای بوده است.

همزمان با حضور آقای احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت، خبرگزاری های ایران خبر دادند که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در این جلسه حضور نداشته است.

'بدون امر رهبر، رئیس جمهوری مشروعیت ندارد'

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از صحبت های امروز خود، از آقای احمدی نژاد خواسته است که موضع خود را در خصوص رهبر ایران "شفاف تر بیان کند" و افزوده: "مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نایب امام زمان است و بدون امر او، نه رئیس جمهوری و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد."

در اظهار نظر دیگری در مورد جایگاه رهبر جمهوری اسلامی، محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع گروهی از اعضای سپاه پاسداران گفته است: "همان طور که حضرت امام فرمودند، رئیس جمهوری منتخب مردم اگر از طرف ولی فقیه منصوب نشود طاغوت بوده و اطاعت از او حرام است."

آقای مصباح یزدی با بیان اینکه "اسلامیت انقلاب در بعد قانونگذاری با شورای نگهبان و در بعد اجرایی با ولی فقیه تعیین می‌شود"، اظهار داشته است: "اگر اینها را یک شعار سیاسی تلقی کنیم، در حقیقت آن را ضعیف کرده‌ایم و زمینه‌ای فراهم می‌شود که کم کم کسانی تصور کنند که در ایران دو رقیب وجود دارد: یکی ولی فقیه و یکی فرد دیگری".

عضو مجلس خبرگان رهبری "مطرح کردن مفاهیمی را که برخاسته از اسلام نیست" خیانت دانسته و گفته است: "خیانت یعنی تغییر در برخی اصول؛ مثلاً اینکه به ‎جای اسلام، ایران را مطرح کنیم."

آقای مصباح یزدی، از منتقدان سرسخت بحث "مکتب ایرانی اسلام" است که در ماه های اخیر، از سوی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد مطرح و پی گیری شده است.

مدافعان این دیدگاه، که در مناسبت های متعدد از حمایت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری نیز برخوردار شده اند، معتقدند که فقط قرائتی از اسلام که توسط ایران به دنیا عرضه می شود اصالت دارد.

یادآوری 'عزل بنی صدر'

امروز همچنین حسین فدایی، نماینده اصولگرا تهران در مجلس هشتم، با انتقاد از تاخیر رئیس جمهوری در تبعیت از دستور آیت الله خامنه ای در ابقای وزیر اطلاعات گفته است: "تعلل در اطاعت از امر ولی فقیه را یک لحظه هم از هیچ فرد و مقامی قابل قبول نمی‌دانیم".

وی افزوده است: "وقتی وزیری برداشته شد، رئیس جمهور می‌تواند سه ماه سرپرست بگذارد و آقای احمدی نژاد می‌خواهد خودش سرپرست باشد، در حالی که براساس ضابطه، سرپرست وزارت اطلاعات باید مجتهد یا قریب الاجتهاد باشد."

حسین فدایی در ادامه، به بازگو کردن بخشی از اتفاقات رخ داده پس از برکناری وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی نژاد پرداخته و خبر داده: "مقام معظم رهبری... روز بیست هشتم طی یادداشتی محرمانه و دربسته، توسط پیکی به آقای رئیس جمهور اعلام می‌فرمایند که این کار به مصلحت نیست و در ادامه برخی سایت‌ها فضای جنگ روانی راه می‌اندازند و برخی خبرگزاری‌های مورد وثوق زیر سؤال می‌روند... در روز سی‌ام حضرت آقا نامه‌ای را خطاب به آقای مصلحی می‌نویسند و از او می‌خواهند که با قوت به کار خود ادامه دهد."

در روز ۲۸ فروردین، پس از انتشار خبر مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، ایرنا خبرگزاری رسمی دولت به مدت ۱۴ ساعت از تایید خبر مخالفت آیت الله خامنه‌ای با استعفای آقای مصلحی خودداری کرده بود.

ایرنا پیش از آن، ضمن تاکید بر لزوم دریافت نظر رهبر جمهوری اسلامی از "مجاری رسمی" نوشته بود که بر خلاف آنچه در مورد نظر آیت الله خامنه‌ای "شایع" شده، "تا ساعات پایانی یکشنبه شب، رئیس جمهوری هیچ پیامی که منعکس کننده نظر مقام معظم رهبری در این خصوص باشد، دریافت نکرده است".

آقای فدایی در بخشی دیگر از صحبت های امروز خود، به یادآوری وقایع بعد از انقلاب پرداخته و گفته است: "گاهی امامت امت با عنصر فاسد درون حکومت مثل بنی‌صدر مواجه می‌شود و نمی‌گذارد این تبدیل به مساله اصلی کشور شود و سعی می‌کند در سایه گفتمان این مشکل را حل کند."

وی افزوده است: "امام در داستان منتظری به مدت چهار سال با حوصله سعی می‌کند او را حفظ کند و در نهایت تصمیم قاطع می‌گیرد، که این تصمیم برخی از نزدیکترین افراد به امام را هم به واکنش واداشت."

بی بی سی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter