English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دادستان تهران: برای فائزه هاشمی پرونده قضایی تشكیل شده است

آذوح: دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده‌ تشکیل شده برای فائزه هاشمی مدعی شد "برای فائزه هاشمی پرونده قضایی تشكیل شده و اتهام را نمی‌توانم بگویم اما مصاحبه‌ای كه وی با برخی از رسانه‌ها كرده موجب تشكیل این پرونده شده است."

این مقام ارشد قضایی، همچنین از بازداشت عکاس و تصویر بردارِ موضوع بیمارانِ بی پولِ رها شده در بیابان و "تحت بازجویی" بودن آنها خبر داد و ادعای وزیر دولت احمدی نژاد مبنی بر دروغ بودن کل ماجرا را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی، روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت، در حاشیه معارفه معاون امور زنان و اطفال دادسرای تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مواردی چون "پرونده تشکیل شده برای فائزه هاشمی"، "بیماران رها شده در بیابان"، "پیگیری قتل دکتر رسابی" و ...، به برخی سوالات پاسخ گفت.

بازداشت عکاس و فیلمبردار در خصوص بیماران رها شده در بیابان

وی در پاسخ به خبرنگاری که ادعای روز گذشتۀ وزیر بهداشت، مبنی بر "دروغ بودن رها سازی بیمارانِ بی پول در بیابان" را مورد پرسش قرار داد، گفت "یكی از فرض‌های اولیه این بود كه عده‌ای آمده‌اند و بزرگ‌نمایی كرده‌اند اما تا این لحظه در این خصوص به سرنخی نرسیدیم. درباره این ادعا تنها یك عكس وجود داشت كه البته فیلم‌بردار و عكاس نیز شناسایی (و بازداشت) شده‌اند و تحقیقات از آنها آغاز شده است."

وی با تایید چنین خبری، اضافه كرد: آنها مدعی شده‌اند كه در مقام خبرنگار افتخاری اقدام به تهیه این عكس كرده‌اند. تاكنون در این خصوص ده نفر دستگیر شده كه همگی اقرار و اعتراف كرده كه این كار را انجام داده‌اند و اقدامات خود را به مسوولان بالا منتسب كرده‌اند.

دادستان تهران با اشاره به ادعای کذبِ وزیر دولت احمدی نژاد مبنی بر "دروغ بودن رهاسازی بیماران بی پول در بیابان" گفت: "ما به مسوولان بار دیگر تأكید می‌كنیم كه از اظهارنظرهای بیهوده خودداری كنند. تحقیقات ما ادامه خواهد داشت و اگر درباره فردی كه آنها اعلام كردند به نتیجه برسیم افراد را تحت تعقیب قرار خواهیم داد."

به گزارش ایسنا، خبرنگاری با اشاره به اینكه مسوولان وزارت بهداشت اعلام كردند كه در این خصوص خود شاكی خصوصی هستند، سوال كرد كه آیا شكایتی از ناحیه آنها مطرح شده یا خیر؟ كه جعفری دولت‌آبادی گفت: روزهای اول آنها طرح شكایت كردند اما شكایت آنها رافع مسوولیت‌شان نیست. اینها از عواملی كه خودسر نامیده‌اند اعلام شكایت كرده‌اند و بازهم تأكید می‌كنم شكایت آنها رافع مسوولیت‌شان نیست. البته سرنخ‌های ما درباره اینكه این اقدام برای تخریب دستگاهی رخ داده كافی نیست و اگر مسوولان در این رابطه ادله‌ای دارند به ما ارایه كنند تا ما درباره آن اقدامات بیشتری انجام دهیم.

جعفری دولت‌آبادی همچنین در مورد پرونده ترور چند پزشک در سال گذشته گفت "پرونده دكتر سرابی نیز به دیوان عالی ارسال شده، اما در مورد پرونده دكتر سودبخش هنوز سرنخی به دست نیامده است."

گفتنی است با گذشت هشت ماه از ترور منجر به مرگِ دکتر غلامرضا سرابی، از پزشکان معروف کشور، روزسه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ٩۰، وزیر بهداشت از شناسایی و دستگیری عامل قتل دکتر سرابی خبرداد .

شکایت از دو مداح

جعفری دولت‌آبادی پیرامون شکایت دفتر رئیس دولت از دو مداح، در پاسخ به پرسش یکی از سایت های اصولگرا مبنی بر اینکه "افرادی كه از دو مداح شكایت كرده‌اند، خود پیش از این اظهارنظرهایی در مورد پیامبران داشته‌اند، آیا برای این افراد پرونده‌ای تشكیل شده یا خیر؟" گفت: بارها گفته‌ام كه ما را با دستگاه‌های دولتی به دعوا نیندازید ما اگر جایی احساس كنیم جرمی واقع شده ورود پیدا می‌كنیم. درخصوص این مداحان نیز واحدهای دولتی طرح شكایت كرده‌اند كه پرونده ارجاع نیز شده است. اما مدعی‌العموم شكایتی نكرده، اجازه دهید دادستانی در حوزه‌های فكری و عقیده‌ای افراد ورود پیدا نكند مگر اینكه این مورد خیلی بزرگ باشد.

خبرنگار دیگری با بیان اینكه معاون حقوقی رییس‌جمهور در رابطه با شكایت از این مداحان اعلام كرده بود كه مدعی‌العموم در این خصوص وارد شده و پس از آن ریاست‌جمهوری طرح شكایت كرده است از دادستان تهران خواستار توضیح شد كه وی گفت: دادستانی سخنگو ندارد، ما به هیچ عنوان در این مورد وارد نشدیم و صرفا با همان شكایتی كه مطرح شد تشكیل پرونده صورت گرفت.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter