English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد، برگزاری آخرین جلسه دادگاه ۱۲ فعال آذربایجانی

آذوح: جلسه سوم دادگاه 12 فعال آذربایجانی روز دوشنبه‌ دوازده اردی‌بهشت، درشعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تبریز به قضاوت قاضی دولت‌آبادی برگزار شد.

اکبر آزاد نویسنده و روزنامه‌نگار، حیدر کریمی روزنامه‌نگار، آیدین خواجه‌ای، نعیم احمدی و یونس سلیمانی از فعالین دانش‌جویی، حسن رحیمی فعال حقوق بشر و عضو سابق کمیته گزارش‌گران حقوق بشر، کبری فرج زاده از فعالان حقوق زنان در شهر ارومیه‌، علیرضا عبداللهی، شهرام رادمهر، بهبود قلی‌زاده، شکراله قهرمانی و محمود فضلی از فعالان سیاسی آذربایجان به عنوان متهمان این پرونده در دادگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند.

این افراد از اواخر اردیبهشت سال 89 در شهرهای مختلف از جمله تهران، اردبیل، ارومیه‌، تبریز، خوی و مشکین‌شهر و… دستگیر شده و پس از ماه‌ها  حضور در بازداشت‌گاه مرکزی اداره اطلاعات شهر تبریز آبان ماه سال گذشته به قید وثیقه 200 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند.

جلسه اول دادگاه این افراد به ریاست دادرس شعبه دو قاضی علی‌محمدی، دی ماه سال گذشته و جلسه دوم دادگاه هم چهارشنبه هفته پیش به ریاست دولت‌آبادی برگزارشد.

در جلسه سوم دادگاه قاضی دولت‌آبادی از متهمان خواست برای آخرین‌بار از اتهامات مشارکت در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ا به نفع گروه‌های غیر‌قانونی‌، مشارکت در اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، عضویت در گروه غیر‌قانونی «گاموح» به قصد بر هم زدن امنیت ملی دفاع نمایند.

گفتنی است که دیگر اتهام عنوان شده برای متهمان، اتهام معاونت در جاسوسی به نفع کشورهای بیگانه در پرونده‌ای مجزا از جانب بازپرس شعبه 4 هاشم زاده به دادگاه ارایه خواهد شد.

رادیوکوچه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter