English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هشدار تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به گروه های سیاسی کرد

در روزها و هفته های اخیر رویکرد و عملکرد گروه های سیاسی کرد در خصوص ادعاهای واهی بر اراضی تاریخی آزربایجان باعث تاسف، نگرانی و انزجار آحاد ملت ترک آزربایجان شده است.

متاسفانه شاهد آن هستیم که تشکل پژاک به عنوان شاخه ای از حزب تروریستی پ ک ک مناطق غربی آزربایجان را به میدان جنگ و گریز با نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی تبدیل کرده و ناامنی مزمنی را بر منطقه حاکم کرده است. از سوی دیگر احزاب دمکرات کردستان (شاخه آقای مصطفی هجری) و کومله که اخیرا پیمان همکاری امضا کرده اند در بیانیه مشترکی که به مناسبت عید نوروز صادر شده است با طرزی زیرکانه و به زعم خود با لحنی نرم با گنجاندن نام شهر اورمیه در کنار دیگر شهرهای کردنشین و کردستان نامیدن این مناطق در حقیقت رسماً بر ادعاهای ارضی خود در غرب آزربایجان صحه گذارده اند.

جای بسی تأسف و تأثر است که تشکلهای کرد بدون درس گرفتن از تجربیات تاریخی تلخ هنوز بر طبل ادعای ارضی بر علیه آزربایجان می کوبند که همانا نتیجه ای جز آشوب و بی امنی و چه بسا جنگی خانمان سوز نخواهد داشت. در برهه ای که خلقهای ترک و کرد بیش از هر زمان دیگری محتاج نزدیکی و اتحاد در برابر رژیم ارتجاعی-شونیستی به اصطلاح جمهوری اسلامی هستند واقعاً حیرت آور است که تشکلهای کرد به جای اقدامات سازنده برای از میان برداشتن دیوار بی اعتمادی موجود با پیش راندن ادعاهای بی اساس بر شهری مانند اورمیه که اکثریت مطلق ساکنان آن ترک هستند باعث تحریک و تعذیب احساسات ملت ترک آزربایجان می شوند. بی شک فعالین کرد واقف هستند که اورمیه یکی از عمده ترین مراکز قدرت حرکت ملی و جنبش هویت طلبی در آزربایجان جنوبی می باشد و مردم این شهر خصوصاً جوانان آن به درجه بالایی از شعور ملی دست یافته اند که تاکنون در مناسبتهای مختلف به وضوح به منثه ظهور گذارده اند. واقعیات تاریخی و امروزین  به وضوح هویت و ساختار آزربایجانی غرب آزربایجان علی الخصوص شهر اورمیه را اثبات می کند و بدین لحاظ نیز بدیهی است ملت ترک آزربایجان همانگونه که در گذشته نیز اثبات کرده است در آینده نیز در خصوص تمامیت سرزمینی و اراضی تاریخی خود هیچ گونه اغماضی نشان نخواد داد و سرسختانه میراث گذشته گانش را مدافعه خواهد کرد.

به رغم پاره ای مشکلات که در مقاطعی در غرب آزربایجان به وقوع پیوسته اند و بایستی آینه عبرتی برای حال و آینده باشند ملت ترک آزربایجان همواره نشان داده است که طرفدار حسن مجاورت و همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و اقلیتهای آزربایجان خصوصاً خلق کرد می باشد. بدین جهت بر تشکلهای سیاسی کرد می باشد که به جای تحریک اقلیت کرد ساکن در غرب آزربایجان با اتخاذ راهکارهای اصولی و عقلانی راه را برای نزدیکی و همکاری دو همسایه تاریخی هموار کنند.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان ضمن احترام به موجودیت و حقوق اقلیت کرد ساکن در منطقه طرز تلقی و اقدامات تشکلهای سیاسی کرد در خصوص غرب آزربایجان را به شدت محکوم و تقبیح کرده به این گروهها اخطار می دهد این شیوه عملکرد نتیجه ای جز خونریزی و تکرار تجارب تلخ گذشته را در بر نخواهد داشت. این گروهها مطمئن باشند ملت ترک آزربایجان دارای امکانات و اقتدار کافی برای دفاع از حقوق حقه خویش می باشد و در نهایت بازندگان میدان همچون گذشته دست اندازان به کیان آزربایجان خواهند بود. ما از این تشکلها می خواهیم به جای اعمال تفرقه برانگیز و کاشتن تخم شر با اقدامات سازنده در جهت تأمین اعتماد و حسن همجواری دو طرفه به مهیا شدن زمینه اتحاد خلقها و ملتهای تحت ستم در ایران کمک کنند.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان (دیرنیش)

آزربایجان جنوبی

20/01/1392

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter