English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نگاهی به نتایج نظرسنجی شماره ی 2: سال 1390 را سال اوج گیری کدامیک از حرکتهای اعتراضی می دانید؟

آذوح: نظرسنجی شماره ی 2 سایت آذربایجان اویرنجی حرکاتی در حالی به پایان رسید که آرای به دست آمده، نکات درخور توجه بسیاری به وجود آورده است. این نظرسنجی با سوال: سال 1390 را سال اوج گیری کدامیک از حرکتهای اعتراضی می دانید؟ و در ذیل 5 گزینه ی زیر در حدود یک ماه به جمع آوری نظرات مراجعین به سایت پرداخت.

1: ملی و هویت طلبانه

2: جنبش سبز

3: با زمینه های اقتصادی و کارگری

4: اقلیتهای مذهبی

5: جنبشها منفعل خواهند شد

آرای به دست آمده نشان می دهد گزینه ی /با زمینه های اقتصادی و کارگری/ با کسب 45 درصد آرا دغدغه ی بیشتر مراجعین بوده است. این انتخاب نکات قابل تعمق و تحلیل فراوانی در خود نهفته دارد. فعالین سیاسی آذربایجانی و علی الخصوص تشکلات سیاسی آذربایجان جنوبی بایستی با تحلیل دقیق رویکرد حرکتهای اعتراضی در سال جاری، زمینه ی نزدیکی هر چه بیشتر جنبش کارگری آذربایجان با حرکت ملی آذربایجان را فراهم آورند.

این موضوع زمانی اهمیت دوچندان می یابد که بدانیم آرای حاصله نشان می دهد مخاطبین، گزینه ی /ملی و هویت طلبانه/ را با 31 درصد آرا دومین آلترناتیو اعتراضی در سال 1390 دانسته اند. به عبارت دیگر، در صورت همراهی و همیاری فعالین کارگری آذربایجان و فعالین سیاسی-ملی آذربایجان جنوبی قدرت عظیم اعتراضی نهفته در آذربایجان آشکار می گردد. 76 درصد مراجعین به نظرسنجی، سال 1390 را سال اوج گیری جنبشهای ملی و کارگری دانسته اند.

در رده ی سوم این نظرسنجی، گزینه ی /جنبش سبز/ با کسب 18 درصد آرا قرار دارد. با توجه به حصر رهبران جنبش سبز در ایران و نبود قدرت انسجام، بسیج توده ای و رهبریت متکثر-متمرکز در این جنبش، به دست آوردن کمتر از یک-پنجم آرا طبیعی به نظر می رسد.

آخرین گزینه ها نیز /جنبشها منفعل خواهند شد/ با 4 درصد و /اقلیتهای مذهبی/ با 2 درصد آرا می باشند. قرار گرفتن این گزینه ها در آخرین مکان هم با توجه به واقعیتهای موجود در جامعه ی ایران قابل پیش بینی بودند.

گفتنی است نظرسنجی شماره ی 3 سایت با عنوان ((کدام گزینه برای 5مین سالگرد قیام یک خرداد آذربایجان مناسب تر است؟)) آغاز گردیده که برای شرکت در آن می توانید از بخش نظرسنجی سایت استفاده نمایید.

آذوح

http://up.iranblog.com/images/wtm6ye1eck5s0aaj0xwc.jpg

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter