English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سایت وزارت اطلاعات حرکت ملی آزربایجان جنوبی را دلیل شکستهای اخیر تراختورسازان معرفی نمود!

آذوح: سایت “آذری ها ” وابسته به وزارت اطلاعات با انتشار مقاله حرکت ملی آزربایجان جنوبی و تلویزیون گون آذ تی وی را دلیل شکست های اخیر تیم تراختور آزربایجان معرفی نموده می نویسد : “در این میان متاسفانه عده ای از ورشکسته های سیاسی معروف به پان ترکیست سعی دارند با نفوذ در میان تماشاگران، این تیم را تبدیل به پوششی جهت ایفای نقش سیاسی نمایند”.

به گزارش اؤیرنجی سسی ، این وب سایت معلوم حال جهت پنهان نمودن هویت خود به مسئولان باشگاه و سپاه پاسداران حمله نموده و آنان را باعث دامن زدن به حرکاتی ملیگرایانه در استادیوم معرفی نموده است ” از سوی دیگر سرداران سپاه و مسئولین تیم که مدیریت باشگاه را بر عهده دارند، نه تنها تدبیری در خصوص جلوگیری از سوء استفاده باند پان ترکیسم از این تیم نمی کنند بلکه گاه خود نیز با گفتاری غیرمسئولانه به این مسئله دامن می زنند”.

این سایت در اقدامی طنز آمیز ادعای افشاگری نموده و به نمایش گذاشته شدن پارچه نوشته “آزربایجان ایران نیست” در جریان بازی تراختور با الجزیره را به افرادی از منطقه خود مختار نخجوان نسبت داده و ادعای بازداشت شدن آنان را کرده است. ” پس از بازی الجزیره- تراکتورسازی و به نمایش درآمدن پارچه نوشته ای حاوی آذربایجان ایران نیست، شاهد بروز یک روند کاملا جدید در تیم تراکتورسازی بودیم. سایت آذری ها در تحقیقات خود در خصوص چندو چون نمایش این پارچه نوشته به اطلاعات مهمی در خصوص عوامل پشت پرده آن رسیده که به مرور زمان در اختیار مخاطبان خواهد گذشت.از جمله این نکته مهم که بر اساس اطلاعاتی که برخی از منابع انتظامی در ورزشگاه بیان داشته اند، دو تن از حاملان این پرچم از منطقه نخجوان وارد ایران شده بودند که بلافاصله پس از بازی دستگیر شدند”.

در ادامه آورده است که این سایت از عوامل خود (بخوانید سربازان گمنان وزارت اطلاعات) خواسته در مورد این پارچه نوشته در بین مردم اقدام به نظر سنجی نمایند و طبق نظرسنجی عوامل وزارت اطلاعات مردم به این اقدام واکنش منفی نشان داده اند این سایت بدون اشاره از استقبال هواداران در استادیوم سهند تبریز از این پارچه نوشته و پاره شدن پرچم ایران در این استادیوم در جریان بازی با الشباب نوشته است ” از سوی دیگر چنین پارچه نوشته ای در میان مردمی که از نمایش آن اطلاع داشتند با با واکنش منفی روبرو شد. سایت آذری ها از همکاران خود خواسته بود که طی یک بازه زمانی مشخص با مردم عادی کوچه و بازار تبریز در صورت علاقه در این خصوص مصاحبه و گفتگو نمایند. بیشتر گزارش هایی که به وبسایت اعلام شد حاکی از آن بود که مردم در عین علاقه به تراکتورسازی از سوء استفاده های سیاسی از این تیم بیزار هستند. عده ای دیگر مصاحه شوندگان داشتند که این عده خواهان الحاق تبریز به باکو  هستند در حالی باکو متعلق به ما بوده و با پایان زمان قراردادهای ترکمنچای باید به ایران باز گردد.”

به گزارش اؤیرنجی سسی ،مقاله نویس وزارت اطلاعات در ادامه بدون اشاره به حضور ۵۲ هزاری نفر مردم در استادیوم ، دلیل عدم استقبال مردمی از بازی تراختور و اشباب را سرخورده شدن مردم از حرکات ملی آزربایجان جنوبی معرفی کرده است:” با توجه به ناکامی های پی در پی تراکتورسازی بعد از بازی الجزیره به نظر می رسد،طرفداران این تیم از رفتار عده ای از خرابکاران پان ترکیست سرخورده شده و دیگر تمایل کمتری به حضور در ورزشگاه دارند”.

این وب سایت با متهم کردن تلویزیون “گون آز تی وی ” و ” سایت “آذوح” به دریافت پول از سلفی های عربستان نوشته است ” سایت هایی مانند آزوش و گوناز تی وی از هواداران تراکتورسازی خواسته بود که به نفع تیم الشباب و عرب ها شعار بدهند. این موضوع در شبکه های اجتماعی و تلویزیون گوناز تبلیغ می شد. به نظر می رسد باند پان ترکیسم در صدد دریافت کمک مالی از جریان سلفی و وهابی به ویژه در عربستان بوده  و در این مسیر تیم تراکتورسازی قربانی شده است”.

سایت آذری ها از شعار فارسی که در طول ۴ سال اخیربرای اولین بار در استادیوم سهند سر داده شده است ابراز خوشحالی نموده و آن را نشان از ایران دوستی آزربایجانیان دانسته است در حالی که شعار سر داده شده در استادیوم علیه مسئولان باشگاه و سپاه پاسداران بوده است . و هواداران تراختور با این کار اعتراض خود را به ایران دوستان به زبان مورد علاقه آقایان نشان داده اند .

این سایت که از انعکاس خبر دعوت بعضی از صفحات فیس بوکی برای سر دادن شعار “خلیج عربی ” و انتشار آن در سایت دومین رسانه قدرت مند جهان عرب خشمگین بود نوشته است ” باید پرسید تبلیغ شعار خلیج ع ر ب ی در مصاف با یک تیم عرستانی متعصب و هماهنگی با رسانه وهابی العربیه برای پوشش خبری آن از چه چیزی می تواند حکایت داشته باشد؟”

این سایت مدعی شده است ۲۰۰ هزار تبریزی از نام خلیج فارس مدافع کرده اند . اشاره سایت به راهپیمایی خانوادگی شهر تبریز در ۱۴ اردیبهشت سال ۸۷ دارد که در آن صدها هزار تبریز در این ورزش صبحگاهی شرکت کرده بودند اما تلویزیون ایران بعد از برگزاری مراسم آنان را راهپیمایی تبریزیان از خیلج فارسی دانسته است . حال جای سوال اینجاست کدام راهپیمایی سیاسی ساعت ۵ صبح روز تعطیل(جمعه )برگزار می شود که این راهپیمایی دومی باشد .

سایت “آذری ها” تما پرده ها را پایین می کشد و می نویسد : شبکه گوناز و باند پان ترکیست با به انحراف کشاندن مسائل ورزشی به تیم تراکتورسازی ضربه زده و مسئول مستقیم ناکامی های این تیم در ماه گذشته محسوب می شوند. نگاهی به نتایج حاصله از بازی های تراکتور بعد از نمایش پلاکارد آذربایجان ایران نیست، نشانگر این واقعیت است”.

پیش تر بسیاری از مردم بر این باور بودند که بازی های ضعیف تیم تراختور آزربایجان دلیل سیاسی داشته و ورزشی نبوده و حکومت در تلاش است این تیم را تضعیف نماید که سایت وابسته به وزارت اطلاعات کاملا این نظریه را تایید کرد .

اویرنجی سسی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter