English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تا پنج سال آینده دیگر اثری از دریاچه ارومیه باقی نمی ماند

آذوح: دریاچه ارومیه یکی از با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی و خاکی کشور است که در حال از دست رفتن است.

دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین دریاچه ایران و دومین دریاچه شور دنیا، به دلایل متعددی در حال نابودی و مرگ است و بسیاری از ویژگی‌های زیستی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این دریاچه یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های جهان است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند.

هم‌اکنون شاهدیم که افزایش میزان شوری آب دریاچه و رسیدن آن به حد فوق اشباع سبب مرگ و میر پرندگان و اختلال در تردد شناورهای دریایی و پدیدار شدن زمین‌های شوره‌زار حداقل به میزان ۱۵۰ هزار هکتار و چسبیده شدن جزایر ۹ گانه پارک ملی که محل زاد و ولد گونه‌های مهم پرندگان مهاجر محسوب می‌شود، شده است.

با ادامه این روند شاهد کویری شدن منطقه، شور شدن خاک، خشکیدن قنات‌ها و از بین رفتن کشاورزی و دامداری در منطقه و در نهایت از بین رفتن حیات و توسعه در سرزمین آذربایجان غربی و شرقی خواهیم بود.

تشکیل لایه‌های ضخیم نمک در کف و بستر دریاچه از مشکلات جدی است که دریاچه ارومیه را تحدید می‌کند، این در حالی است که هم جاذبه این دریاچه از بین خواهد رفت و هم تأثیرات منفی بر بخش‌های دیگر استعدادهای گردشگری استان که بخشی از درآمد استان را تامین می‌کند بر جای خواهد گذاشت.

رهانا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter