English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قطعنامة محفل اعتراضیة انجمن و نهادهای فرهنگی ،واقشارمختلف مردم ولایت فاریاب نسبت به نشر مطالب توهین آمیز در بارة امیر تیمور کوره¬گان در تلویزیون طلوع

افغانستان خانة مشترک همة ماست. پشتونها،ترکها(ازبیکها،ترکمنها)تاجیکها، هزاره بلوچها، نورستانیهاودیگر اقوام حق دارند ، دراین محدودة  جغرافیایی برادروار زنده­گی نمایند. زیرا افتخارات گذشته و سرنوشت آیندة شان  مشترک است.

تلویزیون طلوع باپخش فلم کوتاهی در لابلای برنامة " بامدادخوش" روز دوشنبه مورخ 12/ثور/1390 خویش سخنان رکیک و توهین آمیزی را دربارة امیرتیمور کوره گانیٰ – این شخصیت جهان شمول سیاسی ودولتی خطة آسیا که سازمان فرهنگی ملل متحد( یونسکو)  با تثبیت ابعاد مختلف فرهنگی وسیاسی  امیر تیمور صاحبقران سال 1994 میلادی را به نام نامی وی مسمی ساخته بود، حواله کرد. با تماشای این برنامه هردلی روشن بین وحقشناس متإثر گردید.

ما اشتراک کننده­گان محفل ضمن انتقاد جدی از این عملکرد شبکة تلویزیونی طلوع اعلام میداریم که:

- از تمام شبکه های کیبل شهری که در مناطق تورکی زبانان فعالیت میمنایند، جداً تقاضا به عمل می آوریم که به رسم اعتراض همصدا با ملت خویش شبکه های تلویزیونی طلوع، لمر و طلوع نیوز را از ليست نشرات شان حذف نمایند و تازمانی نشرات این تلویزیونها قطع گردد که گرداننده­گان آنها رسماً  از طریق تلویزیون خود شان از ملت عذرخواهی نمایند.

- از وزارت اطلاعات وفرهنگ جمهوری اسلامی افغانستان احترامانه تقاضامندیم با در نظرداشت ترکیب ملی و قومی کشور به خاطر حراست از داشته ها وافتخارات تاریخی و فرهنگی همة ساکنان این سرزمین اجازه ندهند تا عوامل بیگانه اسباب نفاق ملی را از طریق  اهانت کردن، کم جلوه دادن افتخارت تاریخی یک قوم ، فراهم سازد. این عمل تلویزیون طلوع را که با عکس العمل جدی اقوام تورکتبار افغانستان مواجه گردیده، باجدیت پیگیری نموده و از طریق کمیسیون تخطی رسانه ها موضوع را تحت بازپرس قانونی قراردهد.

- به منظور شناسایی بیشتر ابعاد مختلف زنده­گی  وشخصیت والای امیر تیمور  ضرورمیدانی تا درجریان  سال روان سمینار علمی به اشتراک دانشمندان، مورخین و نویسنده­گان کشور در شهر کابل و یا شهر میمنه دایر گردد تا چیزندانهای جاهل چون گرداننده­گان تلویزیون طلوع با شخصیت اصلی امیر صاحبقران آشنایی حاصل نمایند.

- متن این قطعنامه به ادارة تلویزیون طلوع، وزارت اطلاعات وفرهنگ و پارلمان کشور ارسال گردد. از وکلای محترم ملت  خواهشمندیم موضوع را از طریق خویش دنبال وگردانندگان برنامة فوق الذکر را مورد استجواب قرار دهند.

ومن الله التوفیق

شهرمیمنه- مورخ 15/2/1390

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter