English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارشی از سخنرانی "ولایتی" در دانشگاههای تبریز؛ مشاور ویژه ی رهبری، "هو" شد!

آذوح: مشاور ویژه ی رهبری که برای سخنرانی در دانشگاههای آزاد و سراسری تبریز به این شهر سفر کرده است، مورد انتقاد و اعتراض جدی فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان قرار گرفت.

به گزارش آذوح در دانشگاه آزاد تبریز علی اکبر ولایتی به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در ساعت چهار عصر در دانشگاه حضور یافت.

در ابتدای این نشست مجری جلسه ضمن معرفی آقای ولایتی به تعریف و تمجید از وی پرداخته و سپس آقای ولایتی برای دانشجویان حاضر سخنرانی نمود. این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در سخنان خود به تشریح بیداری اسلامی از دیدگاه خود پرداخت و خواهان گسترش و احیای اسلام ناب که به گفته وی بعد از انقلاب سال57 شکوفا شده است گردید. وی همچنین ضمن تائید دخالت در امور کشورهای منطقه از لزوم حضور در خارج از مرزهای کشور برای حفاظت از منافع جمهوری اسلامی سخن گفت!

در ادامه ی جلسه، مسئولان برگزار کننده اعلام نمودند که انتهای مراسم به صورت پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد با این حال اجازه ی پرسیدن سوالات به صورت شفاهی داده نشد و دانشجویان تنها اجازه یافتند سوالات خود را به صورت کتبی بپرسند.

مجری برنامه در ابتدا سعی داشت با نادیده گرفتن سوال اکثریت دانشجویان حاضر که پیرامون مسائل آذربایجان بود سوالات مورد نظر خود را بپرسد و چند سوال در مورد برنامه های اقتصادی علی اکبر ولایتی و تعداد کاندیداهای اصولگرایان پرسید که آقای ولایتی پاسخهایش را داد و از سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد انتقاد کرد.

اما در ادامه و زمانی که مجری برنامه عملاً سوال دیگری پیدا نکرده تحت فشار دانشجویان آذربایجانی حاضر قرار گرفت پرسید" بالاخره مردم آذربایجان چه زمانی به زبان مادری خود تحصیل می کنند و اصل 15 کی اجرا می شود". این سوال با تشویق یکدست و چند دقیقه ای دانشجویان همراه بود.

ولایتی بعد از چند لحظه مکث گفت: "موضوع اصل 15 چیز جدیدی را در ذهن انسان تداعی نمی کند"!!!

وی افزود: "آذربایجان سر ایران است؛ نوشتن و خواندن با زبان مادری هیچ چیز را عوض نمی کند و گرهی از مشکلات کشور نمی گشاید."

ولایتی سپس با گفتن اینکه "اگر ایران یکپارچه است به برکت آذربایجان است" ادامه داد: "ایران در زمان حکومت عباسیان به 15 منطقه تقسیم شده بود اما  صفویه با پایتختی تبریز تمام ایران را یکپارچه نمود." وی همچنین به تمجید از رشادتهای سربازان آذربایجانی لشکر 21 حمزه و 31 عاشورا پرداخت. سپس از مجری برنامه خواست سوال بعدی را طرح کند.

در این لحظه دانشجویان حاضر با اعتراض شدید خواستار پاسخ کامل ولایتی شدند. این پاسخ ولایتی دانشجویان سوال کننده را قانع نکرد و آنها با اعتراض به وی گفتند: "آقای ولایتی شما فرافکنی می کنید و صراحتاً پاسخ ما را نمی دهید".

ولایتی یکبار دیگر به تمجید از آذربایجان پرداخت و در آخر با لحنی همراه با اکراه گفت "حالا اشکالی ندارد تحصیل کنید"!!.

این پاسخ وی هیچ یک از دانشجویان حاضر در سالن را قانع ننمود و همه ی دانشجویان به نشانه ی اعتراض همراه با "هو" کردن وی جلسه را ترک کردند بطوریکه به جز تعداد انگشت شماری کسی باقی نماند. ولایتی هم که  سالن خالی را دید گفت من در جای دیگری جلسه دارم و مسئولان برگزار کننده جلسه ناچاراً تنها نیم ساعت پس از آغاز جلسه، مراسم را نیمه تمام به پایان بردند.

به گزارش آذوح از دانشگاه سراسری تبریز، علی اکبر ولایتی در این دانشگاه نیز با انتقاد و اعتراضات فراوان فعالین جنیش دانشجویی آذربایجان روبرو شده و مجبور به ترک زودهنگام سالن شده است.

در بین سخنرانی های ولایتی، وی دیروز ساعت 12 در دانشگاه تبریز نیز هو شد. او زمانی دچار چنین واکنشی از طرف دانشجویان گردید که در قسمت پرسش و پاسخ ها پس از دانشجویان بسیجی و دانشجویان مرکزگرا به دانشجویان آذربایجانی اجازه سخنرانی داده نشد.

چنین تصمیمی موجب ناراحتی دانشجویان و به پا خواستن آنان گردید که در این هنگام دانشجویان در جلوی سن تجمع نمودند که در نهایت ولایتی از ترس گسترش اعتراضات ختم جلسه را 25 دقیقه زودتر اعلام نمود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter