English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دفع حملات نیروهای حامی رهبر لیبی به دو شهر در تصرف مخالفان

آذوح: در حالیکه معمر قذافی ادعا کرده است که مردم کشورش او را "دوست دارند و به او عشق و مهر می ورزند و حاضرند برايش بميرند"، گزارش های خبری حاکی از آن است که درگیری های شدیدی میان نیروهای حامی حکومت و مردم در شهرهای شرق لیبی که در اختیار مخالفان قرار دارد درگرفته است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه دوم مارس گزارش داد که نیروهای حامی معمر قذافی دو شهر واقع در شرق لیبی را که تحت کنترل مخالفان حکومت قرار دارد، مورد حمله قرار دادند، که این حملات دفع شده‌ و این دو شهر همچنان در تصرف مخالفان هستند.

به گزارش خبرگزاری‌ آلمان، نیروهای وفادار به رهبر لیبی روز چهارشنبه با تانک و تسلیحات سنگین به شهر بندری بریقه که یکی از بنادر اصلی صادرات نفت لیبی به شمار می‌رود حمله کردند، اما به گفته ساکنین این منطقه، مخالفان توانستند این حملات را دفع و نیروهای حکومت قذافی را وادار به عقب‌نشینی کنند.

این در حالی است که تلویزیون رسمی لیبی اعلام کرده است که بیش از ۵۰۰ وسیله نقلیه ارتشی در این عملیات شرکت داشتند و نیروهای قذافی همچنان کنترل فرودگاه و بندر بریقه را در دست گرفته‌اند.تلویزیون رسمی لیبی همچنین افزوده است که ۱۴ نفر روز چهارشنبه در اثر بمباران‌های بریقه جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش، ساکنین بریقه گفته اند که در اثر این حملات و بمباران تعدادی زخمی شده‌اند، اما رقم مشخصی تاکنون اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مصطفی غریانی، سخنگوی یکی از ائتلاف‌های معترضان به نام «ائتلاف ۱۷ فوریه»، گفته است که "حامیان قذافی سعی کردند بریقه را بگیرند، اما شکست خوردند و شهر در دست انقلابیون است."

همزمان هواپیما‌های جنگی حکومت لیبی روز چهارشنبه حملات هوایی به شهر اجدابیا، در ۴۰ کیلومتری بریقه، ترتیب دادند و به گفته شاهدان عینی در اثر این حملات دو نفر کشته‌ شدند، اما نیروهای حکومتی در نهایت موفق به تصرف این شهر نشدند.

یکی از مخالفین حکومت در اجدابیا به خبرگزاری فرانسه گفته است که نیروهای قذافی به بریقه و اجدابیا حمله کردند، اما اکنون در حال عقب‌نشینی هستند.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی به اجدابیا در حالی صورت گرفته است که قدرت‌های غربی در تلاش هستند تا شورای امنیت سازمان ملل آسمان لیبی را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با حملات هوایی نیروهای حکومت قذافی مقابله شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، اعلام کرده است که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی در دست بررسی است، اما مایک مالن، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا، معتقد است که به اجرا در آوردن این تصمیم نیازمند عملیات فوق‌العاده پیچیده است.

لازم به ذکر است معمر قذافی، رهبر ليبی که کشورش شاهد تظاهرات مردمی و سرکوب آن ها از سوی نيروهای نظامی است، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که مردم کشورش او را دوست دارند و به او عشق و مهر می ورزند و حاضرند برايش بميرند."

قذافی در گفت وگو با خبرنگارانی از شبکه های تلويزيونی بی بی سی نيوز و ای بی سی نيوز گفته است: "هيچ تظاهرکننده ای که شهروند ليبی باشد، در خيابان نيست. هيچ کس هم مخالف من نيست چرا که دليلی ندارد کسی مخالف من باشد. چرا کسی اصلا بايد با من مخالفت کند؟"

طبق آخرین گزارش ها، قسمت اعظم لیبی همچنان در اختیار مخالفان حکومت معمر قذافی است و مخالفان حکومت، در غرب این کشور با دستیابی به سلاح خود را برای دفاع در برابر حملۀ احتمالی نیروهای قذافی آماده می‌کنند.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter