English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

همسر سعید نعیمی در مصاحبه با روز: وقتی حکم خواست او را کتک زدند

آذوح: در حالی که در روزهای گذشته زندانیان شهرهای مختلف کشوربا انتشار نامه‌های سرگشاده نسبت به وضعیت زندان‌ها اظهار نارضایتی کرده‌اند، بازداشت خشونت آمیز فعالان سیاسی و دانشجویی هم‌چنان ادامه دارد.

روز گذشته سعید نعیمی، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در منزل خود در شهر کرج بازداشت شد.همسر وی در مصاحبه با روز نحوه این بازداشت را تشریح کرده است.

نعیمی که در زمان انتخابات مسوول شعب ستاد شهروند آزاد ـ حامیان مطالبه‌محور مهدی کروبی ـ بود، در حالی بازداشت شده که هنوز اتهامات  و مکانی که به آن انتقال داده شده، مشخص نشده است.

همسر سعید نعیمی در مصاحبه با "روز" در این باره چنین می‌گوید: "ساعات اولیه صبح بود که 7 مامور وارد منزل ما شدند. آن‌ها برخورد بسیار نامناسبی داشتند و از همان لحظه اول پرخاش می‌کردند. وقتی اعلام کردند مامور هستند‌، خواستار آن شدم که حکم خود را به ما نشان بدهند. اما آن‌ها تنها پوزخند می‌زدند. وقتی هم سعید خواستار ارائه حکم از طرف آن‌ها شد، او را به گوشه‌ای از منزل بردند و به شدت کتک زدند".

وی با اشاره به برخوردهای تند ماموران می‌گوید: "این افراد چندین ساعت در خانه ما بودند و همه چیز را با خودشان بردند. وسایل شخصی، گوشی موبایل من، مدارک کاری سعید و... را با خودشان بردند. وقتی هم می‌خواستیم به آن‌ها اعتراض کنیم، اجازه حرف زدن به ما نمی‌دادند. این افراد حتی قاب عکس‌هایی که در خانه بود را هم از یکدیگر جدا کردند و بین مقوای پشت قاب و عکس را بازرسی کردند. بعد از بازرسی کامل خانه، ظهر بود که از منزل بیرون رفتند".

همسر نعیمی با اشاره به اعتراضات خود برای بازداشت همسرش می‌گوید: "من به شدت به آن‌ها اعتراض کردم که اتهام همسرم چیست. آن‌ها ابتدا می‌گفتند ما فقط ماموریم و باید وظیفه‌مان را انجام دهیم. بالاخره یکی از آن‌ها در پاسخ به من اتهام سعید را جاسوسی اعلام کرد و وقتی پرسیدم جاسوسی برای کجا، فقط به من لبخند زد".

وی همچنین اضافه کرد: "می‌خواستند سعید را مجبورکنند که زیر برگه‌ای را امضا و اعلام کند که مسیحی شده است. مستندشان برای این مساله هم یک جزوه تغییر برای برابری بود. آن‌ها می‌گفتند این آرم، متعلق به مسیحیان اروپاست. البته سعید حاضر به امضای این فرم نشد".

همسر نعیمی با اشاره به اینکه به وی اجازه صحبت کردن با همسرش را نمی‌دادند، چنین گفت: "وقتی می خواستم با همسرم صحبت کنم گفتند هر  چه هست را باید آن‌قدر بلند بگویی که همه ما بشنویم. بعد از آن هم گفتند باید حرف‌ها را به آن‌ها بگویم تا به سعید بگویند".

همسر این عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان با اشاره به بیماری همسرش گفت: "سعید دوسال است که تحت در مان پزشکی است و قرص مصرف می‌کند. در صورتی که مصرف داروها قطع شود، درمان وی باید از ابتدا آغاز شود. من داروها را به اجبار در وسایل گذاشتم، اما حتی به من اجازه ندادند که بگویم نحوه مصرف این داروها چگونه است".

وی در پایان با اشاره به زندانیان سیاسی و اعضای دربند سازمان ادوار تحکیم گفت: "سعید و دیگر دوستانش هیچ جرمی نداشتند. آن‌ها در چارچوب قانون فعالیت‌های خود را ادامه می‌دادند و امیدوارم همه زندانیان سیاسی به زودی آزاد شوند

روزآنلاین

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter