English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی دانشجویان تورک دانشگاه های اصفهان بمناسبت روز دانشجوی آذربایجان

ملت آذربایجان بیش از 80 سال است که تحت استعمار فارس بوده و طی این مدت مورد غیر انسانی ترین توهین ها و تحقیر ها قرار گرفته است .

از جمله این توهین های نژاد پرستانه پخش پرسشنامه فاصله اجتماعی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ماه 1374 در سطح شهر تهران بود که روح ملت پر افتخار آذربایجان را آزرد و متعاقب پخش این پرسش نامه دانشجویان باغیرت تورک دانشگاه های تبریز ، ارومیه ، تهران و سایر شهر ها در روز 19اردیبهشت در اعتراض به این حرکت نژاد پرستانه به پا خواسته و از حقوق انسانی خود دفاع نمودند . متاسفانه دخالت نیروهای امنیتی منجربه زخمی و دستگیر شدن تعدادی از دانشجویان گردید . ولی  این حرکت سرآغاز جنبشی به نام جنبش دانشجویی آذربایجان شد ، این جنبش از آن روز تاکنون پرچمدار حرکت بیداری ملت آذربایجان بوده  و بارها حضور فعال خود را در جامعه آذربایجان نشان داده است .

و امروز در شانزدهمین سالگرد حرکت آزادی وبرابری خواهانه دانشجویان آذربایجان ما دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی مالک اشتر ، صنعتی اصفهان و شهید مهاجر با گرامیداشت روز دانشجوی آذربایجان پایبندی خود  به اصول جنبش دانشجویی آذربایجان که همان احقاق حقوق حقه ملت آذربایجان است را اعلام می داریم .

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter