English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قدرت نمایی جنبش دانشجویی آذربایجان: پس از ولایتی، حدادعادل هم در تبریز "هو" شد

آذوح: این بار نوبت به حداد عادل، مشاور رهبری، رسید تا در دانشگاه تبریز "هو" شود و پاسخ اهانتهای خود را به خوبی دریافت نماید.

به گزارش آذوح در حالی که پیش از این و در هفته ی گذشته، علی اکبر ولایتی در تبریز حضور یافته و با اعتراضات فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در دانشگاههای این شهر روبرو شد، حداد عادل هم چنین تجربه ای را مشاهده نمود.

ظهر امروز غلامعلی حدادعادل کاندیدای احتمالی  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با حضور در تالار شهید شفاهی دانشگاه تبریز به سخنرانی پرداخت. این جلسه با موضوع توسعه اقتصادی و فرهنگی برگزار گردید .

آذربایجان ایشچیلری و اویان نیوز خبر داده اند چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۲ حداد عادل در جمع قریب به ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سراسری تبریز حضور یافت. این جلسه که قرار بود ساعت ۱۱:۳۰ شروع  شود با تاخیر حدادعادل ساعت ۱۲:۱۵ شروع شد. عضو ائتلاف ۲+۱ و یا سه گانه اصول گرایان با بیان اینکه نمی دانم اصلاح طلبان با چه انگیزه ای آقای هاشمی را انتخاب کرده اند، اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی با این سن وسال چرا در انتخابات شرکت کرده است. وی تاکید کرد: یا اصلاح طلبان عوض شده اند یا آقای هاشمی عوض شده است؛ دشمنان دیروز دوستان امروز شده اند.

در این جلسه برخی از دانشجویان گزینش شده برای پرسش سوالات خود فراخوانده شده و به طرح سوالات دیگر دانشجویان فرصتی داده نشد.

در میان دانشجویان سوال کننده، سؤالی از این قرار بود که چرا قومیتهای ساکن ایران حق تحصیل به زبان مادری را ندارند و نیز دلیل اینهمه تبعیض اقتصادی و مرکزگرایی حکومت چیست؟ تشویق ممتد حاضرین بعد از خواندن این سؤال بطوری بود که مجری نمیتوانست قسمت دوم سوال را طرح کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران در جواب پاسخ داد: مادرانتان در خانه با شما ترکی صحبت می کنند همین حد برایتان کافی است!!!.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: شما در خانه هایتان به زبان مادری صحبت می کنید؛ در مدارس باید به زبان فارسی تدریس شود!!

پس از اعتراض دانشجویان به جواب مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای، وی افزود: آیت الله خامنه ای هم از یک خانواده ترک زبان هستند. وقتی من به دیدار وی می روم برایم شعر حیدربابای شهریار را می خواند.

این سخن عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی با واکنش شدید دانشجویان مواجه شد که بیش از ۱۰۰ دانشجو در اعتراض به سخنان وی سالن برگزاری جلسه را ترک  کردند. در این حین مجری جلسه با ابراز ناراحتی از حرکت دانشجویان عنوان کرد: انگار حاضرین جلسه دانشجو نیستند.

گفتنی است می توانید گزارش حضور ولایتی در تبریز را از لینک زیر مطالعه نمایید:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=17971:---qq--------qq-&catid=7:12&Itemid=16

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter