English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

محاکمه ی یک رزونامه نگار در دادگاه انقلاب تبریز

آذوح: جلسهٔ رسیدگی به اتهامات سیامک اردوبازارچیان از روزنامه نگاران و فعالین سیاسی اصلاح طلب ساکن تبریز که در بهمن ماه ۸۹ بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، سیامک اردوبازارچیان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور، توهین به رهبری، تشکیل و اداره گروه مورد محاکمه قرار گرفته است.

وی از فعالین ستاد انتخاباتی موسوی در دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی بود و به همین علت در شهریورماه سال ۸۸ از دانشگاه اخراج شد.

این فعال سیاسی که دبیرکل یک جریان به نام «نهضت سبز آزادی» را بر عهده داشته، از فروردین ماه ۸۹ با اعلام موجودیت رسمی آن فعالیت‌هایش در این جریان را به صورت علنی دنبال نمود.

این در حالیست که در تیر ماه ۸۹ پس از تماسی که از سوی یکی از شبکه‌های خبری بین المللی با وی اتخاذ شد در خیابان ابوریحان تبریز مورد ضرب و شتم خیابانی از سوی نیروهای لباس شخصی قرار گرفته که در این حادثه بینی‌اش از چندین جا شکست و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در ۲۱ بهمن ماه ۸۹ نیز هنگام عزیمت به تهران به منظور دیدار با نامزدش در ایست بازرسی ترمینال تبریز در داخل اتوبوس توسط نیروهای اطلاعات بدون نشان دادن حکم و... بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در خیابان حافظ منتقل شد و پروندهٔ وی پس از حدود ۳۶ ساعت بازجویی مداوم به شعبه ۴ بازپرسی تبریز (آقای هاشم‌زاده) ارجاع و قرار بازداشت موقت برایش صادر شد و سپس به‌‌‌ همان بازداشتگاه منتقل شد ولی پس از ۳ روز بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد و حدود ۷ روز در آنجا با سخت‌ترین شکنجه‌ها مواجه بود.

پس از گذشت این مدت نامبرده مجددا به بازداشتگاه اطلاعات بازگردانده شد تا اینکه در ۱۲ اسفند ماه پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان تبریز منتقل شد.

پرونده اردوبازارچیان در ۱۹ و ۲۳ اسفند ماه به بازپرسی برای ادای آخرین دفاع ارجاع شد و آقای هاشم‌زاده بازپرس شعبه ۴ که پرونده را در اختیار داشت از صدور قرار وثیقه خودداری نمود و به جای آن قرار بازداشت موقت را تمدید نمود.

این زندانی سیاسی سرانجام در تاریخ ۲۹ فروردین پس از محاکمه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی به صورت موقت آزاد شد.

هرانا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter