English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عباس پالیزدار رئيس شورای سياست‌گذاری روزنامه حزب‌الله شد

آذوح: بنا به گزارش رسانه ها، عباس پاليزدار، عضو سابق هیات تحقیق و تفحص مجلس، که مدتی را بدلیل افشاگری های خود در زندان گذارنده بود، اخیرا رئيس شورای سياست‌گذاری روزنامه حزب‌الله شده است.

به گزارش روزنامه مردمسالاری، این فعال اصولگرا که پيش از اين علاوه برعضويت هيأت تحقيق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائيه‌، مقام سخنگویی و دبيری هيأت امنای خانه صنعت‌کاران ايران، و ریاست "دفتر مطالعات زيربنايی" در مرکز پژوهش‌های مجلس هفتم را بر عهده داشت، سه سال پیش بدلیل سخنرانی های جنجالی و افشاگرایانه، دستگیر و روانه زندان شده بود.

چندی پیش ناگفته هایی از این عضو جنجالی کمیتۀ تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه، توسط روزنامه همشهری منتشر شده بود، که وی طی این گفتگو خاطرنشان کرد: حامیان احمدی نژاد "خیلی فشار می آوردند تا درباره خانواده هاشمی رفسنجانی و شخص وی و همچنین ناطق نوری حرف بزنم؛ و من هم متاسفانه تحت تاثیر القائات همین آدم‌ها سخنانی بی سند در مورد آنها گفتم. به همین دلیل از هاشمی عذرخواهی کردم چرا که وی حتی از من شکایت هم نکرد."

پالیزدار که بود؟

عباس پالیزدار، سخنگو و دبیر هیات امنای خانه صنعت‌کاران ایران، رییس دفتر مطالعات زیربنایی در مرکز پژوهش‌های مجلس هفتم و همچنین عضو و دبیر کمیتۀ تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه بود، که بهار سال ۸۷ طی سخنرانی های جنجال برانگیزی در دانشگاههای شیراز و همدان، ۴۴ تن از مقامات بلندپایه و سران مذهبی – سیاسی جمهوری اسلامی را متهم به فساد مالی شدید کرد.

وی همچنین افشا کرد که سقوط هواپیمای حامل دادمان، وزیر راه و ترابری دولت محمد خاتمی نیز، عمدی بوده است.

بازداشت

وی روز ۲١ خرداد (دهم ژوئن) همان سال، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" بازداشت شد و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، اتهام او را بعلاوه "توهین و اهانت علیه مسئولان" و "پخش شایعه و نشر اکاذیب" اعلام نمود.

پالیزدار به دعوت محمد دهقان و فاطمه آجرلو از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم، به عنوان کارشناس در هیئت تحقیق و تحفص مجلس از قوه قضائیه (مستقر در سازمان بازرسی کل کشور) دعوت به همکاری شده بود؛ همان ها که بعدها به انکار نقش وی در جریان تحقیق و تفحص یعنی دبیری کمیته پرداختند و از مسئولیت دعوت وی به آن کمیته شانه خالی کردند.

ناگفته نماند کارِ تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه، با وجود مخالفت دستگاه قضائی با این موضوع، که آن را "دخالت قوا در امور یکدیگر" می دانست، سه سال طول کشید، تا اینکه در صحن مجلس قرائت شد. دستگاه قضایی به شدت نسبت به گزارش مجلس واکنش نشان داد و آن را برگرفته از "شایعات و نامه‌ها و گزارش های مغرضانه" ذکر کرد.

موج بازداشت ها و قربانیان افشاگری

به گفته علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوه قضائیه، در جریان پرونده پالیزدار، ۱۶ نفر دستگیر شدند که ۹ نفر آنها در بازداشت باقی ماندند و بعدها به ترتیب آزاد شدند.

در جریان این پرونده، محسن قائمی نسب، مدیر کل دفتر محمد نیازی، رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور و مدیر روابط عمومی سازمان مزبور، از افراد بلندپایه ای بود که در جریان این پرونده بازداشت شد. همچنین محمد نیازی، رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور، عالی ترین مقامی بود که تحت تاثیر این پرونده موقعیت شغلی خود را از دست داد.

وی چندی پیش (اواسط خرداد ماه ۸۹) در گفتگویی با نشریه پنجره، به شرح ناگفته هایی از این کناره گیری پرداخت.

همان زمان رمضان حاجی مشهدی، یکی از وکلای مدافع پالیزدار، بهمن ماه ۸۷ به خبرگزاری ایلنا گفته بود: "پرونده پالیزدار و سایر متهمان، در کیفر خواستی ۷١ صفحه‌‏ای به دادگاه ارسال شده است."

بر اساس آن گزارش، وی موکلان خود در پرونده مذکور را، عباس پالیزدار، علی پالیزدار، مهدی حسنی (برادر همسر پالیزدار)، سعید آجیلی، پیمان‌‏حاج محمود عطار و عباس‌‏خجسته عنوان کرده و در مورد اتهامات آنها گفته بود "اتهام عباس پالیزدار افشای اسناد سری و محرمانه،‌ افترا و نشر اکاذیب و اتهام سایر موکلان نیز تا جائی که اطلاع دارم معاونت و اختفای ادله جرم اعلام شده است."

چرا همان مقامات از من دفاع نکردند؟

وکیل مدافع پالیزدار همان موقع متذکر شد که "پالیزدار معترض است ‏چرا کسانی که به وی مجوز تحقیق وتفحص را داده‌‏اند و بعضا‌‏ از مقامات اجرائی ‌‏هستند، از او دفاع نکرده و موجبات آزادیش را فراهم نمی‌‏کنند؟"

اشاره پالیزدار به محمود احمدی نژاد بود، که وی را جهت حمله به برخی مقامات کشور مورد استفاده قرار داده بود.

عباس پالیزدار بعد از ١۵ ماه بازداشت درسلول های انفرادی و عمومی، نهایتا در ٢۸ تیرماه ۸۸ ، به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter