English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی جمعی از دانشجویان دانشگاه های تبریز در خصوص احکام صادره برای رهبران یئنی گاموح

در حالی که ملت آذربایجان و مردم ایران تحت فشارهای شدید اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی زندگی می کنند و حاکمیت ایران دچار بحران های شدید مشرعیت و کارآمدی می باشد،مسئولین به جای پاسخگویی و حل مشکلات و احقاق حقوق جهانشمول مردم،متوسل به بازوهای سرکوب خود شده و با دستگیری و شکنجه و زندان برای کنشگران سیاسی و اجتماعی قصد به حاشیه راندن آنها وضربه زدن به گروه های سیاسی و اجتماعی  وتضعیف جامعه ی مدنی را دارند.

راه آزادی، دموکراسی خواهی و احقاق حقوق ملی و شهروندی هیچگاه بی هزینه نبوده و از این پس هم نخواهد بود و به خصوص در جوامعی مثل ایران هزینه های سنگین و موانع فراوان دارد. ما از عملکرد تشکیلات یئنی گاموح(جنبش نو بیداری ملی آذربایجان جنوبی) که در راستای احقاق حقوق پایمال شده ی ملت آذربایجان و بر اساس حقوق بشر و با استراتژی مبارزه ی مدنی و علنی و با تاکید بر مدرنیسم و آزادی عقیده و هویت طلبی ترکی آذربایجانی به مبارزه با اشکال گوناگون تبعیض(ملی،نژادی-اتنیکی،جنسیتی،طبقاتی و...) می پردازد تقدیر می کنیم.

این در حالی است که پنج تن از رهبران این تشکیلات(آقایان لطیف حسنی،دبیر کل تشکیلات-آیت مهرعلی بیگلو-بهبود قلی زاده-محمود فضلی و شهرام رادمهر،اعضای کمیته ی مرکزی تشکیلات)در اقدامی ناعادلانه و فاقد پایه ی حقوقی،هر کدام به 9سال حبس تعزیری محکوم شدند.

ما دانشجویان دانشگاه های تبریز این اقدام دستگاه های قضایی را محکوم کرده و با ابراز نگرانی ازدخالت نهادهای امنیتی در سیستم قضایی؛ صدور این احکام سنگین را غیرقانونی دانسته و در رویکرد نهادهای امنیتی قابل تحلیل می دانیم و از تمامی نهادهای حقوق بشر خواستار پی گیری وضعیت این عزیزان و آزادی بی قید و شرط آنان هستیم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter