English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارشی از حمله نیروهای امنیتی به اردوی دانشجویان آذربایجانی دانشگاههای تهران و دستگیری های متعاقب آن+ تصاویر+ فیلم

آذوح: روز گذشته (جمعه)، اردوی دانجشویان تورک دانشگاه های تهران به مناسبت سالگرد نوزدهم اردیبهشت روز دانشجوی آذربایجان، در آهار برگزار شد. این اردو که با حضور 700 نفر از دانشجویان آذربایجانی دانشگاههای تهران برگزار شد، به صحنه ی درگیری بین دانشجویان و نیروهای امنیتی تبدیل گردید.

حدود ساعت 16نیروهای انتظامی، لباس شخصی و سپاه پاسداران بدون ارائه ی هیچ مدرکی به محل برگزاری این مراسم حمله کرده و با غیرقانونی خواندن مراسم، استاد اکبر آزاد و جمعی از دانشجویان را دستگیر کردند و نیز تمامی  آلات موسیقی گروه موسیقی را که برای این مراسم در نظر گرفته شده بود، ضبط کردند.

دیگر دانشجویان در اعتراض به این اعمال غیرقانونی ماموران اسلحه به دست، به دنبال آنها و دستگیرشدگان به راه افتاده و شعارهای هویت طلبانه سر دادند و سرانجام هنگام سوار کردن دستگیر شدگان به ماشینهای انتظامی، موفق به آزاد کردن استاد اکبر آزاد از دست ماموران شدند.

ماموران امنیتی که در دستگیری اکبر آزاد ناکام مانده بودند، با فراخوانی دهها مامور انتظامی و لباس شخصی دیگر در جلوی مسجد منطقه ی آهار کمین گرفته و بالاخره موفق به دستگیری وی شدند. در این زمان دانشجویان معترض، به شدت با ماموران درگیر شدند. در خلال این درگیری و سر دادن شعارهای ملی، ماموران لباس شخصی برای پراکنده نمودن دانشجویان اقدام به تیراندازی هوایی نمودند.

پس از این اقدام ماموران صدها دانشجوی آذربایجانی، اقدام به برگزاری تظاهرات در خیابانهای منطقه ی آهار و سردادن شعارهایی نظیر «بیز اؤلمه یه حاضیریک، بابکین سربازی ییک» و «آند اولا ستارخانا، قان سالاریق تهرانا» نمودند.

در ادامه ماموران نیروی انتظامی و سپاه مسیر جاده فشم (آهار) را بسته و تمامی اتومبیل های شخصی و اتوبوس های دانشجویان و همچنین خود دانشجویان و وسایل شخصی آن ها را مورد بازرسی قرار داده اند.

با توجه به شرایط موجود تاکنون دستگیری استاد اکبر آزاد، یکی از دانشجویان و یکی دیگر از فعالین ملی (جمعا سه نفر) قطعی شده است و چند نفر از دانشجویان دستگیر شده، توانسته اند در خلال درگیری و اعتراض ها، به دیگر دانشجویان ملحق شوند.

بنا به گزارشهای موجود، دستگیر شدگان به پاسگاه منطقه ی فشم منتقل شده اند و از وضعیت آنان خبری در دست نیست.

در فیلم کوتاه زیر لحظاتی پس از تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت دانشجویان به تصویر کشیده شده است. برای دیدن آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.youtube.com/watch?v=X0JXLQeSB_c

ای یو تی اؤیرنجی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter