English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دیدار 6 عضو و نماینده ی "پارلمان اروپا" با فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی+ تصاویر

آذوح: جمعی از فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی با حضور در پارلمان اروپا جلساتی را با تعدادی از اعضا و نمایندگان آن برگزار نمودند.

به گزارش آذوح روزهای سه شنبه و چهارشنبه ی گذشته(18 و 19 تیر) فعالین آذربایجانی در شهر بروکسل و مقر پارلمان اروپا ضمن برگزاری جلساتی با اعضای پارلمان اروپا و مشاورین سیاسی آنان، مطالبات ملی و مشکلات ملت ترک در آذربایجان جنوبی را توضیح داده و خواستند کشورهای اروپایی بیش از پیش به یاری ملت آذربایجان بیایند.

در زیر اسامی اعضای پارلمان اروپا که فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی با آنها و نمایندگانشان دیدار کردند آورده شده است:

- یوران فرم Göran Färm (نائب دبیر گروه اتحاد پیشرو سوسیال-دموکرات ها در پارلمان اروپا)،

- ژوزف ویدن هولزر Josef Weidenholzer (عضو کمیسیون ویژه ی مربوط به ایران)،

-  فیلنر Christofer Fjellner (عضو کمیسیون ویژه ی ایران و عضو کمیته ی محیط زیست)،

- آننا ماریا بیلدت Anna Maria crozza Bildt (عضو کمیته ی آزادیهای مدنی، همسر وزیر امور خارجه ی سوئد)،

- گوننار هوکمارک Gunnar Hökmark (نائب دبیر گروه حزب مردم اروپا)،

- آننا ایبریساغیچ Anna Ibrisagic (عضو کمیته ی روابط خارجی)،

در این جلسات چندین ساعته از اهم موضوعات اشاره شده می توان به وضعیت وخیم اورمو گولو و نقض جدی حقوق بشر در آذربایجان جنوبی اشاره نمود. اعضا و نمایندگان پارلمان اروپا ضمن دریافت بروشور تهیه شده از سوی هیات آذربایجان جنوبی و نیز گزارش 130 صفحه ای نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی در 4 سال گذشته به بررسی این موارد و مباحثه پرداختند.

این اعضای پارلمان اروپا ضمن این که چنین جلساتی را اولین بار در نوع خود در مورد آذربایجان جنوبی بیان کرده و از بی اطلاعی خویش در خصوص موضوع آذربایجان جنوبی خبر می دادند موکدا بر لزوم تداوم چنین جلسات و برگزاری سمینارهای متعدد اشاره داشتند. پروفسور ژوزف ویدن هولزر که پیش از این نیز نیز با این هیات از آذربایجان جنوبی دیداری داشته است در دومین دیدار با دریافت گزارشات جدید، تاکید کردند زمینه برای فعالیت در موضوع آذربایجان جنوبی بیش از پیش فراهم شده و در آینده شاهد فشار بر ایران در این خصوص خواهیم بود.

از مهمترین نکات در حاشیه ی این دیدارها می توان به لغو جلسه ی "کمیسیون ویژه ی ایران" اشاره نمود. این جلسه ی رسمی کمیسیون اروپا که از نزدیک به 2 ماه قبل اعلان رسمی شده و قرار بود هیات آذربایجان جنوبی به دعوت تعدادی از اعضای کمیسیون در آن حاضر شده و در مباحثات شرکت نمایند در آخرین ساعات پیش از برگزاری جلسه به دلایل نامعلومی لغو گردید.

گفتنی است فعالین آذربایجان جنوبی با چاپ دهها تراکت که در آنها اسامی بازداشت شدگان سیاسی آذربایجان گردآوری شده بود، جزوات حقوق بشر، بروشورهایی در مورد تاریخ و جغرافیای آذربایجان جنوبی و فاجعه ی اورموگولو آنها را در قفسه های شخصی بسیاری از اعضای پارلمان اروپا قرار دادند تا توانسته باشند مسائل و مشکلات آذربایجان جنوبی را از این طریق به اطلاع دیگر اعضای پارلمان نیز برسانند.

لازم به ذکر است آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی)، آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیدا کریملی(فعال حقوق زنان آذربایجان جنوبی) در این دیدارها شرکت داشتند.

این هیات روز دوشنبه 17 تیر نیز با مسئول بخش قفقاز جنوبی و حقوق بشر "بنیاد جامعه ی باز(سوروس) دیدار و گفتگو نمود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter