English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آغاز اعتصاب غذای رهبران تشکیلات «یئنی‌گاموح» در زندان مرکزی تبریز*****

آذوح: امروز صبح مصادف با تاریخ 22/4/1392 (سیزده جولای 2013) پنج تن از رهبران تشکیلات «یئنی‌گاموح»، آقایان دکتر لطیف حسنی، مهندس محمود فضلی، آیت مهرعلی‌بیگلو، بهبود قلیزاده و مهندس شهرام رادمهر در اقدامی دسته‌جمعی در زندان تبریز شروع به اعتصاب غذا نموده اند. بنا به اظهارات خانواده های ایشان دلیل این اقدام اعتراض به حکم سنگین 45 سال حبس تعزیری در مورد این فعالین سیاسی آزربایجانی و عدم رسیدگی به اعتراض وکلای پرونده در دادگاه تجدید نظر بوده است.

شعبه ششم دادگاه تجدید نظر انقلاب اسلامی تبریز به ریاست قاضی ایمانی روز 26 خرداد بدون برگزاری جلسه مجدد دادرسی حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

شورای مرکزی تشکیلات «یئنی‌گاموح» از دی ماه سال 1391 توسط مامورین اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده و پس از چند ماه بازجویی‌های مکرر تحت فشارهای روحی و روانی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات تبریز، همگی به زندان مرکزی تبریز منتقل شده‌اند. با عنایت به اینکه در طول این بازداشت تاکنون اجازه‌ی هیچگونه مرخصی به آنها داده نشده است، در اردیبهشت ماه شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی باقرپور برای هرکدام از این فعالین حکم سنگین 9 سال حبس تعزیری یعنی جمعاً 45 سال حبس تعزیری را صادر کرد. این سنگینترین حکمی است که تاکنون فعالین مدنی سیاسی آزربایجانی به آن محکوم شده اند. اتهامات وارده تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه غیر قانونی عنوان شده است.

لازم به ذکر است که اخیرا سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به حکم 9 سال حبس رهبران تشکیلات «یئنی‌گاموح» نگرانی خود را از افزایش سرکوب مخالفان، معترضان و کنشگران سیاسی، صنفی و اجتماعی و فعالین ملی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، اعلام کرده بود.

یئنی گاموح تشکیلاتی است که در داخل ایران با متد مدنی و غیر خشونت آمیز با سه شعار حقوق بشر، دموکراسی و حق تعیین سرنوشت برای آذربایجان جنوبی به صورت کاملا علنی فعالیت می کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter