English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالین ملی حرکت ملی آزربایجان جنوبی ساکن تبریز در خصوص فعالین اعتصاب کننده

ملت تورک آزربایجان جنوبی،چند وقتی ست خبر بازداشتهای خودسرانه و حبسهای بلند مدت فعالین ملی-مدنی آزربایجان به پای ثابت اخبار وطن بدل شده است.

در سکوت نژاد پرستانه ی رسانه ها و ارگانهای به اصطلاح حقوق بشری داخلی و خارجی وابسته به مرکز و احمال کاری های رسانه ها و تلاشگران درون حرکت ملی آزربایجان در رساندن شفاف صدای حقطلبی فعالین و محبوسین عزیزمان عرصه را تنگتر از همیشه بخصوص برای فعالین در بند رژیم نژادپرست ایران کرده و موجبات نگرانی های اساسی دلسوزان وطن وملت را فراهم آورده است.

در این میان 5 تن از فعالین شناخته شده ی حرکت ملی آزربایجان جنوبی از تشکیلات یئنی گاموح به نامهای لطیف حسنی، آیت مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، بهبود قلی زاده و محمود فضلی که ناعادلانه هر یک به ۹ سال زندان محکوم شده اند،دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند و نزدیک به سه هفته است که در اسفناکترین وضعیت جسمی در تبعید و زندان رجائی شهر کرج بسر میبرند.

نگرانی های اساسی در خصوص سلامت جسمانی این فعالین و سرنوشت مبهم و خطرناک این عزیزان به دغدغه ی تمامی فعالین مستقل و غیره ی درون و بیرون آزربایجان بدل شده است از این رو ما جمعی از فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی ساکن تبریز ضمن محکومیت احکام ناعادلانه این عزیزان حمایت کامل خود را از اعتصاب غذای شجاعانه و مطالبات کاملا بحق این فعالین اعلام میداریم.

بی شک مسئولیت حفض جان و سلامتی این فعالین بر عهده حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده و شدیدا به حاکمیت هشدار میدهیم هرگونه هزینه ای در قبال فعالین در بند متوجه ایشان بوده و با جواب کوبنده ملت آزربایجان مواجه خواهد بود.

ما به عنوان جمعی از فعالین مستقل تبریز تمامی گروه ها ،تشکیلات و دیگر فعالین حرکت ملی آزربایجان فارق از هرگونه خط و سلیقه ی فکری در داخل و خارج را به حمایت  همگانی از اعتصاب غذای این فعالین تا رسیدن به مطالبات برحق این عزیزان دعوت میکنیم. .

مرداد1392-آزربایجان جنوبی تبریز9

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter