English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض دانشجویان دانشگاه تبریز در حضور منوچهر متکی

آذوح: منوچهر متکی وزیر معزول امور خارجه، روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز حضور یافت که با اعتراض دانشجویان و سوالاتی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دخالتهای جمهوری اسلامی در سوریه و کشتار مردم آن کشور مواجه شد.

به گزارش دانشجو نیوز، منوچهر متکی که در آیینی از سوی “جامعه اسلامی دانشگاه تبریز” در تالار “شفایی” این دانشگاه پیرامون تحولات خاورمیانه سخنرانی می کرد با اعتراض دانشجویان به عدم پرسش و پاسخ شفاهی مواجه شد. در پی این اعتراضات حراست دانشگاه در حضور آقای علوی (رئیس دانشگاه) مسئولین را مجبور به اجازه سوال شفاهی کردند.

اعتراض به منوچهر متکی چندی پیش نیز در دانشگاه بین المللی قزوین اتفاق افتاده بود. وی که پیرامون تحولات منطقه در آن دانشگاه سخنرانی می کرد با خشم دانشجویان و ترک سالن توسط آنها مواجه شد. بطوریکه التماس های منوچهر متکی برای ماندن دانشجویان نیز بی پاسخ ماند و بخش اعظم سالن سخنرانی خالی شد.

در دانشگاه تبریز اما یکی از دانشجویان توانست سوالاتی را از آقای متکی بپرسد. وی در ابتدا آیاتی از قرآن را قرائت کرد و در ادامه از فضای امنیتی دانشگاه در دو سال گذشته گلایه کرد. این دانشجو همچنین به تعطیل کردن انجمن های مختلف دانشگاه اعتراض کرد. اعتراضات این دانشجو منجر به دخالت حراست دانشگاه و لباس شخصی ها شد که با اعتراض دانشجویان، وی سخنان خود را ادامه داد.

این دانشجو سپس به “زنده بودن دانشگاه تبریز” اشاره کرد.

دانشجوی یاد شده، در ادامه سوالاتی در مورد موضوع جلسه از منوچهر متکی پرسید. وی از متکی درباره دوگانگی سیاست جمهوری اسلامی پیرامون تحولات اخیر در خاورمیانه و سوریه سوال کرد.

به گزارش ایسنا، آقای متکی در پاسخ به این سوال گفته است: “به عقيده من دولت سوريه همانند دولت هاي ديگر بايد وارد يك تعامل سازنده با مردم شده و به خواسته هاي آنها رسيدگي كند. ولي آنچه كه تحركات سوريه را از ساير كشور ها متمايز مي كند دخالت آشكار بيگانگان در امور داخلي اين كشور است در حالي كه در يمن يا بحرين در ميان حركت مردم ردپايي از بيگانگان وجود ندارد.”

این دانشجو در سوال دوم خود پرسید که چرا مردم بحرین را مظلوم قلمداد می کنید ولی بعد از انتخابات سال ۸۸ در کشور خودمان که بقول آقای هاشمی رفسنجانی “هنوز قشر کثیری از مردم قانع نشده اند” در قبال ملت خودمان پاسخگو نیستید که با قطع سخنانش از سمت منوچهر متکی مواجه شد.

دانشجونیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter