English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالان مدنی قاراداغ درباره بی توجهی به زلزله آذربایجان _ قاراداغ

آذربایجان سالیان سال است که با تبعیض و آپارتاید فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. با وقوع زلزله 21 مرداد ماه 91  قاراداغ بیش از پیش این تبعیضات را در چشم بدیهی گرداند و هر انسانی می تواند خود آن را تعقل نماید. خانه های خشتی و گلی روستاها، نبود بیمارستان در شهرهای هریس و ورزقان،نبود جاده ارتباطی بین شهرهای قاراداغ از جمله آن تبعیض ها و خبر از محروم بودن این منطقه دارد.

بعد از سکوت و بایکوت خبری زلزله قاراداغ در همان روزهای اولیه و اعتراض مردم نسبت به این موضوع باعث دست به کار شدن دو جناح مختلف در منطقه بودیم یکی ملت آذربایجان برای کمک رسانی بی منت به همزبانان و دیگری مسئولین برای دادن قولهای ریز و درشت، یکی از مسئولین از اتمام آواربرداری قبل از شروع کامل خبر می داد، وزیر مسکن و شهرسازی و معاون اول رییس جمهور وعده دو ماهه برای اتمام بازسازی و رییس جمهور نیزدر مرداد ماه سال گذشته در سفر به منطقه گفته بودند" تا پایان آبان ماه همه مردم زلزله زده زیر سقف منازل باشند."

با سپری شدن روزها،هر روز و هر ماه عمق فاجعه بیشتر به چشم می آمد و زلزله زدگان روزها را به سختی سپری می کردند. همه سختی ها اعم از دست دادن عزیزانشان گرفته تا خرابی و ویرانی خانه و تحمل سرمای سخت زمستان منطقه به امید بازسازی دوباره منازل تحمل کرده اند و حال شاهد تناقضات در عمل و گفتار هستند.

 همان طور که استاندار آذربایجان شرقی 18 تیر ماه در جلسه شورای مدیریت بحران و فرمانداری اهر "21 مرداد ماه را خاتمه بازسازی" اعلام نموده بودند امروز هم خبرها حاکی از جدی بودن برگزاری این جشن در محل فرمانداری اهر می باشد. این در حالی است که نمایندگان شهرهای زلزله زده بارها از عدم اتمام بازسازی در منطقه گفته اند

عباس فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس در مجلس،24 تیر ماه 92 در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفته بودند" سازندگی در این منطقه به نقطه ای رسیده اگر شیپور جشن پایان بازسازی نواخته شود بدترین خسارت به مردم منطقه وارد خواهد شد".

ما جمعی از هویت طلبان و فعالین مدنی آذربایجان به شما هشدار می دهیم با احساسات وشعور ملت آذربایجان بازی نکنید و بیشتر از این صبراین ملت را نرنجانید وبا وعده های تو خالی و دروغین خود باعث نابودی و ویرانی آذربایجان نشوید اگر کاری ازشما بر نمی آید بگذارید ملت آذربایجان سرنوشت خویش را با دستان مظلوم فرزندان خود تعیین نمایید.

جمعی از فعالان حرکت ملی آذربایجان-قاراداغ

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter