English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

صدور بیش از 5 سال زندان برای 11 فعال سیاسی آذربایجان

آذوح: دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات سیاسی 12 فعال ملی آذربایجان احکام اولیه ی خود را صادر نمود.

به گزارش خبرنگار آذوح از تبریز شعبه ی دو دادگاه انقلاب تبریز پس از برگزاری سه جلسه ی بازپرسی، رای به محکومیت 11 فعال سیاسی آذربایجانی داد. به موجب رای دادگاه آقایان آیدین خواجه ای، شهرام رادمهر، یونس سلیمانی، محمود فضلی، نعیم احمدی، یاشار کریمی و خانم حمیده فرج زاده هر کدام به تحمل 6 ماه حبس تعذیری محکوم گردیده اند. همچنین آقایان علیرضا عبداللهی، بهبود قلیزاده و اکبر آزاد هر کدام به تحمل 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم شده اند. آقای حسن رحیمی نیز پس از تحمل نزدیک به 4 ماه حبس انفرادی از اتهامات وارده تبرئه شده است.

این در حالی است که تمامی این فعالین شناخته شده ی آذربایجانی با اتهامات عضویت در شورای مرکزی حزب گاموح، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و... نزدیک به هشت ماه را در بازداشت موقت و بیش از 5 ماه را در سلولهای انفرادی سپری کرده اند. پیش از این نیز پیش بینی می گردید دلیل طولانی نمودن مراحل دادگاه این فعالین و تاخیر در صدور رای، ترس و تردید نیروهای امنیتی از صدور احکام سنگین برای آنان و بروز ناآرامی ها در پی آن باشد.

گفتنی است دادگاه سه فعال سیاسی آذربایجانی، آقایان یوروش مهرعلی بیگلو و لطی حسنی و خانم زهرا فرج زاده نیز روز یکم خرداد برگزار خواهد گردید.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter