English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در یکم خرداد 1390 چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

آذوح: نتایج نظرسنجی شماره ی 3 سایت "آذربایجان اویرنجی حرکاتی" نشان می دهد اکثریت رای دهندگان اعتقاد به بروز تظاهرات خیابانی در 5مین سالگرد قیام خردادماه آذربایجان دارند. رای 53 درصدی مراجعین به گزینه ی "تظاهرات خیابانی" بیانگر میل و خواست اجتماعی و پتانسیل قابل توجه جهت ورود به فاز اعتراضات و مبارزات علنی است. نگاهی کوتاه به نتایج دیگر گزینه ها نیز بر این امر صحه می گذارد.

12 درصد از رای دهندگان با انتخاب گزینه ی "حضور با نمادهای مشخص در هر مکان" این مورد را بهترین عملکرد در 5مین سالگرد قیام آذربایجان دانسته اند. در عین حال، 10 درصد نیز "تجمعات دانشجویی" را مناسبترین گزینه دانسته اند. به عبارت دیگر، 75 درصد رای دهندگان اعتقاد دارند زمان "حضور" و "اعتراضات علنی" فرارسیده است.

از سوی دیگر 14 درصد از مراجعین با آرای خود نشان داده اند جنبش کارگری آذربایجان به تدریج در حال بدست آوردن جایگاه درخور خود در حرکت ملی است. 9 درصد از بازدیدکنندگان "تعطیلی بازار" و 5 درصد "اعتصابات کارگری" را برای این روز مناسبتر دانسته اند.

"نرفتن به مدارس و دانشگاهها" و "نظری دیگر" نیز هر کدام با کسب 4 درصد آرا انعکاس دهنده ی نظرات طیف دیگری از فعالین بوده اند. حضور گزینه ی 3 درصدی "سکوت، به دلیل جو سرکوب موجود" در رده ی آخر نتایج هم به خوبی بیانگر و تاییدکننده ی رویکرد غالب فعالین سیاسی و عامه ی مردم آذربایجان است. همان طور که ذکر گردید نتایج نظرسنجی شماره ی 3 سایت آذوح نشان می دهد 75 درصد مراجعین معتقد به اعتراض و تجمعات بوده اند.

تقابل موج دستگیریها و خشونتهای روزافزون رژیم ایران از یک سو و صبر لبریز شده ی مردم از سوی دیگر نوید روزی پرحادثه را در یک خرداد 1390 می دهد.

به راستی، در یکم خرداد 1390 چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter