English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمع و راهپیمایی اعتراض آمیز درمقابل سفارت ایران در آنکارا در سالگرد قیام خرداد 1385 مردم آزربایجان جنوبی

آذوح: امروز شنبه 31 اردیبهشت 1390 (21 می 2011 ) مناسب با سالروز قیام عظیم مردم آزربایجان جنوبی و در اعتراض به چاپ کاریکاتور توهین آمیز ( روزنامه ایران – خرداد 1385 ) تجمع و راهپیمائی عظیمی در مقابل سفارت ایران در آنکارا برگزار گردید.

در این تجمع که قشر کثیری از آزربایجانیهای مقیم ترکیه و همچنین از سایر مناطق دنیای ترک ( ترکیه – جمهوری آزربایجان – ترکهای روسیه – کرکوک – آخسخا – ترکستان شرقی – بالکان – ترکستان جنوبی – مغلستان و ... ) حضور داشتند شرکت کنندگان با حرکت از محل پارک کوغولو به سوی سفارت ایران حمایت خود را از حرکت مدنی و ملی مردم ترک زبان آزربایجان جنوبی اعلام نمودند.

در این همایش شعارهای ملی آزربایجان جنوبی ( هارای هارای من تورکم – اولوم اولسون فاشیزمه – تبریز باکی آنکارا بیز هارا فارسلار هارا – آزربایجان بیر اولسون مرکزی تبریز اولسون ) و شعارهایی در راستای حمایت از دریاچه ارومیه سر داده شد.

در پایان این تجمع با شکوه ,آقای داوود توران به نمایندگی از سوی شرکت کنندگان با قرائت بیانیه ای ضمن انزجار از سیاستهای آپارتایدی و فاشیستی دولت ایران نسبت به مردم آزربایجان جنوبی خواهان رفع این تبعیضات و احترام به حقوق مردم ترک زبان شد.

لازم به یادآوری است این تجمع راس ساعت 12 شروع و یک ساعت به طول انجامید.

خبرنگار اویرنجی:نیما همدانلی

http://www.youtube.com/watch?v=W5EdqcCAv2I

http://www.youtube.com/watch?v=DfScPbNy0hA

اویرنجی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter