English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فیلم: توهین بیشرمانه به ترکها در آستانه ی 5مین سالگرد قیام خرداد آذربایجان

آذوح: وقتي در تبريز كوچكترين عكس العملي از طرف هواداران تراختور سر مي زند عالم و آدم  دست به دست هم مي دهند تا به نحوي موضوع در صفحه اول مطبوعات و صدر اخبار رسانه هاي شنيداري و ديداري قرار گيرد.بعنوان مثال اندك تماشاگر تبريزي حاضر در ورزشگاه كه در بازي با سايپا مرتكب اشتباه شدند سبب شد تا مايلي كهن دو دستي بر سر خود بزند و سوژه و خوراك رسانه ها را تامين نمايد.البته من هم به نوبه خود كار اين اندك تماشاگران را نمي پسندم و اعتقاد دارم فرهنگ تماشاگر آذربايجاني همانيست كه در بازي با سپاهان نمود پيدا كرد و يا تا دقيقه نود بازي با صبا كه بدون كوچكترين حركت غير اخلاقي تيم خود و در بسياري موارد تيم مقابل را تشويق كرد.

رئيس محترم كميته انضباطي كه جديدا بر مسند قاضي القضات فوتبال تكيه زده در اظهار نظري پيش ار صدور حكم داوري نموده است كه اين مسدله خود براي من هوادار تراختور ترديد و شائبه به دنبال دارد كه اگر قرار است سر تراختور بريده شود چرا ديگر آن را در مصاحبه مي گويند. بروند و بنويسند كه" برويد و سر تراختور را ببريد "و اگر قرار است پس از بررسي ادله اثباتي هر يك از طرفين در مورد موضوع ، انشاء راي شود پس چرا در بوق و كرنا كرده ايم.و لذا به عنوان يك هوادار فوتبال آذربايجان توجه قاضي القضات محترم فوتبال ايران زمين را به مواردي  جلب مي نمايم:

قاضي در مقابل طرفين دعوي بايد به عدالت رفتار كند و حتي در نگاهي كه به طرفين دارد نيز نبايد تفاوت قائل شود و چه برسد به اظهار نظر.

سواي از آنچه مذكور افتاد نكته بسيار مهمي كه در ورزشگاه آبادان اتفاق افتاد و در صورت عدم توجه  فدراسيون و كميته انضباطي و عدم پيگيري مديريت باشگاه تراختور، مقدمات توهين هاي نژادي و قوميتي را فراهم خواهد كرد.متاسفانه ( البته بايد نسبت به صحت و سقم اين تصاوير دقت بيشتري كرد) تصويري از تلويزيون گرفته شده كه نمايانگر تصوير يك الاغ قرمز رنگ است.

رنگ قرمز از دير باز نماد هويت آذربايجانيان و از طرفي در حال حاضر رنگ پيراهن سمبل ورزشي خطه آذربايجان است.

قطعا اگر آقاي مايلي كهن در قبال حركت دور از اخلاق عده اي توي سر خود مي زند با ديدن اين تصوير بايد عاليترين مقام ورزشي كشور كه خود نيز از خطه آذربايجان برگزيده شده توي سر بزند.

قوانين جزايي جمهوري اسلامي ايران در مواد متعددي اشاره نموده است كه توهين به هريك از سكنه ايران زمين اعم از ترک كرد ، فارس و ... مي تواند مجازات هاي سنگيني بدنبال داشته باشد .بند يك ماده 640 قانون مجازات اسلامي اشاره دارد كه هر كس نوشته ...، تصاوير ....، و بطور كلي هر چيزي كه عفت و اخلاق عمومي را جريحه دار نمايد و...با توجه به صدر ماده قانوني فوق الذكر به سه ماه تا يك سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

جناب قاضي القضات.آقاي رئيس كميته انضباطي. هنوز حكمي براي تيمي صادر ننموده ايد تا ميزان عدالت جنابعالي در معيار سنجش قرار گيرد و لذا تقاضا براي توجه به اين توهين هاي هواداران نفت آبادان مي تواند سرمنشا عدالت پروري و عدالت گستري رفتار جنابعالي در مسند قضاوت فوتبال امروز ايران باشد.

جاي بسي تاسف است كه بگويم:

هوادارا فهيم ( اكثريت هواداران مد نظر است.آن قليل اندك بماند) تراختور در طول دوسال حضور در ليگ برتر شاهد توهين ها و هتاكيهاي بسياري بوده اند كه در مواردي صدا و سيما نيز خواسته يا ناخواسته( البته اعتقاد نويسنده اين است كه ناخواسته بوده)  براي دقايقي آن را پخش نموده و با شدت گرفتن موضوع ضمن عذر خواهي تصاوير را قطع نموده است.اقدامي كه مركز سيماي آبادان در بازي مورخ 30 ارديبهشت مجبور به آن شد تا بيش از اين موجبات نا خرسندي خيل كثيري از هموطنان ترک زبان خود را فراهم نياورند.

جناب آقاي تاج جنابعالي در مصاحبه هاي متعددي بازي تراختور سايپا را مد نظر قرار داده و گفتيد ال بل مي كنيم پس چرا براي اين موضوع واكنش نشان نمي دهيد؟

جناب آقاي نود.عادل بي عدالت، شعار هواداران تراختور در اعتراض به جنابعالي بود كه شما بارها آن را در برنامه نود پخش كرديد .آيا در محكمه وجدان خود از اين تصوير كه توهين گويا به هموطن تان است خواهيد گذشت؟

جناب آقاي جعفري در ميان هواداران فهيم تراختور هستند وكلايي كه يك يك ماده قانوني قوانين موجود را ازبرند و حاضرند براي ستادن حقوق از دست رفته هواداران تراختور به محاكم مراجعه كنند كافيست لب تر كنيد چرا سكوت ؟ آيا كمتر از شفقيد كه تيم را در مشهد ازميدان بيرون كشيد؟

و اما كلام آخر:

براي من عدالت امروزه كلمه اي بي معني شده است خصوصا در صحنه ورزش ايران زمين ، 1- جايي كه داور بازي بر خلاف مقررات ،"بعد از صوت و نشان دادن نقطه پنالتي " با فشار كنار زمين عوامل تيم مقابل از تصميم خود برگشته و از جاده عدالت خارج مي شود و جايزه بهترين بودن مي گيرد.2 - هواداران تيم مس در كرمان بدترين توهين ها را به جمع كثيري از ايرانيان ترک زبان مي كنند و كميته انضباطي چشم مي پوشد.3- هواداران پرسپوليس در تهران به رسم مهمان نوازي هموطن ترک خود را به نامي كه برازنده خودشان( همان هواداران قرمز پايتخت حاضر در بازي اول ليگ) است خطاب مي كنند و فدراسيون و كميته انضباطي تراختور را از حضور تماشاگر محروم مي كند.4- برنامه نود در سيماي ملي لهجه ترک زبانان ايران زمين را تمسخر مي كند 5- در انزلي بدترين توهين ها مي شود و كاپيتان تيم در نود مي گويد...6...نكته زياد است و فرصت نوشتن كم.

شايد بتوان خرواري كاغذ هدر داد ولي چه سود حتي اگر تمام درختان جنگلهاي دنيا را كاغذ كنيم و از ظلمي كه به تراختور و تراختورچي رفته بنويسيم فقط زخم خود را خارانده و درد بيشتر تحمل كرده ايم دريغ از يك گوش شنوا.

گوش اگر گوش تو و نا له اگر ناله ماست                  آنچه البته به جايي نرسد فرياد است.

آديوخ آذربايجانلي بعنوان يك شهروند ايراني ، و ترک زبان ، ضمن احترام به كليه آباداني هاي هموطن ، حركت زشت آن عده از هواداران تيم صنعت نفت را محكوم نموده و اعتقاد دارد نشان دهندگان اين تصاوير عقلشان در حد همان حيواني است كه در تصوير موجود است( البته به آن حيوان توهين نشود كه خدمت بسيار براي خلق دارد ).

ياشاسين آذربايجان

ياشاسين تراختور

آديوخ آذربايجانلي

سایت متحد هواداران

http://www.youtube.com/watch?v=c4DTL0REmlo

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter