English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تبریز، پادگان شد

آذوح: در پنجمین سالگرد قیام خردادماه آذربایجان شهر تبریز بار دیگر به پادگانی نظامی مبدل گردید.

نیروهای امنیتی، مامورین لباس شخصی و تعداد زیادی از نیروهای انتظامی همراه با مامورین یگان ویژه ضمن حضور در میادین و خیابانهای اصلی شهر تبریز از هرگونه تجمع و حضور چندین نفری جلوگیری می نمایند.

به گزارش خبرنگار آذوح روز یکشنبه یکم خرداد 1390 میادین و خیابانهای آبرسان، راسته کوچه، تربیت، عباسی، نصف راه، ابوریحان، میدان ساعت و فلکه ی دانشگاه شاهد یکی از امنیتی ترین روزهای خود بوده اند. نیروهای امنیتی در ورودیها و برخی نقاط حساس شهر اقدام به ایجاد تورهای ایست و بازرسی کرده اند.

در عین حال برخی گزارشات از بروز درگیریهای پراکنده در مقابل دانشگاه تبریز و میدان ساعت می دهند. در این درگیریها تعدادی از حاضرین در تجمعات دستگیر و به مکانهای نامعلوم منتقل شده اند. نیروهای امنیتی سحرگاه امروز طی حمله ای به منزل پدری سیامک کوشی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز ضمن دستگیری وی کلیه وسایل شخصی از جمله جزوه درسی، کتابها و کامپیوتر ایشان را نیز به یغما بردند.

روز گذشته نیز ابراهیم نوری فعال ملی اهل شهرستان اهر توسط مامورین امنیتی دستگیر شد. وی حدود ساعت 12 ظهر دیروز در حالی که از ترمینال اهر قصد حرکت به سمت تبریز را داشته، توسط مامورین امنیتی دستگیر و به کلانتری 11 اهر منتقل شده است. مامورین در پاسخ به مراجعه کنندگان عنوان کرده اند که وی در حال بازجویی است و فردا دادگاه وی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در هفته ی اول خرداد 1385 شهرهای مختلف آذربایجان در پی توهین شنیع روزنامه ی ایران صحنه ی درگیری و تظاهرات گسترده گردید. بیش از 30 شهید، صدها زخمی و نزدیک به 11000 بازداشتی در سرتاسر آذربایجان نتیجه ی آتش مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی به سوی معترضین و دستگیریهای متعاقب آن بود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter