English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش کامل حوادث یک اسفند تهران

17:45 در ویدئوی جدیدی که بر روی سایت یوتیوب قرار گرفته، تصویری از در آهنی نصب شده در سر کوچه منتهی به منزل میرحسین موسوی مشاهده می شود. وبسایت کلمه، دیروز به نقل از "کارمندان نهاد ریاست جمهوری" نوشته بود که همزمان با عزل محافظان آقای موسوی، عملیات نصب میله های آهنی در برابر منزل شخصی او آغاز شده است.

17:40 وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران نوشتند: "با تاریک شدن هوا در پایتخت، تعداد تجمع های معترضان و تعداد افراد شرکت کنننده در این تجمع ها، افزایش یافته است."

17:30 وبسایت "عدالت برای ایران" با انتشار بیانیه ای از مردم ایران خواست که در شناسایی کسانی که به سوی معترضان شلیک می کنند، به این نهاد کمک کنند. امروز گزارش های تایید نشده ای از تیراندازی به معترضان در میدان هفت تیر تهران و کشته شدن یک نفر در این میان، حکایت داشت.

17:25 شاهدان عینی از تهران می گویند که امروز از برخی از ماشین های آمبولانس برای بازداشت معترضان استفاده شده است.

17:18 شاهدان عینی از شیراز می گویند: "امروز تجمعات شیراز از روز 25 بهمن گسترده تر بود."

17:15 شاهدان عینی از شیراز می گویند: "امروز حضور افراد مسن در تظاهرات گسترده بود. افراد مسن هنگامی که مشاهده می کردند فردی بازداشت شده، دخالت می کردند و زمینه آزادی آن ها را فراهم می کردند. در نمونه ای یک زن مسن در یک ماشین ون را باز کرد و افراد بازداشت شده را به بیرون هدایت کرد."

17:05 وبسایت جرس، در گزارشی جدید نوشت: "تجمعات مردمی  اول اسفند به رغم تمام فشارهای امنیتی."

17:00 در جدیدترین ویدئوی منتشر شده در وبسایت یوتیوب، صدای معترضان شیرازی شنیده می شود که شعار "الله اکبر" سر داده اند و یکی از تقاطع های این شهر با ترافیک شدید مواجه شده است.

16:40 یک شاهد عینی از اصفهان به بی بی سی فارسی گفت که وضعیت شهر اصفهان امروز "شبیه به حکومت نظامی" بود و علاوه بر متوقف شدن دریافت امواج ماهواره، دسترسی به اینترنت و امکان برقراری تماس تلفنی از طریق موبایل، به شدت مختل شده است.

16:35 یک شاهد عینی از تهران به بی بی سی فارسی گفت که فضای میدان ولیعصر تهران همچنان "غیر عادی" است.

16:29 خبرگزاری فارس از آزاد شدن فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس ایران خبر داد. دقایقی پیش، این خبرگزاری به همراه خبرگزاری ایرنا، از بازداشت خانم هاشمی (دختر اکبر هاشمی رفسنجانی) خبر داده بودند.

16:25 شاهدان عینی از تهران از مشاهده "خودروهای نفربری" خبر داده اند که پیش تر در سطح شهر دیده نشده بود.

16:23 شاهدان عینی از اصفهان تعداد تجمع کنندگان امروز در حوالی دروازه شیراز این شهر را صدها نفر عنوان می کنند.

16:20 یک شاهد عینی از شهر مشهد می گوید که در بلوار وکیل آباد این شهر، حضور چشمگیر نیروهای امنیتی مشاهده می شود و با وجود حضور مردم در خیابان های شمالی این شهر، نیروهای امنیتی از شکل گیری تجمع های اعتراضی جلوگیری می کنند.

16:12 صفرعلی براتلو، سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران، به خبرگزاری فارس گفته که خبر کشته شدن یک نفر در تهران کذب است.

16:08 شاهدان عینی می گویند در محله سعادت آباد صدای تیراندازی شنیده شده است.

16:04 وب سایت کلمه گزارش داده: "تجمع های غیر متمرکز مردم تهران با تاریکی هوا رو به گسترش است و لحظه به لحظه بر حضور مردم در برخی از نقاط تهران از جمله خیایان ولی عصر، چهار راه پاک وی، میرداماد و میدان هفت تیر در حال افزایش است."

15:50 شاهدان عینی از میدان ونک تهران می گویند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک آورسعی در جلوگیری از شکل گیری تجمع معترضان دارند.

15:42 سحام نیوز، وبسایت نزدیک به مهدی کروبی نوشت: "خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود."

15:38 خبرگزاری ایرنا، دقایقی پیش از بازداشت فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.

15:35 چند شاهد عینی، خبر مربوط به تیراندازی در میدان هفت تیر تهران را تایید کرده اند.

15:31 یک شاهد عینی از شهر مهاباد می گوید که "نیروی نظامی برای بدست گرفتن کنترل اوضاع شهر مهاباد، به صورت مستقیم به سمت تظاهرات کنندگان آتش گشودند."

15:25 وبسایت جرس به گزارش از شاهدان عینی نوشت: "شهادت یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر."

15:12 یک شاهد عینی از تهران می گوید: "جمعیت معترضان در خیابان ولی‌عصر و خیابان میرداماد در حال افزایش است و این برای نخستین بار است که مردم تلاش می‌کنند خود را به ساختمان تلویزیون ایران نزدیک کنند."

15:10 خبرگزاری فارس؛ "يك تروريست كه مواد تخريبی به همراه داشت در تهران دستگير شد."

15:08 هرانا، خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ایران، در خبری نوشت: "امروز در تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر تهران، یک نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفت."

15:00 گزارش ها از تهران، از شکل گیری تجمع های اعتراضی و وقوع درگیری در برخی از نقاط پایتخت از جمله میدان هفت تیر و میدان انقلاب حکایت دارد.

14:56 همزمان با اخبار مربوط به ناآرامی های امروز در تهران و چند شهر دیگر ایران، در خارج از این کشور نیز امروز برگزاری تجمع های اعتراضی در بیش از 20 شهر جهان گزارش شده است.

14:52 وبسایت کلمه در خبری، تعداد نیروهای امنیتی مستقر در خیابان های تهران را با روزهای خرداد و تیر سال گذشته مقایسه کرده است.

14:32 تعدادی از وب سایت های رسمی نهادهای حکومتی ایران از جمله وب سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دسترس خارج شده است. به نظر می رسد دلیل این مسئله حمله های اینترنتی مخالفان حکومت باشد.

14:28 ویدئویی در وب سایت یوتیوب منتشر شده که تجمع معترضان در خیابان ملاصدرای شیراز و حمله نیروهای موتورسوار به آنها را نمایش می دهد.

14:24 وب سایت کلمه تعداد نیروهای بسیجی، لباس شخصی و انتظامی را بسیار بیشتر از روز 25 بهمن و قابل مقایسه با روز 30 خرداد 1388 دانسته است.

14:19 شاهدان عینی از تهران: "تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان میرداماد، حمله شدید نیروهای امنیتی به مردم. شلیک گاز اشک آور".

14:15 شاهدان عینی می گویند حضور نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس شخصی در خیابان های تهران "به مراتب بیشتر از روز 25 بهمن" است.

14:08 از مجموع گزارش های منتشر شده از قول شاهدان عینی به نظر می رسد تعداد زیادی از معترضان در خیابان های تهران حاضر شده اند، اما حضور پرتعداد نیروهای انتظامی، لباس شخصی و امنیتی باعث شده هنوز تجمعی شکل نگیرد.

14:01 یک شاهد عینی در میدان انقلاب تهران می گوید "در میدان انقلاب مردم بهم رسیدن و جمعیت در حال افزایش است."

14:00 شاهدان عینی از شهر رشت خبر دادند: "در خیابان مطهری رشت نیروهای امنیتی فراوانی حضور دارند و معترضان نیز تلاش می کنند که تجمع هایی تشکیل دهند."

13:51 یک شاهد عینی به دویچه وله گفت، نیروهای امنیتی مراکز تجاری حدفاصل میدان و چهار راه ولی عصر را تعطیل کرده‌اند و سردار رحیمی (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) شخصا در چهار راه ولی عصر حضور دارد. تعداد نیروهای لباس شخصی چندین برابر مردمی است.

13:48 رضا سیاح، خبرنگار سی ان ان از پاکستان، به نقل از یک شاهد عینی در توئیتر نوشت: "نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب تهران درگیر شده اند."

13:40 احمد ملكى، معاون مستعفى كنسولگرى ايران در ميلان، در گفت و گو با بخش فارسى بى بى سى اعلام كرده كه به جنبش سبز ايران پيوسته است. او خواهرزاده مهدى كروبى از رهبران مخالف دولت در ايران است.

13:38 معترضان در شهر تهران شعار جدیدی علیه رهبر ایران سر داده اند و به مناسبت اول اسفند گفته اند: "اسفند دونه دونه، سید علی سرنگونه."

13:35 یک شاهد عینی از شهر شیراز به بی بی سی فارسی گفت که نیروهای امنیتی تلاش می کنند تا از تجمع مردم در چهار راه ملاصدرای این شهر جلوگیری کنند.

13:30 گزارش ها از شکل گیری تجمع های اعتراضی و حضور نیروهای امنیتی در چهار راهملاصدرای در شهر شیراز حکایت دارد.

13:25 یک شاهد عینی از تهران می گوید که صدای تیراندازی از حوالی عباس آباد (واقع در شمال مرکزی پایتخت) شنیده است.

13:17 گزارش های متعددی از شهر اصفهان مبنی بر شکل گیری تجمع های اعتراضی و حضور چشمگیر نیروهای امنیتی و انتظامی در میدان انقلاب، چهار راه نظر، و دروازه شیراز این شهر حکایت دارد.

13:14 خبرگزاری فارس: "تهران در آرامش كامل؛ هيچ خبری نيست."

13:11 یک گزارش تائید نشده از شهر مریوان (استان کردستان) حاکی از تجمع معترضان در این شهر است.

13:10 یک شاهد عینی از خیابان ملاصدرای شیراز، به بی بی سی گفت همزمان با تجمع معترضان در این خیابان، نیروهای امنیتی با باتوم سعی در متفرق کردن آنها داشتند. این شاعد عینی گفت، معترضان شعار "مرگ بر دیکتاتور سر می دهند" و با ماموران درگیر شده اند.

13:05 سحام نیوز، وبسایت نزدیک به مهدی کروبی: "حوالی میدان ونک و پارک ملت از دقایقی پیش شاهد انبوده جمعیت معترض است و از سوی دیگر لباس شخصی‌های موتور سوار نیز در اطراف میدان ونک مشغول مانور دادن و سردادن شعارهایی چون 'ماشا الله حزب الله' هستند."

13:00 گزارش های شاهدان عینی از شهرهای اصفهان و شیراز از شکل گیری تجمع های اعتراضی در این شهرها حکایت دارد.

12:53 یک شاهد عینی از میدان ولیعصر تهران ادعا می کند که "بلوار کشاورز در اختیار سبزهاست. در میدان ولیعصر بسمت تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند."

12:47 یک شاهد عینی می گوید که "در شهر مهاباد (استان کردستان) مخالفان دولت در چند خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند."

12:40 شاهدان عینی از تهران می گویند که حوالی چهار راه پارک وی (شمال تهران) "گروهی از معترضان شعار هایی علیه رهبر ایران" سر داده اند.

12:25 شاهدان عینی از تهران، از تجمع نیروهای امنیتی و لباس شخصی در میدان ونک خبر می دهند که شعار "حیدر حیدر" سر داده اند. بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار  را مستقلا تایید یا تکذیب کند.

12:18 شاهدان عینی از خیابان های مرکزی تهران می گویند که حوالی میدان ولی عصر، تردد قابل توجه نیروهای امنیتی و انتظامی مشاهده می شود و صدای آمبولانس نیز به گوش می رسد.

12:15 گزارش ها از غیرقابل دسترس شدن سیستم های "جی میل" (سرویس پیام الکترونیکی گوگل) و "جی تاک" (سرویس مکالمه گوگل) از صبح امروز در تهران حکایت دارد.

12:10 خبرگزاری فارس، با انتشار نامه ای منسوب به خانواده صانع ژاله که در جریان وقایع 25 بهمن با شلیک گلوله کشته شد، از قول خانواده ژااله نوشت: "همواره خود را سرباز نظام و ولایت دانسته و می‌دانیم."

12:05 شاهدان عینی می گویند "مغازه های شهر سنندج در استان کردستان، بسته است و حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر مشاهده می شود."بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار  را مستقلا تایید یا تکذیب کند.

12:00 یک شاهد عینی از تهران می گوید: "میدان ولیعصر شلوغ شده پلیس ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد."

11:50 سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، دقایقی پیش به نقل از شاهدان عینی نوشت: "در میدان های ولیعصر، هفت تیر و سهروردی تهران تجمع هایی شکل گرفته است و معترضان شعار سرداده اند."

11:46 وبسایت های جرس و سحام نیوز، نزدیک به مخالفان دولت، از شکل گیری تجمع در برابر ساختمان تلویزیون ایران در خیابان ولی عصر تهران خبر داده اند. بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار  را مستقلا تایید یا تکذیب کند.

11:40 وبسایت الف، نزدیک به احمد توکلی، در یادداشتی از یک بسیجی (مهدی فاطمی صدر) گزارشی از وقایع 25 بهمن و برخورد نیروهای امنیتی و بسیج با معترضان منتشر کرده است.

11:35 رضا سیاح، خبرنگار سی ان ان که از پاکستان تحولات ایران را پیگیری می کند، در توئیتر خود نوشت: "نیروهای امنیتی و انتظامی در میادین اصلی تهران مستقر شده اند."

11:30 احمد ملکی، معاون سر کنسولگری ایران در میلان ایتالیا، دقایقی پیش به بی بی سی فارسی گفت که در اعتراض به سرکوب معترضان در روز 25 بهمن، از سمت خود استعفاء داده و به کمپین سفارت سبز پیوسته است.

11:25 شاهدان عینی از تهران می گویند: "نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه گارگر و خیابان آذربایجان تهران حضور دارند. نزدیک به 150 مامور نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده اند و ماموران شهرداری هم سطل های زباله را جمع می کنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود."

11:20 ندای سبز آزادی، از وبسایت های مخالفان دولت ایران در گزارشی از اول اسفند به عنوان "انتفاضه دوم جنبش سبز" یاد کرده است. این در حالی است که وزیر کشور ایران، دیروز، از "برخورد" با هرگونه تجمع اعتراضی سخن گفته بود.

11:11 وبسایت کلمه؛ مهدی کروبی در نامه ای به رئیس قوه قضاییه ایران نوشت: "تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهم ماند."

11:03 جنبش راه سبز  به نقل از اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی نوشت: "راهپیمایی امروزقطعی است، به شایعات توجه نکنید."

11:00 محمد عطریانفر، در یادداشتی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، نوشت: "بهمن تصویر روشنی بود از اقتدار ملی، عزت اسلامی و شکست هیمنه دشمن و ۲۵ بهمن بستری برای پیمان شکنی، خودخواهی و نفوذ نفاق بود."

10:45 عبدالله شهبازی، در وبلاگ شخصی اش مورخ نوشت: "به سوی بحرانی بزرگ می‌رویم. امروز شکاف‌هایی ایجاد خواهد شد غیرقابل جبران. تا این لحظه هنوز مجالی هست برای قانونمند کردن ساختار تعارضات سیاسی در ایران؛ ولی اگر حوادثی که حدس می‌زنم در بعد از ظهر و شامگاه رخ دهد، اندک امیدهای باقیمانده نیز، شاید برای همیشه، به باد خواهد رفت."

10:30 خبرنامه گویا به نقل از کمپین سفارت سبز خبر داد: "دیپلمات ارشد سرکنسولگری ایران در میلان - ایتالیا به جنبش سبز ملت ایران پیوست."

10:20 خبرگزاری فارس یاداشتی از محمد عطریانفر از فعالان اصلاح طلب چاپ کرده که بعد از انتخابات دستگیر شده بود. آقای عطریانفر نوشته:در آخرين حلقه از حوادث و فتنه‌های زمانه در اين روزگار، به عمق اخلاص مردم و امام و رهبری و پيشوايان بر حق اين نظام چنگ زنيم و از افراط‌ ها بپرهيزيم.

10:15سایت صراط نیوز از قول حمید رسایی نماینده حامی دولت ایران نوشته که موسوی و کروبی دستگیر می‌شوند و هوادارانشان هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

10:06سحام نیوز در خبری با عنوان "ارسال پیامک های جعلی و کذب، پیرامون لغو راهپیمایی امروز" نوشته، نهادهای امنیتی برای اخلال در راهپیمایی هواداران جنبش سبز با ارسال پیامکی به شهروندان مدعی لغو برنامه راهپیمایی امروز شده اند.

10:00گروهی از دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از تجمع یکشنبه اعلام کرده اند در صورت ادامه تعرض به موسوی و کروبی و "اقدام‌های نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد."

09:30 مهدی کروبی در نامه ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه درخواست برگزاری دادگاه علنی کرده و با اشاره به تجمع اطراف خانه اش نوشته، عده ای"با کف و سوت و فحاشی و سینه زنی و دعای فرج؛ به خیال خامشان در حال خدمت به اسلام و مسلمین هستند."

09:20 سایت کلمه در یاداشتی با عنوان "سبز بودن را از میرحسین بیاموزیم" نوشته است که  کاری کنیم که باتوم‌ها آرامترفرود آیند و تفنگ‌ها خاموش شوند.

09:15 در حالی که مخالفان دولت برای برگزاری راهپیمایی آماده می شوند، اسماعیل کوثری نماینده تهران به خبرگزاری فارس گفته که نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي بايد با افرادي كه قصد ايجاد تجمع هاي غيرقانوني دارند، برخورد كنند.

09:05 فاطمه رهبر نماینده تهران گفته که کروبی، موسوی و خاتمی مهره​های سوخته استکبار جهانی هستند و اصلاح​طلبان در پی براندازی نرم نظامند.

08:16 احمد توکلی، نماینده تهران در نطق پیش از دستور خود در  نشست امروز مجلس شورای اسلامی گفت: "گسترده کردن جبهه مخالفان به صلاح اسلام و مردم نیست، برخی اوقات هم از انصاف به دور است." او به مهدی کروبی و میرحسین موسوی گفت  که "دست از لجاجت بردارید."

07:12 خبرگزاری فارس می گوید" تيم‌هاى جديد منافقين در روزهاى گذشته وارد كشور شده و تصميم‌ دارند در صورت هرگونه تجمع احتمالى به منظور كشته‌‌سازى و با هدف ايجاد جو آشوب و خشونت، تعدادى از هموطنانمان را به شهادت برسانند."

06:28  سایتآینده مطلبی با عنوان اعتراض در تاریكی به سود كیست؟ منتشر کرده که در آن آمده است "با فراخوان گروههاى اپوزيسيون براى ادامه تجمعات خيابانى، احتمال وقوع درگيرى و تنش هاى شديدتر از ۲۵ خرداد وجود دارد و  به دليل ملتهب بودن فضا، احتمال وقوع تلفات شديدتر در اعتراضات خيابانى وجود دارد."

06:16 علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است مقابله وحشیانه با مردم، توده‌های مردمی را مصمم تر می کند. او به حکومت‌های منطقه توصیه کرده که از سرنوشت تونس و مصر درس بگیرند.

05:00 اردشیر امیرارجمند، مشاورارشد میرحسین موسوی، در گفت و گو با رسا ضمن تکذیب لغو تظاهرات یکشنبه گفت: "راهپیمایی اول اسفند جنبش سبز تحت هر شرایط برگزار می شود و از مردم عزیز می خواهیم به شایعات توجه نکنند." مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی هم مسیر راهپیمایی در تهران را خیابان ولی‌عصر اعلام کرد.

04:30 پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی، پرسا: "چنان که موسوی و کروبی در هنگامۀ سخت ترین فشارها و سرکوب ها بر پیمان خود در دفاع از حقوق مردم در کنار مردم ایستادند، در صورت ادامه تعرض و اقدام‌های نابخردانۀ حاکمیت از تمامی ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده خواهیم کرد."

04:00 روزنامه های تهران و اکبر هاشمی رفسنجانی: ابتکار تنها روزنامه یکشنبه صبح است که "تعیین مهلت برای هاشمی رفسنجانی" را در صدر اخبار خود آورده است. کیهان با عنوان "درخواست گسترده از هاشمی برای مرزبندی با جریان فتنه"، سخنان محمد رضا باهنر، نایب رییس سابق مجلس و چند تن از روحانیون را منعکس کرده که خواستار آن شده اند که رییس مجلس خبرگان مرزبندی خود را با جنبش سبز اعلام دارد. روزنامه خبر نیز نوشته است که در این روزها از هر تریبونی به شکل علنی یا در لفافه از آیت الله هاشمی رفسنجانی درخواست می شود مرز میان خود با  "سران فتنه" را مشخص کند.

03:30 جورج سوروس، سرمایه گذار و فعال امور بشردوستانه در مصاحبه با سی ان ان: "رژیم ایران تا یک سال دیگر دوام نخواهد آورد."

03:00 محمدرضا خاتمی، نائب رئیس مجلس ششم در نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، صلاحیت او را زیر سوال برد. به گزارش سایت کلمه،  آقای خاتمی در نامه اش نوشت: "جنابعالی بر اساس کدام قانون یا آیین نامه ای در موضوع پرونده ای که علی الظاهر در محاکم دادگستری مفتوح است، ورود ماهوی می کنید و حکم صادر می فرمایید؟"

02:30 کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت سابق: موسوی، كروبی و خاتمی آلت دست فتنه‌گران‌ هستند كه به قهقرا كشیده می‌شوند.

01:30 حمید رسایی، نماینده اصولگرای مجلس: موسوی و کروبی دستگیر می‌شوند، هوادارانشان هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

01:00 اردشیر امیرارجمند، مشاورارشد میرحسین موسوی، در گفت و گو با رسا ضمن تکذیب لغو تظاهرات یکشنبه گفت: "راهپیمایی اول اسفند جنبش سبز تحت هر شرایط برگزار می شود و از مردم عزیز می خواهیم به شایعات توجه نکنند." پیش از این کاربران شبکه اجتماعی توئیتر از دریافت پیامک های تلفن همراه مبنی بر لغو راهپیمایی خبر داده بودند.

00:50 پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی، پرسا، در بیانیه ای خواهان حضور مردم در راهپیمایی اول اسفند شد.

00:30 سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتمادملی از شنیده شدن صدای الله اکبر در بعضی از محله های تهران در شب شنبه خبر داد.

00:07 محمدرضا خاتمی، نائب رئیس مجلس ششم در نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، صلاحیت او را زیر سوال برد. به گزارش سایت کلمه،  آقای خاتمی در نامه اش نوشت: "جنابعالی بر اساس کدام قانون یا آیین نامه ای در موضوع پرونده ای که علی الظاهر در محاکم دادگستری مفتوح است، ورود ماهوی می کنید و حکم صادر می فرمایید؟"

23:32سرلشکر فیروزآبادی درباره اعتراضات جاری در کشورهای عرب گفته است: "این ملت‌ها را نمی‌توان و نمی‌شود با گلوله متوقف کرد. این مردم را با تجهیزات کارآمد در خطوط مرزی نمی‌شود متوقف کرد، این مردم براساس انگیزه الهی و ملی و انگیزه آزادی‌خواهی به حرکت درآمده‌اند."

23:01در پی اعتراضات 25 بهمن و هم زمان با فراخوان مخالفان دولت ایران برای تظاهرات در این کشور برخی از فعالان حقوق بشر نسبت به تکرار "فاجعه کهریزک" هشدار داده اند.

22:55خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) اسامی شماری از افرادی که در بهمن ماه در این کشور دستگیر شده اند را منتشر کرده است.

22:07در حالی که مخالفان دولت ایران در نظر دارند روز یکم اسفند اعتراضات خود را از سر بگیرند، سردار سرلشكر سيد حسن فيروز‌آبادی، رئيس ستاد كل نيروهای مسلح ایران گفته است که مردم معترض در کشورهای عرب را نمی توان با گلوله متوقف کرد.

21:26علی افشاری از فعالان مخالف جمهوری اسلامی در خبرنامه گویا می نویسد: "اول اسفند می تواند گام مهم بعدی باشد تا در سایه استمرار حرکت در قالب زنجیره ای از فعالیت های متوالی و رو به رشد بتوان میدان تحریری در تهران ایجاد کرد."

21:51مخالفان دولت ایران با به راه اندازی سایت خط سبز تلاش تازه ای را برای پوشش خبری  تحولات ایران آغاز کرده اند.

18:54گزارش ها از تهران حاکی از آنست که هم اکنون در بعضی از محله های تهران از جمله شهرک اکباتان، کوی فراز، سعادت آباد، پونک، توانیر، یوسف آباد و نیاوران، صدای "الله اکبر" شنیده می شود. در طول یک سال و نیم گذشته، سر دادن شعارهای شبانه، یکی از راههای مخالفان دولت ایران برای بیان اعتراض هایشان بوده است.

18:15 وب سایت خودنویس بیانیه ای منتشر کرده تحت عنوان "کانون نویسندگان کردستان به اعتصاب سراسری یکشنبه پیوست." از صبح امروز تاکنون، اخبار متعددی در ارتباط با احتمال اعتصاب سراسری در استان کردستان منتشر شده است.

17:51 خبرگزاری ایرنا به نقل از یکی زنان تحصن كننده در ميدان ارگ تهران نوشت: "در اين مكان تحصن خود را تا زمان برخورد قانونی با فتنه گران ادامه می دهيم حتی اگر 10 سال به طول انجامد."

17:35 مهرداد درویش پور، از هماهنگ کنندگان اصلی تجمع های ایرانیان خارج کشور در روزهای 18، 19 و 20 فوریه، می گوید که علاوه بر برگزاری این تجمع ها، از مقام های سیاسی کشورها و دولت های آنها خواسته شده است که نسبت به وقایع اخیر در ایران واکنش نشان دهند.

17:30 مهرداد درویش پور، از هماهنگ کنندگان تجمع های ایرانیان خارج از کشور در بیش از بیست شهر جهان، به بی بی سی فارسی گفت که طی دیروز و امروز (جمعه و شنبه) در شهرهای اسلو، برلین، کپنهاگ، بروکسل، پاریس، مالمو، دورتموند، کلن، لس آنجلس، ملبورن، هامبورگ، وین و چند شهر دیگر، تجمع های اعتراضی مخالفان دولت برگزار شده است.

17:00 در جدیدترین ویدئویی که بر روی سایت یوتیوب قرار گرفته، جمعی از مخالفان دولت ایران مقابل سفارات ایران در کپنهاگ دانمارک تجمع کرده و برخی از آنها تلاش می کنند که وارد محوطه سفارت شوند.

16:50 گاردین، چاپ لندن، در رابطه با فراخوان روز یکشنبه (اول اسفند) نوشت: "مخالفان دولت در ایران از هواداران خود خواسته اند که برای بزرگداشت کشته شدگان وقایع روز 25 بهمن دوباره به خیابان ها بیایند."

16:25 وبسایت جرس از بازداشت "حسین سالمکار، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف" در پی وقایع پس از 25 بهمن خبر داد.

16:20 خبرگزاری ایسنا؛ محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرای مجلس می گوید: "آقای هاشمی یک هفته هم وقت ندارد که موضع خودش را درمورد سران فتنه، ۲۵ بهمن و همه فتنه ‏‌ها با ذکر نام، مشخصات و خیانت‏هایی که کردند دقیق و صریح، روشن کند."

16:00 رجانیوز، از وبسایت های نزدیک به حامیان دولت ایران خبر داد: "اعتراض نمازگزاران اصفهان به امام‌جمعه به‌خاطر دفاع از هاشمی."

15:55 سپاه نیوز؛ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل قوا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: "مردم اجازه نمی دهند حادثه عاشورا تکرار شود."

15:50 خبرگزاری فارس نوشت که "ایثارگران تجمع کننده در برابر دادسرای انقلاب تهران" با صدور قطعنامه ای خواسته اند:"قوه قضائیه بدون اغماض موسوی و کروبی را به سزای اعمالشان برساند."

15:20 رضا ولی زاده، مجری سابق رادیو و تلویزیون ایران، در وبلاگ ایستگاه نوشت: "مجوز عکاسی 25 نفر از رسانه های تهران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران توقیف شده است." بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار را تایید یا تکذیب کند.

15:10 وبسایت کلمه به نقل از مسئول ستاد جوانان میرحسین موسوی، در رابطه با فراخوان روز یکشنبه (اول اسفند) نوشت: "هموطنانمان در نهادهای نظامی و انتظامی در کنار ما خواهند بود."

14:57 خبرآنلاین؛ احمدناطق نوری، عضو هیات رئیسه مجلس ایران می گوید: "موسوی با اینکه از انقلاب چیزی نمی داند، میراث انقلاب را در اختیار گرفت و نخست وزیر شد."

14:34 روزنامه کیهان: "امروز محاکمه و مجازات عوامل اصلی فتنه‌های ریز و درشت پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که در ۲۵ بهمن امسال دست به اسلحه بردند و دو جوان این مرز و بوم را ترور کردند به دغدغه و اولویت اصلی عموم مردم تبدیل شده است."

14:20 فارس؛ کامران دانشجو، وزیر علوم ایران می گوید: "دانشگاه‌ها حق ندارند با فتنه‌گران و اصحاب فتنه مسامحه كنند."

14:08 خبرگزاری فارس؛ محمد تقی مصباح یزدی، از روحانیون حامی دولت می گوید: "جانشینی شایسته‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای برای امام ندیدم."

14:00 وبسایت کلمه با انتشار گزارشی تحت عنوان "چه کسی به صانع ژاله شلیک کرد؟" به بررسی واکنش رسانه های دولتی به کشته شدن آقای ژاله پرداخته است.

13:56 خبرگزاری فارس از شکل گیری تجمع "ایثارگران" در میدان ارک تهران و برابر دادسرای ناقلاب اسلامی خبر داد که خواهان محاکمه رهبران مخالفان هستند.

13:28 کلمه به نقل از حمزه غالبی، رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات 88 نوشت: "امروزه برخی مانند معاویه و عمروعاص حکومت می‌کنند."

13:20 جرس؛ با انتشار نامه همسایگان منزل شخصی مهدی کروبی خطاب به وزیر کشور نوشت: "ما ساکنین این منطقه سال ها با صرف هزینه های سنگین، فرزندان خود را در مدارس غیر انتفاعی و معتبر ثبت نام کرده ایم تا در محیطی اخلاقی و آموزشی پرورش یابند اما متاسفانه باید اعتراف کنیم در این چند شب فرزندان و خانواده هایمان رکیک ترین الفاظ ناموسی را از طرف عده ای که خود را سربازان ولایت می نامند، در نیمه های شب شنیده اند."

13:07 ایرنا: " ۱۶۴ تشکل دانشجویی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار اخراج رسمی میرحسین موسوی از دانشگاه تربیت مدرس شدند."

13:05 سحام نیوز؛ "گروهی از دانشجویان سبز دانشگاههای آزاد و سراسری شهر تهران، ضمن تشکیل و اعلام موجودیت 'اتحادیه دانشجویان سبز'، از حضور فعال خود در راهپیمایی روز یکشنبه (اول اسفندماه) خبر دادند."

13:00 در حالى كه مخالفان دولت ايران براى تجمع در روز يكشنبه اول اسفند آماده مى شوند، مصطفى محمد نجار وزير كشور ايران مى گويد كه "قطعا با آنها برخورد مى شود." بیشتر بخوانید.

12:55 ندای سبز آزادی: "اردشیر امیرارجمند مشاور عالی میرحسین موسوی و مجتبی واحدی مشاور عالی مهدی کروبی شب گذشته از سپاه پاسداران خواستند که در اول اسفند به مردم بپیوندند."

12:50 نوروز: شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد با صدور بیانیه ای با برگزاری تجمعات اعتراضی که در روز اول اسفند در میادین اصلی تمامی شهرهای ایران برگزار خواهد شد" همراهی کرده است.

12:33 تابناک؛ علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس در نامه ای به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نوشته است: "هيچ وقت برای اجرای عدالت دير نيست."

12:22 وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی: "تعدادی از کارکنان شریف نهاد ریاست جمهوری در تماس با کلمه اطلاع داده‌اند که هم‌اکنون ماموران با سرعت زیاد مشغول ایجاد یک دیوار بزرگ آهنی در معبر ورودی خانه‌ موسوی هستند."

12:20 خبرگزاری ایلنا؛ مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران می گوید: "امروز زمان پاسخگو بودن سران فتنه فرا رسيده است."

12:15 وبسایت نوروز، نزدیک به جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه ای از شاخه جوانان این حزب نوشت: "هشدار می دهیم که هرگونه اتفاقی که رهبران بزرگ این جنبش مدنی عظیم ایران را تهدید کند عمر کوتاه شما را کوتاه تر خواهد کرد."

11:58 خبرآنلاین، وبسایت خبری نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نوشت: "چرا احمدی‌نژاد علیه فتنه حرف نمی‌زند؟ مگر نه اینکه همه حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به بهانه نتیجه شمارش آرا و اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مناظره‌ها و سخنرانی‌های قبل از ۲۲ خرداد ۸۸ و نطق ۲۴ خرداد او بود؟"

11:50 ایسنا؛ حبيب‌الله عسگراولادی، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبری، می گوید: "کسانی که دعوت و برنامه‌ریزی بیست و پنجم بهمن را کردند خائن به اسلام، خائن به انقلاب اسلامی و خائن به همه مجاهدت‌ها برای انقلاب هستند."

11:40 فارس؛ غلامعلی حدادعادل، نماینده اصولگرای مجلس ایران می گوید: "مردم با حضور خود چنان درسی به سران فتنه و عوامل آن‌ها می‌دهند که جرأت هیچ حرکتی نخواهند داشت."

11:25 کلمه؛ مشاور میرحسین موسوی می گوید: "نگذاریم سرکوب‌گران و نفوذی‌ها، تجمع اول اسفند را به خشونت بکشند."

11:20 خبرگزاری فارس؛ قربانعلی دری نجف‌آبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری می گوید: "فتنه‌گران مرده‌اند و ملت ما خود قلم قرمز روي آنها كشيده است."

11:11 جنبش راه سبز؛ اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، می گوید که بازداشت خانگی رهبران مخالفان، عکس العمل حاکمیت به "پیروزی بزرگ 25 بهمن" است.

10:56 به گزارش سایت جرس، نه سازمان و تشکل سیاسی خارج از ایران برای تظاهرات اول اسفند فراخوان داده اند. این تشکل ها عبارتند از: 'اتحاد جمهوریخواهان ایران"،'حزب دمکرات کردستان ايران'، 'حزب دمکراتیک مردم ایران'، 'حزب کومه‌له کردستان ایران'، 'جبهه ملی ایران ـ اروپا'، 'سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران'، 'سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)'، 'کميته هماهنگی شورای موقت سوسیالیست‏های چپ ایران' و 'شورای هماهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران'.

10:38 محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مقاله ای که در سایت الف چاپ شده، نوشته است :سران فتنه نه بلوغ سیاسی دارند نه دین دارند و نه عقل؛ و گناه عملکرد آنان مشابه و مترادف کسانی است که هم اکنون ما آنها را به نام منافقین می شناسیم.

09:33 خبر آنلاین به نقل از تهران امروز گزارش داده که در میان دستگیر شدگان وقایع ۲۵ بهمن، نام تعدادی از فرزندان مسئولان سابق و کنونی ایران به چشم می خورد.

09:10 کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مهر گفته است: اغتشاش فتنه گران به نوعی فرصت سوزی در عرصه بین الملل بود.

08:46 غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده تهران در مجلس در گفتگو با مهر گفته است: اغتشاشات ۲۵ بهمن از سوی سلطنت‌طلبها و منافقین بود.

08:30 محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت در گفتگویی با مجله مثلث که خبرآنلاین نیز آن را چاپ کرده، گفته است: هاشمی می توانست موسوی و کروبی را مجاب کند که به نتیجه انتخابات تمکین کنند.

08:00بیشتر روزنامه های چاپ امروز تهران مطالبی درباره وقایع ۲۵ بهمن دارند. رسالت و کیهان در سرمقالات امروز خود با اشاره به تظاهرات بعد از نماز جمعه دیروز توسط حامیان حکومت، خواستار مجازات سران اعتراض های بعد از انتخابات ریاست جمهوری شده اند. خبر و تهران امروز هم در مقالاتی نوشته اند که کار "سران فتنه" از حد گذشته است.

07:40عبدالرحمان کعبی، رییس ایل عشایر آل کعب خوزستان به خبرگزاری فارس گفته است: عشاير عرب خوزستان منتظر اشاره رهبری برای برخورد با سران فتنه‌اند. وی گفت عشاير عرب خوزستان در مقاطع مختلف وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب نشان داده اند.

07:30 محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامی مهندسين ایران گفت: هاشمی رفسنجانی فرصت چندانی برای اينكه موضع‌ شفاف و صريح در قبال فتنه‌گران بگيرد، ندارد.

05:30 شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد در باره تحولات اخیر منطقه و ایران بیانیه ای صادر کرده و در آن از مردم کردستان خواسته است در تجمع اعتراضی اول اسفند شرکت کنند.

04:06 رکسانا صابری، روزنامه نگار آمریکایی ایرانی تبار که در سال 2009 میلادی در ایران بازداشت و چند ماه در زندان بسر برد با انتشار مقاله ای در روزنامه شیکاگو تریبیون خواهان حمایت جامعه بین المللی از معترضان ایرانی شده است.

03:58در حالی که بسیاری از مردم معترض در روز 25 بهمن علیه آیت الله خامنه ای رهبر ایران شعار داده اند، آیت الله مصباح یزدی گفته است: "متأسفانه برخی از حسودان، جاهلان یا مغرضان در مقابل نعمت عظیم وجود مقام معظم رهبری بسیار ناشکری کرده، در حالی که باید بدانند که نتیجه ناشکری سلب نعمت است."

03:34گروه مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران) طی بیانیه ای با خانواده های محمد مختاری و صانع ژاله ابراز همدری کرده و خواهان محاکمه "آمرین وعاملین بازداشت ها و کشتار جانباختگان" سال های اخیر شده است.

03:25حملات سایت های محافظه کاران در ایران به مهدی کروبی و میرحسین موسوی ادامه دارد. سایت الف در مطلبی موضوع دستگیری یا آزاد ماندن این دو رهبر مخالفان را بررسی می کند.

03:16 سایت خبری-تحلیلی خودنویس نقشه آدرس منزل میرحسین موسوی که تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد را منتشر کرده است.

03:03به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مراسم سومین روز کشته شدن محمد مختاری تحت تدابیر شدید امنیتی در تهران برگزار شده است.

03:00فراخوان مخالفان دولت ایران برای شرکت مردم در راهپیمایی یکشنبه یکم اسفند از طرق مختلف از جمله پوسترهای آنلاین ابراز شده است.

02:46دولت آمریکا در سایت های یوتیوب و تویتر ویدیوی اظهارات اخیر باراک اوباما درباره وقایع 25 بهمن را با زیر نویس فارسی منتشر کرده است.

01:57بعضی از فعالان کرد در شبکه های اجتماعی از فراخوان برگزاری اعتصاب سراسری در کردستان در روز یکشنبه خبر داده اند. این فراخوان در واکنش به سرکوب مخالفان دولت در دوشنبه گذشته و قتل دو جوان که یکی از آنها صانع ژاله، دانشجوی اهل پاوه است، صادر شده است.

01:04عطاء الله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت محمد خاتمی می گوید: اگر دولت ایران مدعی است که صانع (ژاله) بسیجی بوده است، دست کم تعدادی از عکس های او را با دوستان بسیجی اش و در مراکز بسیج منتشر کنند.

00:58سایت جرس که به مخالفان دولت ایران نزدیک است از اعلام موجودیت "اتحادیه دانشجویان سبز دانشگاه های تهران" خبر داده است.

00:00حمید رسایی، نماینده اصولگرای تهران در مجلس: سران فتنه (رهبران مخالفان) سفيران آمريكا و اسراييل هستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter