English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برداشت روزانه 6‌هزار تن نمک از اورموگولو به دستور دولت ایران، استخراج فلزات سنگین و انتقال به تهران

ذوح: در ضلع شرقی دریاچه ارومیه، در حاشیه پل شهید کلانتری، مسوولان صنعت و معدن استان آذربایجان‌شرقی، با مجوز مسوولان سازمان محیط‌زیست آذربایجان‌غربی به شکل شبانه‌روزی در حال استحصال نمک از دریاچه ارومیه و انتقال آن به شهر تبریز هستند.

به گزارش آذوح حاشیه شمالی و جنوبی پل شهید کلانتری در قلب دریاچه ارومیه پر است از تریلر‌هایی که روزانه بیش از شش‌هزارتن نمک از دریاچه ارومیه استحصال می‌کنند و پیمانکاران هرکدام مجوز‌هایی از اداره صنعت و معدن استان آذربایجان‌شرقی در دست دارند و کار خود را قانونی معرفی می‌کنند. یکی از پیمانکاران استحصال نمک، که روزانه بین شش تا 10 تریلر(که هرکدام گنجایش 30 تنی دارند) را پر از نمک می‌کند و به تبریز می‌رساند، از وجود بیش از 30 پیمانکار در ضلع جنوبی و شمالی پل شهید کلانتری خبر می‌دهد که با مجوز مشترک صنعت و معدن تبریز و محیط‌زیست ارومیه فعالیت می‌کنند. سرعت بالای کار پیمانکاران استحصال نمک به شکلی است که روزانه 200 تریلر اقدام به استحصال نمک می‌کند و کمتر توقفی در کار آنها وجود دارد.

پیمانکار ضلع شمالی پل کلانتری روی دریاچه ارومیه درباره کاربرد‌های نمک‌های استحصال‌شده می‌گوید: تا آنجایی که ما می‌دانیم در این نمک‌ها فلز‌های سنگینی وجود دارد که به درد صنایع در تبریز می‌خورد و کار‌هایی روی این نمک‌ها انجام می‌دهند و بعد از آن به تهران فرستاده می‌شود.  او می‌گوید: نمک‌ها را هر تن 10‌هزارتومان به اداره صنعت و معدن تبریز می‌فروشیم و همه تریلر‌ها وابسته به اداره حمل‌ونقل این استان است و حساب و کتاب آنها با ما نیست.

این در حالی است که از چندی پیش مسئولان محیط زیست ایران از وجود فلزات سمی در نمکهای اورموگولو خبر داده و از خطرات جدی انتشار آنها ابراز نگرانی کرده اند. ایت مسئولین از توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرده و بیان نکرده اند منظورشان از فلزات سمی چیست.

خبرهای تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال خواهد شد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter